Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017

Borde vara så, v 12 + vill dom göra det här iaf. Sen ska dom ta blodprov ca 1 vecka innan också eller tidigare. Men tror dom vill ha svaret på blodprovet vid ultraljudet så de kan räkna ut sannolikheten.

Hmm, har dock inte fått någon info om att gå och ta blodprover innan. Kanske räknar BM kallt med att jag flyttas tillbaka, så att det finns tid att boka KUB efter inskrivningen (en vecka efter UL). Men jag kan ju lika gärna vara längre gången och det var därför jag tryckte på att jag vill få en datering. :D
 
Nu i eftermiddag har det börjat blöda. Ljusrött blod. Inga stora mängder men ändå så det rinner. Kramp i magen.
 
Hmm, har dock inte fått någon info om att gå och ta blodprover innan. Kanske räknar BM kallt med att jag flyttas tillbaka, så att det finns tid att boka KUB efter inskrivningen (en vecka efter UL). Men jag kan ju lika gärna vara längre gången och det var därför jag tryckte på att jag vill få en datering.

Min BM sade att man kan ta blodprovet samma dag som ultraljudet, det dröjer bara med svaret då. Tar man blodprov tidigare får man svar direkt. Förra gången jag var gravid fick jag göra KUB samma dag som inskrivingen då jag upptäckte graviditeten rätt sent och inte visste hur långt gången jag var. Då hade jag inte tagit blodprov innan. Jag anade en lätt panik bland barnmorskorna då och de lyckades skaka fram en UL-tid under inskrivningssamtalet. :p
 
Gjorde KUB förra fredagen, alla erbjuds här i DK. Sitter och ska boka tid till genomscanning i v. 19-20 nu då vi reser precis efter så vill vara säker på att få en tid innan den 16 januari.

@Cynthia- håller tummarna för att det inte är något allvarligt.
 
Tack för era hållda tummar. Det har minskat mycket och nu är det bara brunt. Vi hade en fysiskt ansträngande dag igår. Framför allt för mage och rygg. Kanske är det en reaktion på det. Jag har en tid hos bm på onsdag. Händer inget mer avvaktar jag till dess och tar upp frågan då. Nu känner jag mig bara öm i magen framför allt när jag lyfter och vrider samtidigt. Men det hade varit skönt att veta om det finns någt som lever därinne.
 
Tack för era hållda tummar. Det har minskat mycket och nu är det bara brunt. Vi hade en fysiskt ansträngande dag igår. Framför allt för mage och rygg. Kanske är det en reaktion på det. Jag har en tid hos bm på onsdag. Händer inget mer avvaktar jag till dess och tar upp frågan då. Nu känner jag mig bara öm i magen framför allt när jag lyfter och vrider samtidigt. Men det hade varit skönt att veta om det finns någt som lever därinne.
Gå till privat gyn med UL?
 
Idag har vi varit på KUB och fått se det lilla pyret. :) Hen var väldigt medgörlig och visade upp sig perfekt för alla mätningar och allt såg väldigt bra ut. Jag blev även framflyttad en dag och kommer troligtvis inte att bli flyttad mer då hon som gjorde ultraljudet sade att om man gjort IVF så räknar man från befruktning oavsett vad som mäts vid UL. IVF läkaren som gjorde VUL sade att man alltid går efter mätning på UL... Känns så bra att de är överens. :p Jag tror dock mer på dagens BM som hade jobbat med UL hur länge som helst.

Det börjar väl bli dags att berätta för folk med. De enda som vet är massören på jobbet och tandläkaren. Jag ska väl berätta för chefen och arbetsledaren vid tillfälle i alla fall, övriga kollegor kan nog vänta lite. Finns dock en viss risk att det kommer fram vid julbordet nästa vecka men jag ska till stallet efter så jag kan ju alltid skylla på att jag ska köra bil om de undrar varför jag kör alkoholfritt. Familjen tänkte jag berätta för på julafton om jag kan hålla mig så länge. :)
 
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
26/6 - Kanintant, 34 år, första barnet (eller 2/7 enligt tidigt VUL)

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti
 
Idag har vi varit på KUB och fått se det lilla pyret. :) Hen var väldigt medgörlig och visade upp sig perfekt för alla mätningar och allt såg väldigt bra ut. Jag blev även framflyttad en dag och kommer troligtvis inte att bli flyttad mer då hon som gjorde ultraljudet sade att om man gjort IVF så räknar man från befruktning oavsett vad som mäts vid UL. IVF läkaren som gjorde VUL sade att man alltid går efter mätning på UL... Känns så bra att de är överens. :p Jag tror dock mer på dagens BM som hade jobbat med UL hur länge som helst.

Det börjar väl bli dags att berätta för folk med. De enda som vet är massören på jobbet och tandläkaren. Jag ska väl berätta för chefen och arbetsledaren vid tillfälle i alla fall, övriga kollegor kan nog vänta lite. Finns dock en viss risk att det kommer fram vid julbordet nästa vecka men jag ska till stallet efter så jag kan ju alltid skylla på att jag ska köra bil om de undrar varför jag kör alkoholfritt. Familjen tänkte jag berätta för på julafton om jag kan hålla mig så länge. :)

Här går man helt efter äggplock vid IVF. Har fått lite olika datum vid olika ultraljud men det är ändå äggplock som gäller när man räknat ut BF och det datumet har inte justerats i journalen när RUL visade typ en dag större eller köns-UL visade tre dagar större.
 
Vilken bra bm :bow: Allt för ofta får man höra : det är normalt du ska se att de går över :wtf:
Ja hon verkar bra. Började se bekymrad ut efter min första mening. Drt var ingen tvekan om att der ska kollas. Idag var det okså en supergullig bmstudent med.

Försöker hitta halmstrån att samla hoppet med. Gravtecken i vecka 13.? Trött.
 
Ja hon verkar bra. Började se bekymrad ut efter min första mening. Drt var ingen tvekan om att der ska kollas. Idag var det okså en supergullig bmstudent med.

Försöker hitta halmstrån att samla hoppet med. Gravtecken i vecka 13.? Trött.

Har du slutat blöda? Isf är bara det ett bra tecken, när jag fick MA så slutade det aldrig blöda när det väl började ❤️
 
Har du slutat blöda? Isf är bara det ett bra tecken, när jag fick MA så slutade det aldrig blöda när det väl började ❤️
Det har inte slutat blöda. Det har liksom börjat om med rött blod igen när jag trodde det var på väg att sluta. Nu är det lite mer brunaktigt igen.

Vid mitt ma börjafe det blöda och det mesta av klumparna kom ut. Sen slutade det nästan under ett par dagar innan det drog igång igen. Sen höll det på i fem veckor.
 

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
525
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 271
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 023
Senast: orkide
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
Svar
12
· Visningar
689
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp