Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående störd sömn pga bebis som låter mycket i sömnen så fick jag tipset från vår bvc-sköterska att sova med en öronpropp. Då sållar man bort en del ljud men behöver inte oroa sig för att inte höra om bebisen vaknar. Det hjälpte i alla fall mig när det var som värst:)
 
Man kan inte säga annat än att man blir både effektiv och morgonpigg med bebis. Eller rättare sagt, pigg är fel ord, men när man har legat och vaggat bebis mellan 03-05.30 så inser man att det är lika bra att gå upp...
Nu är ungen och jag badade, sängen renbäddad (hade aldrig kunnat ana hur ofta man skulle behöva byta sängkläder på grund av läckande tuttar...), tvättmaskinen igång, elektrikern är här och frukost är intagen. Den skyldige som har hållit oss vakna större delen av natten sover som en gris i bärselen.
 
Man kan inte säga annat än att man blir både effektiv och morgonpigg med bebis. Eller rättare sagt, pigg är fel ord, men när man har legat och vaggat bebis mellan 03-05.30 så inser man att det är lika bra att gå upp...
Nu är ungen och jag badade, sängen renbäddad (hade aldrig kunnat ana hur ofta man skulle behöva byta sängkläder på grund av läckande tuttar...), tvättmaskinen igång, elektrikern är här och frukost är intagen. Den skyldige som har hållit oss vakna större delen av natten sover som en gris i bärselen.
Vilken bärsele har du? :)
Jag är sugen på att investera i en Ergobaby Omni 360 men den är ju så dyr!
 
Vilken bärsele har du? :)
Jag är sugen på att investera i en Ergobaby Omni 360 men den är ju så dyr!
Vi hittade en begagnad Babybjörn One tror jag det var. Lite av ett panikköp för att vi inte skulle bli helt låsta i soffan hemma, bebis vill vara med hela tiden när han är vaken men än så länge är vi nöjda. Det är mest sambon som använder den men den sitter bra och knodden gillar den massor. :)
 
Farmor och farfar köpte populäraste presenten när de var här - en babysitter! Glad bebis som kan sitta och gunga och kolla sig runt. Superskönt för en annan också. Över lag älskar han att vara med i matsalen och titta och sparka medan han lyssnar på barnmusik.

Ni som har hund sen innan, låter ni dem vara i barnens grejor? Vi har ju en del saker som hunden kommer åt, bland annat ett fårskinn, babygymmet och babynestet och vi har sedan innan sagt att vi inte vill att hon ligger där för hon har gott om egna ställen att gå undan på och sen vill jag inte att hon ska börja se knoddens ställen som sina. Vi försöker hålla undan grejor som vi vet att hon gärna vill ligga i, men det är lätt att glömma i stundens hetta när bebis vrålar och man har femtioelva grejor att hålla koll på. Inbillar mig att det kan bli bekymmer i framtiden om han kommer tultande och hon tycker sig ha rätt att ligga där. Men jag kanske tänker helt fel?

Över lag funkar det bra, hon är väldigt hänsynstagande och ignorerar typ bebis, det är precis som att hon inser att det är mattes valp och den låter man bli. Hon har ju haft valpar själv och har då varit rätt vaktig i början mot kennelägaren, men när vi har hälsat på har det gått bra.
Kort sagt, hur hanterar ni hund-bebis?
 
Farmor och farfar köpte populäraste presenten när de var här - en babysitter! Glad bebis som kan sitta och gunga och kolla sig runt. Superskönt för en annan också. Över lag älskar han att vara med i matsalen och titta och sparka medan han lyssnar på barnmusik.

Ni som har hund sen innan, låter ni dem vara i barnens grejor? Vi har ju en del saker som hunden kommer åt, bland annat ett fårskinn, babygymmet och babynestet och vi har sedan innan sagt att vi inte vill att hon ligger där för hon har gott om egna ställen att gå undan på och sen vill jag inte att hon ska börja se knoddens ställen som sina. Vi försöker hålla undan grejor som vi vet att hon gärna vill ligga i, men det är lätt att glömma i stundens hetta när bebis vrålar och man har femtioelva grejor att hålla koll på. Inbillar mig att det kan bli bekymmer i framtiden om han kommer tultande och hon tycker sig ha rätt att ligga där. Men jag kanske tänker helt fel?

Över lag funkar det bra, hon är väldigt hänsynstagande och ignorerar typ bebis, det är precis som att hon inser att det är mattes valp och den låter man bli. Hon har ju haft valpar själv och har då varit rätt vaktig i början mot kennelägaren, men när vi har hälsat på har det gått bra.
Kort sagt, hur hanterar ni hund-bebis?
Vi har 2hundar, en 7åring och en som är 14månader. Den gamla tiken bryr sej inte ett smack om Sammy och kan nästan bli lite väl oförsiktig/klumpig och unghunden avgudar honom och ligger helst med huvudet på hans ben eller längs med honom.
Vi är skulle aldrig aldrig lämna utan uppsikt med nån utav dom trots att dom är supersnälla. Den gamla labben är ju klumpig och bretonen (liten fågelhundsras) är så satans intensiv och yvig, dock världens snällaste! Hundarna får vara i hela huset och även nära Sammys grejer, unghunden ligger gärna brevid honom i babygymmet och antingen sover eller ligger på rygg och ser lökig ut. Men jag har stenkoll så dom inte skulle trampa på honom eller om den lilla börjar diska av honom, hon får gr en snabb puss men intensiv diskning sätter jag stopp för.
Kort och gott, hundarna är med men med uppsikt.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Vi har 2hundar, en 7åring och en som är 14månader. Den gamla tiken bryr sej inte ett smack om Sammy och kan nästan bli lite väl oförsiktig/klumpig och unghunden avgudar honom och ligger helst med huvudet på hans ben eller längs med honom.
Vi är skulle aldrig aldrig lämna utan uppsikt med nån utav dom trots att dom är supersnälla. Den gamla labben är ju klumpig och bretonen (liten fågelhundsras) är så satans intensiv och yvig, dock världens snällaste! Hundarna får vara i hela huset och även nära Sammys grejer, unghunden ligger gärna brevid honom i babygymmet och antingen sover eller ligger på rygg och ser lökig ut. Men jag har stenkoll så dom inte skulle trampa på honom eller om den lilla börjar diska av honom, hon får gr en snabb puss men intensiv diskning sätter jag stopp för.
Kort och gott, hundarna är med men med uppsikt.
Ok, tack för svar. Nej, detsamma gäller här, det är helt ok att hon hälsar på bebis om hon vill, men hittills har hon inte visat något intresse för honom och det respekterar jag, hon får ha sitt space. Här lämnas de heller aldrig utan uppsikt, utan det är mer grejerna som sagt som jag är lite osäker på. Hon går ju gärna och lägger sig i babygymmet när inte vi är där till exempel, för det är mjukt och skönt. Det jag är orolig för är som sagt att hon ska börja se vissa ställen som "sina" även längre fram och att det då kan bli problem. Hon är jättesnäll men jag vet att hon kan bli vaktig i vissa lägen, framförallt vid löp och direkt efter när hormonerna svallar. Det är inga problem för oss vuxna att hantera men det är klart att man börjar fundera när man har en liten att ta hänsyn till. Oavsett hur bra uppsikt man försöker ha är det ett ögonblicks verk när knodd börjar bli mer rörlig. Därför funderar jag på om man ska försöka vara väldigt tydlig redan nu i början, att hon har sina platser och knodd har sina. Det handlar lika mycket om att hon ska lära sig att hon kan gå undan till sina platser som att bebis ska få ha sina i fred. Men jag vet inte som sagt, det kanske är helt fel tänkt?

Jag kan ju tillägga att jag har _aldrig_ märkt några tendenser till att det inte skulle funka med barn, hunden älskar barn och har vistats mycket i barnfamilj utan problem, men då med större och mer hundvana barn. Det är mer att jag vill ha tips på hur jag ska tänka så att det inte blir fel.
 
Ok, tack för svar. Nej, detsamma gäller här, det är helt ok att hon hälsar på bebis om hon vill, men hittills har hon inte visat något intresse för honom och det respekterar jag, hon får ha sitt space. Här lämnas de heller aldrig utan uppsikt, utan det är mer grejerna som sagt som jag är lite osäker på. Hon går ju gärna och lägger sig i babygymmet när inte vi är där till exempel, för det är mjukt och skönt. Det jag är orolig för är som sagt att hon ska börja se vissa ställen som "sina" även längre fram och att det då kan bli problem. Hon är jättesnäll men jag vet att hon kan bli vaktig i vissa lägen, framförallt vid löp och direkt efter när hormonerna svallar. Det är inga problem för oss vuxna att hantera men det är klart att man börjar fundera när man har en liten att ta hänsyn till. Oavsett hur bra uppsikt man försöker ha är det ett ögonblicks verk när knodd börjar bli mer rörlig. Därför funderar jag på om man ska försöka vara väldigt tydlig redan nu i början, att hon har sina platser och knodd har sina. Det handlar lika mycket om att hon ska lära sig att hon kan gå undan till sina platser som att bebis ska få ha sina i fred. Men jag vet inte som sagt, det kanske är helt fel tänkt?

Jag kan ju tillägga att jag har _aldrig_ märkt några tendenser till att det inte skulle funka med barn, hunden älskar barn och har vistats mycket i barnfamilj utan problem, men då med större och mer hundvana barn. Det är mer att jag vill ha tips på hur jag ska tänka så att det inte blir fel.
Vi låter inte hundarna bära/leka med hans saker, där har vi satt gränsen eftersom lillhunden slaktar allt med stoppning/skramlor/pip. Men vara nära är ok.
 
@Ray @Fritidsryttare tack för svar om sele! Jag har faktiskt en sele redan, en Manduca, men M sitter inte bra i den. Med storasyster hade jag mest nytta av den när hon var lite större (6+ mån) och kunde sitta på höften. Jag är sugen på att testa en annan sele och gärna en där man kan bära framåtvänt (betyder ju inte att man kommer göra det ;)).

Jag hade för övrigt en himla mysig stund med storasyster i bärsele igår kväll. Hon fick välja om hon skulle åka vagn eller toddlersele till förskolan och hon valde selen. Så hon åkte på min rygg och vi gick och pratade om diverse. Det är så roligt att höra hur hon resonerar. Jag har längtat sen hon låg nyfödd och kletig på min mage på just det här, att få prata med henne och höra hur hon ser på livet :love:
(Fast nu när jag är där med storasyster får lillebror gärna fortsätta vara bebis länge :p)
 
@Fritidsryttare vi har 2 hundar, gamla som gatan bägge två. Ingen av dom bryr sig om liten överhuvudtaget. De ser honom men går liksom en lite större sväng runt.
Men hade jag en lite vaktig hund hade jag nog markerat att den inte behöver använda barnets platser som sina. Tror du tänker lite klokt där! Hundar är ju olika så gå på din magkänsla...
 
@Fritidsryttare vi har 2 hundar, gamla som gatan bägge två. Ingen av dom bryr sig om liten överhuvudtaget. De ser honom men går liksom en lite större sväng runt.
Men hade jag en lite vaktig hund hade jag nog markerat att den inte behöver använda barnets platser som sina. Tror du tänker lite klokt där! Hundar är ju olika så gå på din magkänsla...
Ok! Ja, alltså jag tror som sagt inte att det kommer vara några problem, men jag tänker heller inte chansa utan kör hellre förebyggande isåfall för allas skull, även för hundens. Skönt att jag inte verkar vara alldeles ute och cykla iaf.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Ok! Ja, alltså jag tror som sagt inte att det kommer vara några problem, men jag tänker heller inte chansa utan kör hellre förebyggande isåfall för allas skull, även för hundens. Skönt att jag inte verkar vara alldeles ute och cykla iaf.
Rent krasst så tänker jag som har två lurviga och hårande monster som drar in sjukt med grus att de skulle göra ett babygym till grustag och får skinnet :nailbiting:...
Så därför hade jag nog kört bort dom därifrån...
 
@hvala jag har en ergobaby adapt som jag älskar. Jag är ganska svankryggig och fåR lätt ont när selen belastar i svanken, köpte just adapten eftersom den har en platta på ryggbältet som avlastar. Vet inte hur omnin ser ut men vissa av ergobabys modeller har kardborrband som jag har förstått av andra låter och väcker bebis när man ska lägga ner dem så lite varning för det, och ryggplatta rekommenderas. Jag har också cool air-varianten med nät på ryggpanelen vilket också rekommenderas, det blir varmt ändå.

@Fritidsryttare vi har också hund och har försökt vara strikta med att hon inte får ligga i bebis näste o dyl men precis som du säger så är det inte alltid så lätt att vara superkonsekvent när man har händerna fulla. Hon lägger sig gärna i nästet med fårskinn när det ligger i soffan, och hon tar gärna snuttefilt och liknande och bär omkring på. Har en fågelhund med väldigt mjuk mentalitet så inga problem med vaktande av saker och sånt här, brukar byta mot nån av hennes egna saker bara. Precis som hos @Lazy Lady kan det bli lite väl glatt och yvigt ibland så när hon ligger nära så får man passa lite för viftande tassar och alltför blöta pussar. Jag plockar bort babygym och sånt från golvet när det inte används, mest för att vi bor väldigt trångt i dagsläget. Planen i framtiden är att erbjuda hunden egna fredade platser och gott om egna leksaker och tuggisar och försöka så gott det går att få henne att förstå skillnaden på hennes och bebis saker.
 
Farmor och farfar köpte populäraste presenten när de var här - en babysitter! Glad bebis som kan sitta och gunga och kolla sig runt. Superskönt för en annan också. Över lag älskar han att vara med i matsalen och titta och sparka medan han lyssnar på barnmusik.

Ni som har hund sen innan, låter ni dem vara i barnens grejor? Vi har ju en del saker som hunden kommer åt, bland annat ett fårskinn, babygymmet och babynestet och vi har sedan innan sagt att vi inte vill att hon ligger där för hon har gott om egna ställen att gå undan på och sen vill jag inte att hon ska börja se knoddens ställen som sina. Vi försöker hålla undan grejor som vi vet att hon gärna vill ligga i, men det är lätt att glömma i stundens hetta när bebis vrålar och man har femtioelva grejor att hålla koll på. Inbillar mig att det kan bli bekymmer i framtiden om han kommer tultande och hon tycker sig ha rätt att ligga där. Men jag kanske tänker helt fel?

Över lag funkar det bra, hon är väldigt hänsynstagande och ignorerar typ bebis, det är precis som att hon inser att det är mattes valp och den låter man bli. Hon har ju haft valpar själv och har då varit rätt vaktig i början mot kennelägaren, men när vi har hälsat på har det gått bra.
Kort sagt, hur hanterar ni hund-bebis?

Min hund fick från första början lära sig att bebis saker får man inte leka med eller ligga på. Men hon får vara med överallt och hon ligger gärna mitt i kaoset när stora sonen leker. De två har världens finaste relation, de är nästan som syskon:love: de har alltid vart väldigt försiktiga och snälla mot varandra. Tror det kommer bli samma med den lille. När de ligger och sover på varsitt håll nu så placerar hon alltid sig själv mitt emellan så hon hör om någon blir ledsen, och blir de ledsna så går hon direkt till matte och tittar på mig som om "Hör du det där?!":D
Har massor av fina bilder och filmer på dem på min Instagram, @fivios ifall någon vill följa. Jag har privat profil sen jag blev mamma, men ni är välkomna!:p
 
Rent krasst så tänker jag som har två lurviga och hårande monster som drar in sjukt med grus att de skulle göra ett babygym till grustag och får skinnet :nailbiting:...
Så därför hade jag nog kört bort dom därifrån...
Hehe, min är rätt fin i kanten av sig så det är inte så mycket smuts och päls jag oroar mig för, men fårskinnet var en väldigt exklusiv present från stallägarna och den vill jag högst ogärna ha massakrerad till molekyler.
 
@Julmust och @FiVi tack för era svar, låter som att ni tänker lite lika som oss då! Hunden får gärna gosa bebis hur mycket hon vill, vår förhoppning är ju att knodd ska växa upp med både henne och en "egen" valp framöver (planen sen gammalt är att ta en sista kull på henne typ nästa år och då spara en tikvalp) och att de ska bli vänner, men jag respekterar helt att hon är reserverad och håller avståndet. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden (hon har ju bara varit hemma i några dagar) och om inte så är det också OK.
Hunden är varmt välkommen överallt i huset och hon ligger fortfarande i sängen under täcket med oss, det är just de tre sakerna som jag tidigare nämnt som jag vill att hon ska lämna ifred. Spontant så känns det inte oöverkomligt. :)
 
@hvala Vi har en ergobaby 360 cool performance som jag hittade begagnad som vi är nöjda med iaf. S ganska nöjd, iaf så länge man går och inte står stilla för mycket.... :p

För övrigt varning för långt klagoinlägg..
Jag är trött, nedstämd och allmänt låg och vet inte helt vad det beror på. Igår bröt jag ihop och bara grät när hon igen vaknade efter 40 min och vägrade sova mer när klockan var 16 = låångt till läggning kl 20. För att jag inte fått städat och lägenheten liknar ett bombnedslag, för att lägenheten ser ut som när vi studerade= inte speciellt fin, för att jag inte tagit mig ut på en promenad/löptur, för att jag inte vet om jag kan få jobb nästa sommar, för att vi lyckats göra av med en liten gummiring till bröstpumpen så nu fungerar den inte och jag ska iväg på torsdag, för att för att....

S. har sedan vi var iväg på släkthelg med sambons släkt varit en helt annan bebis, hon som typ aldrig gråter skiftar nu hela tiden mellan gråt och skratt, sover inte ordentligt, behöver "passas" igen för att inte vakna när man lägger ner henne, sover ca 4 timmar när man lägger henne för kvällen istället för 6, gråter när jag försöker söva henne i vagnen i stallet, igår grät hon varje gång hon låg på skötbordet- vilket hon brukar älska osv.. Trodde först det berodde på lite för många intryck och för många nya människor som ville hålla och prata med henne, hon säger inte ifrån utan klagar bara när hon är hungrig.
Det har dock fortsatt och misstänker att det kanske är utvecklingssprång 4 på väg även om det är lite tidigt, kom att läsa att det kan vara upp till 5 veckor och dog lite inombords. :(

Jag bli jättestressad när hon gråter, samtidigt som jag blir frustrerad och får dåligt samvete för att jag blir frustrerad. Jag vet också att det fortfarande är ingenting hon gråter i förhållande till andra och jag inte ska klaga men just nu känns det som jag balanserar på en smal tråd och minsta lilla får mig ur balans. Ska hjälpa till på åringsauktion på fredag men misstänker att det går åt skogen när hon är så här eftersom hon inte vill sova någon längre stund i vagnen, det stressar mig också.
Medryttaren flyttar höet i boxen för att hon tror att hästen i sådana fall slutar krubbita och jag blir irriterad för att hon flyttar runt och inte bara kan göra som innan, även om jag borde vara tacksam för att hon bryr sig och hästen ju definitivt inte bryr sig om var hon äter. Vi ska till Sverige och besöka min familj i helgen vilket jag ser framemot men egentligen inte orkar och har dåligt samvete för att vi släpar iväg henne igen. Dessutom lite småstressad över att sambon ska till sthlm och jobba i nästa vecka så kommer vara själv med henne i ett par dagar.
Oh nåja, hästen kom in utan framsko idag med. :cautious: och sa jag att jag är trött?:crazy:

Sorry för långt och rörigt inlägg, vet egentligen inte vad jag vill med det mer än skriva av mig någonstans för att inte börja gråta igen...
 
@Fritidsryttare vår hund är extremt reserverad mot främmande människor, tar oftast flera dagar innan hon går med på kroppskontakt mer än att snabbt ta en godisbit. Första veckan var hon konfunderad och undvikande mot bebis och sen släppte det helt. Nu vaktar hon snarare honom men inte så att det blir ett problem (hon är alldeles för feg för att vakta "på riktigt"), mer att hon placerar sig så att hon har koll på honom när vi har besök och så.
Här ligger hunden också i sängen, gärna mellan våra huvudkuddar, och bebis på yttersidan om mig i spjälsäng mot sängkanten med sidan nere och i babynest. Det funkar bra vilket jag är oändligt lättad över, var rädd för hur det skulle bli om bebis inte accepterade att sova i "egen säng" eftersom karln är som en strandad val när han sover och hunden också ligger i sängen. Nu sover alla bra och tryggt och bebis är så nära att jag bara kan sträcka ut handen och nå honom om det skulle vara nåt.

Däremot är jag lite orolig över hur det ska bli sedan när det börjar komma andra barn hem och leka osv eftersom hon är så reserverad, men den dagen det problemet. Dels vänjer hon sig nog till viss grad och dels får vi vara noga med att se till att hon har platser i huset som är helt fredade för besökande.
 
@hvala Vi har en ergobaby 360 cool performance som jag hittade begagnad som vi är nöjda med iaf. S ganska nöjd, iaf så länge man går och inte står stilla för mycket.... :p

För övrigt varning för långt klagoinlägg..
Jag är trött, nedstämd och allmänt låg och vet inte helt vad det beror på. Igår bröt jag ihop och bara grät när hon igen vaknade efter 40 min och vägrade sova mer när klockan var 16 = låångt till läggning kl 20. För att jag inte fått städat och lägenheten liknar ett bombnedslag, för att lägenheten ser ut som när vi studerade= inte speciellt fin, för att jag inte tagit mig ut på en promenad/löptur, för att jag inte vet om jag kan få jobb nästa sommar, för att vi lyckats göra av med en liten gummiring till bröstpumpen så nu fungerar den inte och jag ska iväg på torsdag, för att för att....

S. har sedan vi var iväg på släkthelg med sambons släkt varit en helt annan bebis, hon som typ aldrig gråter skiftar nu hela tiden mellan gråt och skratt, sover inte ordentligt, behöver "passas" igen för att inte vakna när man lägger ner henne, sover ca 4 timmar när man lägger henne för kvällen istället för 6, gråter när jag försöker söva henne i vagnen i stallet, igår grät hon varje gång hon låg på skötbordet- vilket hon brukar älska osv.. Trodde först det berodde på lite för många intryck och för många nya människor som ville hålla och prata med henne, hon säger inte ifrån utan klagar bara när hon är hungrig.
Det har dock fortsatt och misstänker att det kanske är utvecklingssprång 4 på väg även om det är lite tidigt, kom att läsa att det kan vara upp till 5 veckor och dog lite inombords. :(

Jag bli jättestressad när hon gråter, samtidigt som jag blir frustrerad och får dåligt samvete för att jag blir frustrerad. Jag vet också att det fortfarande är ingenting hon gråter i förhållande till andra och jag inte ska klaga men just nu känns det som jag balanserar på en smal tråd och minsta lilla får mig ur balans. Ska hjälpa till på åringsauktion på fredag men misstänker att det går åt skogen när hon är så här eftersom hon inte vill sova någon längre stund i vagnen, det stressar mig också.
Medryttaren flyttar höet i boxen för att hon tror att hästen i sådana fall slutar krubbita och jag blir irriterad för att hon flyttar runt och inte bara kan göra som innan, även om jag borde vara tacksam för att hon bryr sig och hästen ju definitivt inte bryr sig om var hon äter. Vi ska till Sverige och besöka min familj i helgen vilket jag ser framemot men egentligen inte orkar och har dåligt samvete för att vi släpar iväg henne igen. Dessutom lite småstressad över att sambon ska till sthlm och jobba i nästa vecka så kommer vara själv med henne i ett par dagar.
Oh nåja, hästen kom in utan framsko idag med. :cautious: och sa jag att jag är trött?:crazy:

Sorry för långt och rörigt inlägg, vet egentligen inte vad jag vill med det mer än skriva av mig någonstans för att inte börja gråta igen...
Men kära du.
Du har bara gått in i den klassiska hästmänniska med bebis väggen. Man tror att man kan planera saker. Man tror att bara för att det gick bra tre månader så kommer den fjärde vara bra...
Men sanningen är ju att ibland går ingenting. Ibland får man lämna återbud till sånt man lovat. Ibland gråter man över skitsaker för att man är så trött. Och ändå vill man sp gärna hinna ha fint hemma, rida och vara en hjälpsam vän...
Du får skruva ner livet lite just nu när det är gnälligt och sen rätt vad det är så kommer det gå bra igen. Det är ok att säga nej till folk förresten. Utan att ens förklara sig.
Och det är ok att vara en grinig bitch över höhögar på fel ställe ( fast man kanske får säga till medryttaren att inte ta illa vid sig utan förstå att du inte helt är dig själv). Det är ju bara tröttheten som talar. Man orkar inga motgångar när man är trött. Inte konstigt alls. Kram- det blir bättre !!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 652
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 089
Senast: Halcyon
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 996
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 216
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp