Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017

@Humla Det ser ut att gå bättre nu. Inga flytni gar alls idag och igår. Där emot har jag ordentligt ont ibland. Riktigt kraftig växtvärk. Och huvudvärk from hell. Men så länge det finns något som lever därinne är det helt ok.
 
Skönt att höra!

Idag har jag blödit lite däremot, brunt gammalt blod, så jag hoppas det stannar där.
 
Vad tar du för tillskott då? Jag har fortsatt med samma multivitamin tablett för kvinnor som jag tog innan graviditeten, just nu från apotek hjärtat men tidigare haft från Apoteket också.
Räcker det att du tar folsyratillskott? Det kanske går lättare att bara ta det om du nu tar mer idag?
Jag är egentligen mest ute efter folsyratillskottet men tänker att det inte skadar med lite andra vitaminer också. Köper nog en variant för gravida när burken jag har nu är slut.

Köpt järntabletter i helgen. Tänkte att jag kan börja ta ett par i veckan bara, för att undvika magbiverkningar. Uifrån Hb-värdes behövdes det inte än, men jag tror inte att jag får i mig jättestora mängder järn via kosten.

Jag tar multivitamin för kvinnor nu, 400 mg folsyra, men om magen inte blir bättre snart så kanske det vore bättre med enbart folsyra.

Längtar så himla mycket till vul, vill ju få bekräftat att det ÄR något där. Om man bara hade röntgensyn...
Två veckor kvar. :nailbiting:
 
Jag har äntligen fått tummen ur och ringt min BM. Hon sade precis som den andra jag pratat med att blödningarna inte var farliga, om det var MF skulle jag blöda mer och ha ont. Vi pratade även om mina fogar och jag har fått tid nästa vecka hos sjukgymnasten för lite information hur man ska lyfta och vad man ska tänka på. Det sägs säkert inget som jag inte redan googlat fram men man vet ju aldrig. :p
 
Hur mycket märker ni av att d5 pågårr något i kroppen?

För mig har det värsta tröttheten släppt och jag ligger inte längre på gränsen till illamående hela tiden. Under några veckor har jag varit tvungen att äta konstant för att magen skulle hålla sig lung. Men det har släppt också o nu mår jag ganska som vanligt. Kissar lite oftare, är lite mer törstig och känner att det drar i magen då och då. Det känns som jag gått upp ett par kilo redan med det verkar vara från de veckor jag åt hela tiden. Nu när jag kan äta i mer normala mngder börjar magen anta en mer normal form. Fast det är mycket skönt att knäppa upp byxorna i bilen på väg hem från jobbet varje dag. Jag undrar hur länge jag kommer kunna ha mina vanliga jeans.
 
Hur mycket märker ni av att d5 pågårr något i kroppen?.

Just nu märker jag inte så mycket faktiskt. Det är mest tröttheten som hänger i men det märks mest på kvällarna när jag utan problem somnar ett par timmar på soffan efter maten. Jag kan i och för sig känna mig helt utmattad efter jobbet men blir piggare i stallet. I övrigt är jag lite mer kissnödig och jag har inte försökt klämma mig ner i några jeans på ett par veckor, jag går runt i mukisbyxor och arbetsbyxorna har resår i midjan. :p
 
Hur mycket märker ni av att d5 pågårr något i kroppen?

För mig har det värsta tröttheten släppt och jag ligger inte längre på gränsen till illamående hela tiden. Under några veckor har jag varit tvungen att äta konstant för att magen skulle hålla sig lung. Men det har släppt också o nu mår jag ganska som vanligt. Kissar lite oftare, är lite mer törstig och känner att det drar i magen då och då. Det känns som jag gått upp ett par kilo redan med det verkar vara från de veckor jag åt hela tiden. Nu när jag kan äta i mer normala mngder börjar magen anta en mer normal form. Fast det är mycket skönt att knäppa upp byxorna i bilen på väg hem från jobbet varje dag. Jag undrar hur länge jag kommer kunna ha mina vanliga jeans.
Jag märker inte så mycket. Har varit lite tröttare än vanligt, men jag kan i och för sig vara väldigt trött i perioder annars också. Men lite tröttare än vanligt är jag nog. Illamående har jag knappt varit alls och är i vecka 9 nu, så hoppas jag slipper det.

Senaste dagarna mer kissnödig än vanligt.
Och BH har blivit såå obekvämt, tar av mig den när jag är hemma.
 
Jag har mått lite småilla 2-3 veckor och haft ganska mycket problem med magen (uppblåst och gjort ont och känt mig proppmätt mest hela tiden) och väldigt trött. Nu verkar det dock släppa så smått, hopasp jag iaf. Är så himla trött på det här. Jag har ju annars massor med energi och tränar mycket så det känns mentalt väldigt påfrestande att inte orka göra som man brukar.

Var på inskrivning igår, fick en barnmorska som verkar jättebra och som verkligen tog sig tid att förstå allt krångel som varit innan. Blir ett extra läkarbesök om ett par veckor, ev blir det ultraljud då med (hon ville att en läkare skulle se om det skulle tas fler prover osv, tror det är för det varit krångel innan) och så är ultraljudet inbokat med KUB/NUPP också, och vi hinner det innan jul precis, så skönt.
Järnvärdet var lågt som vanligt men vet inte de inre depåerna än men har varit lågt sedan ekrapningen för två år sedan så jag ska börja äta järn redan nu (så blir magen säkert ÄNNU bättre *not*).

För övrigt har jag redan gått upp 3 kg (!) och ser ut som jag är i 5:e månaden på min mage, tror det mesta är vätska dock. Jag som annars är platt som en pannkaka med 6-pack på magen får lite smått ångest. Men jag hoppas svullnaden lägger sig innan den riktiga magen tittar fram. och att energin kommer tillbaka så jag kan träna lite mer. Idag blev det iaf ett härligt pass på hästen med mycket galopp, skönt att få kännas sig snabb :p Pulsen gör att löpningen går långsammare än normalt så då blir det lite tröst med ridningen.
 
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
8/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
26/6 - Kanintant, 34 år, första barnet (eller 2/7 enligt tidigt VUL)

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti

Så var största delen av familjen informerad så nu hoppar jag också in här.
Var på första ultraljudet- nakkefoldscanning som det heter här i DK (tror det är NUPP/KUB i Sverige) i fredags. Allt såg bra ut även om liten inte var helt samarbetsvillig. :p
Hade ett par veckor av illamående runt vecka 7-8 men det har gått över igen tillsammans med den värsta tröttheten. Skönt att kunna träna lite igen utan att vara på väg att dö….
Dock tycker jag magen börjar växa, men vet inte om jag bara har ätit för mycket :o tycker dock inte det.
 
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
8/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
26/6 - Kanintant, 34 år, första barnet (eller 2/7 enligt tidigt VUL)

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti

Så var största delen av familjen informerad så nu hoppar jag också in här.
Var på första ultraljudet- nakkefoldscanning som det heter här i DK (tror det är NUPP/KUB i Sverige) i fredags. Allt såg bra ut även om liten inte var helt samarbetsvillig. :p
Hade ett par veckor av illamående runt vecka 7-8 men det har gått över igen tillsammans med den värsta tröttheten. Skönt att kunna träna lite igen utan att vara på väg att dö….
Dock tycker jag magen börjar växa, men vet inte om jag bara har ätit för mycket :o tycker dock inte det.

Åh vad kul! Grattis! :)

(och nej, jag är inte gravid och har inte planer på att bli det än heller - jag tjuvläser bara :p :D)
 
200 dagar kvar idag. 28 procent av grav passerat. Om en vecka är jag förbi vecka 12.

Just nu händer det ingenting känns det som. Lite värk då och då och så är jag orimligt trött. Efter att värsta hungern släppt har jag blivit mer normaltjock igen. Förutom att jag fått släppa ett steg i bältet. Jag sover alldeles uselt visssa nätter och drt blir jag inte piggare av.

Mina ögon har ballat ur också. Jag är galet ljuskänslig så jag bara vill dra något mörkt över mig. Köra bil i mörker kan jag glömma. Jag vet inte om det här ihop med grav eller om inte. Har någon annan upplevt samma sak?

Gör alla KUB? Vi har inte blivit erbjudna och vi har bestämt för att inte göra det privat.
 
200 dagar kvar idag. 28 procent av grav passerat. Om en vecka är jag förbi vecka 12.

Just nu händer det ingenting känns det som. Lite värk då och då och så är jag orimligt trött. Efter att värsta hungern släppt har jag blivit mer normaltjock igen. Förutom att jag fått släppa ett steg i bältet. Jag sover alldeles uselt visssa nätter och drt blir jag inte piggare av.

Mina ögon har ballat ur också. Jag är galet ljuskänslig så jag bara vill dra något mörkt över mig. Köra bil i mörker kan jag glömma. Jag vet inte om det här ihop med grav eller om inte. Har någon annan upplevt samma sak?

Gör alla KUB? Vi har inte blivit erbjudna och vi har bestämt för att inte göra det privat.

Alla landsting erbjuder ju inte KUB om du är under 35. Jag tillhör örebro län, här blir alla erbjudna oavsett ålder, så vi valde att göra det!
 
200 dagar kvar idag. 28 procent av grav passerat. Om en vecka är jag förbi vecka 12.

Just nu händer det ingenting känns det som. Lite värk då och då och så är jag orimligt trött. Efter att värsta hungern släppt har jag blivit mer normaltjock igen. Förutom att jag fått släppa ett steg i bältet. Jag sover alldeles uselt visssa nätter och drt blir jag inte piggare av.

Mina ögon har ballat ur också. Jag är galet ljuskänslig så jag bara vill dra något mörkt över mig. Köra bil i mörker kan jag glömma. Jag vet inte om det här ihop med grav eller om inte. Har någon annan upplevt samma sak?

Gör alla KUB? Vi har inte blivit erbjudna och vi har bestämt för att inte göra det privat.

I vårt landsting erbjuds också alla och vill man inte erbjuds man ändå ett ultraljud tror jag. Vi ska göra det, har inte varit någon tvekan om det.
 
200 dagar kvar idag. 28 procent av grav passerat. Om en vecka är jag förbi vecka 12.

Just nu händer det ingenting känns det som. Lite värk då och då och så är jag orimligt trött. Efter att värsta hungern släppt har jag blivit mer normaltjock igen. Förutom att jag fått släppa ett steg i bältet. Jag sover alldeles uselt visssa nätter och drt blir jag inte piggare av.

Mina ögon har ballat ur också. Jag är galet ljuskänslig så jag bara vill dra något mörkt över mig. Köra bil i mörker kan jag glömma. Jag vet inte om det här ihop med grav eller om inte. Har någon annan upplevt samma sak?

Gör alla KUB? Vi har inte blivit erbjudna och vi har bestämt för att inte göra det privat.
Jag bor i Stockholm och här erbjuds alla oavsett ålder. Vi valde att göra det.
 
Här har illamåendet och värsta strulet med magen äntligen släppt och jag känner mig nästan mänsklig igen - SÅÅÅ skönt!
Har insett att jag troligtvis är överkänslig mot laktos, iaf när det blir som ren mjölk. Haft det på känn men efter att magen varit hyfsat normal hela dagen och den efter kvällsmat med risgrynsgröt ser ut som en ballong nära att spricka så blev det ganska uppenbart.
Min vilopulsen var nere på nästan normalt i söndags och det gick lättare att springa också. :).
 
Gör alla KUB? Vi har inte blivit erbjudna och vi har bestämt för att inte göra det privat.

Här erbjuds alla KUB och vill man inte göra det får man ändå gå på ultraljudet om man vill.

Det var rätt bra info hos sjukgymnasten ändå. Hon pratade mest ergonomi och hur man skulle sitta/stå. Jag hade koll på det mest hon sade men det var ändå bra att bli påmind och man tänker lite mer på det nu. Vi fick även ett häfte med lite information och övningar, nu ska man bara hitta energin till att göra dem med...

Jag har blivit sjukt hungrig de senaste dagarna. I helgen trodde jag att det berodde på att jag hoppat över lunchen men nu har det hänt nästan varje dag så det är nog ingen tillfällighet...
 
Hur mycket märker ni av att d5 pågårr något i kroppen?

Gått in i vecka 13 idag (även om jag misstänker att jag blir tillbakaflyttad vid UL på torsdag). Nu är illamåendet väck och jag är inte lika trött. Vaknar kissnödig vid 4-tiden nästan varje natt. Känner vissa dagar att det stramar och drar i livmodern, andra dagar känner jag ingenting. Förutom att brösten är tunga och ömma. Gud nåde den som kramas för hårt liksom. :angel:

Gör alla KUB? Vi har inte blivit erbjudna och vi har bestämt för att inte göra det privat.

I mitt landsting erbjuds alla KUB och vi har tackat ja. Är dock lite förvirrad kring när det ska göras men jag gissar att de kanske gör det i samband med dateringen nästa vecka. :confused:
 
Gått in i vecka 13 idag (även om jag misstänker att jag blir tillbakaflyttad vid UL på torsdag). Nu är illamåendet väck och jag är inte lika trött. Vaknar kissnödig vid 4-tiden nästan varje natt. Känner vissa dagar att det stramar och drar i livmodern, andra dagar känner jag ingenting. Förutom att brösten är tunga och ömma. Gud nåde den som kramas för hårt liksom. :angel:



I mitt landsting erbjuds alla KUB och vi har tackat ja. Är dock lite förvirrad kring när det ska göras men jag gissar att de kanske gör det i samband med dateringen nästa vecka. :confused:

Borde vara så, v 12 + vill dom göra det här iaf. Sen ska dom ta blodprov ca 1 vecka innan också eller tidigare. Men tror dom vill ha svaret på blodprovet vid ultraljudet så de kan räkna ut sannolikheten.
 

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
461
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 882
Senast: orkide
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 432
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 134
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp