Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som platsen i väskan kan användas till något annat istället... Hur går det för er, när får ni komma hem? :)

På fredag har de sagt att vi får åka hem. :) Alla mediciner och övervakning är borta, hon får bara lite järn och vitamintillskott. Nu jobbar vi på att få amningen att fungera så hon slipper sonden med. Det går okej med amningsnapp men vill helst slippa den.
 
På fredag har de sagt att vi får åka hem. :) Alla mediciner och övervakning är borta, hon får bara lite järn och vitamintillskott. Nu jobbar vi på att få amningen att fungera så hon slipper sonden med. Det går okej med amningsnapp men vill helst slippa den.
Fantastiskt att allt gått så bra för er! Måste kännas skönt att få komma hem.
 
Besök hos BM idag och bebisens hjärtljud låg på 175 (!). Försökte med lite avslappning där men fick inte ner det något så jag blev skickad till BB för att ta en CTG-kurva. Skulle få ligga där och mäta i 20 min men när den tiden gått var de fortfarande inte nöjda så fick till slut ligga i typ en timme. Beskedet sen var att det gått ner lite men ändå var i översta gränsen (låg väl kring 160 då antar jag). Läkaren som skulle titta på de var upptagen på operation men barnmorskan hade talat med hen och beskrivit och de kom överens om att jag skulle åka hem och att de ringer om jag behöver komma tillbaka efter att läkaren hunnit titta på det själv.
Fick för en stund sen ett samtal om att jag behöver komma tillbaka och göra en ny kurva. Plötsligt blev man lite nervös O_o och sambon är förstås bortrest på jobb..
Oj vad jobbigt!
Men samtidigt skönt att kolla upp ordentligt så att de har koll på barnet. Hoppas det bara är tillfälligt så din sambo hinner hem!
 
Ok! Men typ 2 paket för nyfödda med blöjor, klarar man sig ett par dagar då? Känns det som att ett ombyte av allt (nappar/flaskor, sängkläder) är rimligt? Vi ska få låna en vagga av kompisarna i början, sen är tanken spjälsäng men vi låser inte fast oss vid nåt. :)
Nu var det länge sen vi fick barn men då fanns blöjor på avdelningen. Vi snodde hem både till mig ( för det fantastiska avslaget som man väljer att inte minnas men är en rätt äcklig biprodukt) och barnet...Flaskor kan man skaffa sen- om man ger ersättning på BB brukar de vilja koppmata och de har ju allt sånt med ersättning oxå.

Funderar på det där med babynest ( var inte så poppis då för åtta år sen...) blir inte det varmt så här på sommartid?
 
På fredag har de sagt att vi får åka hem. :) Alla mediciner och övervakning är borta, hon får bara lite järn och vitamintillskott. Nu jobbar vi på att få amningen att fungera så hon slipper sonden med. Det går okej med amningsnapp men vill helst slippa den.
Vad skönt!! Hoppas amningen kommer helt igång de kommande dagarna då!
 
Tack för alla tips, skriver upp och lägger till på inköpslistan. :) Såvida jag inte är sist på bollen som vanligt så måste jag ju bara tipsa om förlossningsfilmen på Elle. En annan som börjar känna rätt grav förlossningsskräck vid det här laget kände sig nästan förväntansfull första 10 minuterna (kanske inte i slutet men fylldes inte av fasa heller), samtidigt som jag skrattade tårarna rann. :love:
Är jag hälften så glad och käck som huvudpersonen i den videon så kommer jag vara mäkta stolt över mig själv, ser framför mig nån form av Godzilla som vaggar fram i korridorerna när det är dags.:D
 
Chocken när man i sin somriga skjorta i fladdrig tunn modell som passade att knäppa- går förbi ett fönster och bara:nailbiting::o:angel:

Herregud. Hur ser jag ut? Och allvarligt talat- ska jag bli större? Det går inte att förstå...

Jag känner mig rätt käck och sportig men det är en absolut illusion. Tänker dock fortsätta med att förneka mitt omfång och skippa fönstertittande...
 
Hoppas bebis har lugnat ner sig lite igen och allt ser bra ut.

Oj vad jobbigt!
Men samtidigt skönt att kolla upp ordentligt så att de har koll på barnet. Hoppas det bara är tillfälligt så din sambo hinner hem!

Det gick bra, jättetrevlig barnmorska och student som tog emot mig, fick ligga och läsa med apparaten kopplad till magen i typ 45 min. När de skulle läsa av kurvan sen så visade hon mig den och förklarade väldigt noga vad allt betydde, vilket var skönt. Hade några sammandragningar under mätningen vilket ju syntes tydligt där, rätt häftigt att se :) Bebis hjärtslag var tillbaka på ca 150 som de varit mest hela tiden, så det var skönt att få veta.
Lite roligt var att det visade sig att läkaren som velat att jag skulle komma tillbaka var min ena medryttare som rider min häst då och då :D hon hade väl sett mitt namn och ville inte ta några risker, hehe ;) Träffade henne i stallet idag och tackade, väldigt skönt att kolla upp en extra gång!
 
Chocken när man i sin somriga skjorta i fladdrig tunn modell som passade att knäppa- går förbi ett fönster och bara:nailbiting::o:angel:

Herregud. Hur ser jag ut? Och allvarligt talat- ska jag bli större? Det går inte att förstå...

Jag känner mig rätt käck och sportig men det är en absolut illusion. Tänker dock fortsätta med att förneka mitt omfång och skippa fönstertittande...
Haha precis mitt uttryck när jag fick se mig själv på film när vi skulle springa med fölungen. Satt så här :eek::confused::crazy::cry:
 
Vi fick komma hem redan idag. :D Nu ligger jag i soffan bland kaoset av flyttkartonger med en unge som varit kräkig och gnällig sen vi kom hem. Det blev mycket bättre när jag lade henne på sidan så nu ligger hon mot mitt lår och sover och jag kan inte flytta på mig för då hamnar hon på rygg igen. :grin:
 
Vi fick komma hem redan idag. :D Nu ligger jag i soffan bland kaoset av flyttkartonger med en unge som varit kräkig och gnällig sen vi kom hem. Det blev mycket bättre när jag lade henne på sidan så nu ligger hon mot mitt lår och sover och jag kan inte flytta på mig för då hamnar hon på rygg igen. :grin:
Känner igen det där. Lagt barn ligger. Har barnet väl somnat ordentligt är det bäst att låta det vara så, om man så måste offra sig själv lite på kuppen ;).

Vad skönt att ni har fått komma hem :).
 
Just varit på sista ultraljudet och det var en rätt trevlig upplevelse måste jag säga! :) Nog för att jag blev rejält illamående av att ligga på rygg och sen är väl en gynundersökning aldrig så rolig men det som sades gjorde mig glad. Allt såg bra ut och jag är öppen 3 cm! Livmodertappen mjuk, barnet fixerat verkar det som. Läkaren sa att allt var ovanligt moget för en förstföderska och la sedan till att "det blir inte att gå över tiden här inte". Också rätt skönt att höra att jag har "ett fint bäcken, förlossningen ska nog gå bra". Nåt ska man väl ha för att ha fått dras med brett bäcken hela livet :D
Hoppas bara att det stämmer nu! Jag frågade lite om allt såg okej ut med tanke på att jag fått åka in till BB pga bebis hjärtslag, han sa att först när han mätte så var det högt men han kontrollerade igen och då var det normalt. Han menade också att skulle det uppkomma någonting nu så är det man gör att sätta igång då allt är så moget. Vet inte riktigt exakt vad det innebär men hoppas att bebis kommer snart av sig själv! :love:
 
Just varit på sista ultraljudet och det var en rätt trevlig upplevelse måste jag säga! :) Nog för att jag blev rejält illamående av att ligga på rygg och sen är väl en gynundersökning aldrig så rolig men det som sades gjorde mig glad. Allt såg bra ut och jag är öppen 3 cm! Livmodertappen mjuk, barnet fixerat verkar det som. Läkaren sa att allt var ovanligt moget för en förstföderska och la sedan till att "det blir inte att gå över tiden här inte". Också rätt skönt att höra att jag har "ett fint bäcken, förlossningen ska nog gå bra". Nåt ska man väl ha för att ha fått dras med brett bäcken hela livet :D
Hoppas bara att det stämmer nu! Jag frågade lite om allt såg okej ut med tanke på att jag fått åka in till BB pga bebis hjärtslag, han sa att först när han mätte så var det högt men han kontrollerade igen och då var det normalt. Han menade också att skulle det uppkomma någonting nu så är det man gör att sätta igång då allt är så moget. Vet inte riktigt exakt vad det innebär men hoppas att bebis kommer snart av sig själv! :love:

Heja heja!! :banana:
Jag har stora undersökningsdagen på måndag med förlossningsläkare, diabetesläkare, barnmorska och ultraljud (kommer ta hele dagen.... :crazy:) och hoppas på något liknande svar eftersom jag blir satt igång annars. Kommer fråga BM om det är möjligt att få en hinnsvepning också för att sätta fart på det hela :)
 
Heja heja!! :banana:
Jag har stora undersökningsdagen på måndag med förlossningsläkare, diabetesläkare, barnmorska och ultraljud (kommer ta hele dagen.... :crazy:) och hoppas på något liknande svar eftersom jag blir satt igång annars. Kommer fråga BM om det är möjligt att få en hinnsvepning också för att sätta fart på det hela :)

Hoppas att det går bra för dig på måndag! :)
Ja, jag vill också gärna få fart på det. Läkaren frågade om jag har ont i bäckenet, jag svarade ja (kan knappt ta 15 minuters promenad), han sa då att det inte är något farligt utan snarare kan sätta fart på det hela, så gissa vem som ska ut och promenera :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 156
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
22 244
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 945
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 665
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp