Sommarföräldrar 2017

Jag gissar att barnmorskan kommer säga någon dag tidigare än 5/7, men jag låter det vara så så länge.
 
Så bra, jag vågar inte hoppa in förrän jag gjort mitt VUL och ser att det ser bra ut den här gången men det är bara några dagar till och jag hoppas jag har anledning att hoppa in här efter det :)
Jag satt också och tvekade lite, är ganska orolig för att det inte ska gå vägen. Men bestämde mig för att jag vet att det inte ändrar någonting, jag kommer bli lika besviken oavsett. Jag svänger mellan att försöka hindra mig själv från att ta ut glädjen i förskott, till att säga till mig själv att sluta oroa mig och istället glädjas åt att jag är gravid just nu i alla fall.
Så jag förstår absolut tanken kring att vänta lite.
 
Jag velade också en del innan jag startade tråden men hade ju i alla fall sett pyret på VUL och allt såg prima ut. :)

Just nu mår jag ganska bra förutom att jag är trött, framför allt på kvällarna. Illamåendet försvann för någon vecka sedan och gör sig mest påmint om jag inte äter regelbundet. Fogarna är också lite bråkiga men det brukar mest kännas om jag har ridit. Så länge jag har korta stigbyglar fungerar det överkomligt, däremot är dressyrsadeln eller barbacka inte att tänka på längre, då är det inte skönt att gå efteråt. :crazy:
 
Jag har bokat in ett VUL om två veckor, vilket känns bra.
Har inte särskilt mycket symtom alls, vilket väl bidrar lite till oron. Mått lite illa vid enstaka tillfälle. Och det känns lite i området kring livmodern, av och till.
Men det är ju fortfarande jättetidigt för mig, så symtomen blir kanske tydligare närmaste veckorna.
 
Juni
8/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti
 
Här vill jag vara med. Jag känner olika mycket olika dagar. Trött är jag hela tiden, men det värker i magen till och från. Jag har huvudvärk ovanligt myclet och ofta. Och illamåendet har gjort entre ordentligt senaste veckan. Jag måste kliva upp och äta varje natt för att överleva morgonen. Men om jag gör det går de ganska bra.
 
Juni
8/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
26/6 - Kanintant, 34 år, första barnet (eller 2/7 enligt tidigt VUL)

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti
 
Nu hoppar jag in också, för idag såg vi ett pickande litet hjärta och allt såg bra ut! För bra för att vara sant, så inställd på att det skulle vara något fel den här gången med. Läkaren mätte till 6+1 men om man räknar på min ägglossning så är jag i 7+1. Vet inte vad som blir mest rätt att räkna på just nu. Har bokat tid för inskrivning nu också, blir ganska sent men jag sa till dom att jag ju redan varit på två innan och hört hälsoinformationen så att det nu skulle klara sig. ;)
 
Nu hoppar jag in också, för idag såg vi ett pickande litet hjärta och allt såg bra ut! För bra för att vara sant, så inställd på att det skulle vara något fel den här gången med. Läkaren mätte till 6+1 men om man räknar på min ägglossning så är jag i 7+1. Vet inte vad som blir mest rätt att räkna på just nu. Har bokat tid för inskrivning nu också, blir ganska sent men jag sa till dom att jag ju redan varit på två innan och hört hälsoinformationen så att det nu skulle klara sig. ;)
Vad skönt!

Jag ska på ultraljud om två veckor. Jag mår väldigt bra, och märker egentligen inte av några symtom alls. Och det gör mig orolig,tänker att det avstannat och dött därinne. Jag vet att det är tidigt och symtomen kanske kommer, men just idag har jag svårt att hantera oron.

Igår däremot kändes det jättebra. Var på inskrivning på MVC då, och tyckte att min barnmorska verkade bra. Fick tid för KUB-ultraljudet och en tid för hälsoinformation i grupp.
 
Vad skönt!

Jag ska på ultraljud om två veckor. Jag mår väldigt bra, och märker egentligen inte av några symtom alls. Och det gör mig orolig,tänker att det avstannat och dött därinne. Jag vet att det är tidigt och symtomen kanske kommer, men just idag har jag svårt att hantera oron.

Igår däremot kändes det jättebra. Var på inskrivning på MVC då, och tyckte att min barnmorska verkade bra. Fick tid för KUB-ultraljudet och en tid för hälsoinformation i grupp.

Enormt skönt! Förstår oron, så var det för mig första gången men då hade jag haft en blödning (vilket visade sig vara ett tigit missfall). Jag mår lite halvkass men varken denna eller förra gången har jag mått så illa att jag behövts kräkas...än så länge iaf och det är jag enormt glad för *spyfobi*. Annars är det mest lite trötthet och magen som strular.
Skönt att du får ultraljud iaf , bättre än att gå och oroa sig.

Så bra, jag höll på att få samma barnmorska som sist till inskrivningen men sa faktiskt ifrån att jag vill ha en annan, tyckte inte hon var bra och dessutom känns det inte bra att upprepa med samma person en tredje gång, nu vill vi ha nystart. Fick samma som en kompis till mig hade nyss och som hon tyckte var bra så det blir nog super :).
 
Postafen är väl alltid ok som gravid? Det låter lite tveksamt i bipacksedeln. Jag behöver det inte varje dag men tror det kommer behövas mot åksjuka vid en långresa om ett par veckor.
 
Postafen är väl alltid ok som gravid? Det låter lite tveksamt i bipacksedeln. Jag behöver det inte varje dag men tror det kommer behövas mot åksjuka vid en långresa om ett par veckor.
Det går bra. Janusinfo har bra info om läkemedel och fosterpåverkan. http://www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/?docid=1732

I bipackssedlar låter nästan alla läkemedel tveksamma, oftast pga att studier inte görs på gravida. Janusinfo är riktat till sjukvården men funkat bra att använda som privatperson också.
 
Vad skönt!

Jag ska på ultraljud om två veckor. Jag mår väldigt bra, och märker egentligen inte av några symtom alls. Och det gör mig orolig,tänker att det avstannat och dött därinne. Jag vet att det är tidigt och symtomen kanske kommer, men just idag har jag svårt att hantera oron.

Igår däremot kändes det jättebra. Var på inskrivning på MVC då, och tyckte att min barnmorska verkade bra. Fick tid för KUB-ultraljudet och en tid för hälsoinformation i grupp.

inte med i denna tråd men får första bebisen i april. men tänkte bara "peppa" dig med att jag hade noll tecken på graviditet fram till vecka 6 (tyckte jag var lite sen, men tänkte inte så mycket på de, försökt ganska länge men när sambon jobbar utomlands 2veckor varje månad blir de tufft o matcha rätt i ägglossningen). Men sen kom symtomen som en blixt från en klar himmel o nästa 7veckor var hemska Aldrig varit så trött o mått så illa o spytt så ofta i mitt liv
Så jag hoppas du får lite symptom snart så blir de kanske lite lättare o slappna av, även om jag alla dagar i veckan hade valt mim svägerskas graviditet (bf två dagar efter Mig) som inte haft ett endaste symptom hitills

Lycka till allihopa!!!
 
inte med i denna tråd men får första bebisen i april. men tänkte bara "peppa" dig med att jag hade noll tecken på graviditet fram till vecka 6 (tyckte jag var lite sen, men tänkte inte så mycket på de, försökt ganska länge men när sambon jobbar utomlands 2veckor varje månad blir de tufft o matcha rätt i ägglossningen). Men sen kom symtomen som en blixt från en klar himmel o nästa 7veckor var hemska Aldrig varit så trött o mått så illa o spytt så ofta i mitt liv
Så jag hoppas du får lite symptom snart så blir de kanske lite lättare o slappna av, även om jag alla dagar i veckan hade valt mim svägerskas graviditet (bf två dagar efter Mig) som inte haft ett endaste symptom hitills

Lycka till allihopa!!!
Tack för uppmuntrande ord!

Jag behöver ju kanske inte önska mig att må så illa, lite mer diskreta symtom duger bra :D
 
Jag ska på ultraljud om två veckor. Jag mår väldigt bra, och märker egentligen inte av några symtom alls. Och det gör mig orolig,tänker att det avstannat och dött därinne. Jag vet att det är tidigt och symtomen kanske kommer, men just idag har jag svårt att hantera oron.

Jag hade inte heller några symptom i början förutom lite ömma bröst, sedan slog illamåendet till i v.7.

I måndags var jag på hälsosamtal och fick träffa min BM. Hon var lite yngre men jag tycker hon verkade bra. Vi fick mest en massa papper och så planerades KUB och nästa besök in. Det var överfullt bland tiderna till ultraljud så jag fick inte någon tid förrän jag är i v.13. Jag kommer även att få ett extra ultraljud i v.26 samt att jag ska lämna urinprov för odling pga att jag haft ett sent MF för några år sedan.

Jag har varit fruktansvärt trött hela veckan, hade gärna gått hem efter lunch på jobbet alla dagar och har somnat i soffan på kvällen. Tur att det är fredag imorgon och jag bara jobbar halvdag.
 
Vad skönt!

Jag ska på ultraljud om två veckor. Jag mår väldigt bra, och märker egentligen inte av några symtom alls. Och det gör mig orolig,tänker att det avstannat och dött därinne. Jag vet att det är tidigt och symtomen kanske kommer, men just idag har jag svårt att hantera oron.

Igår däremot kändes det jättebra. Var på inskrivning på MVC då, och tyckte att min barnmorska verkade bra. Fick tid för KUB-ultraljudet och en tid för hälsoinformation i grupp.

Alltså om jag inte _visste_ att jag var gravid så hade jag lika gärna kunnat vara ogravid nu. Ägglossning har jag inte haft sedan 2014 och illamåendet jag hade ett tag kunde lika gärna varit magkatarr.

Det är rätt skumt.

Och oron... Blä. Min sparkas ändå en del och det hjälper just då men däremellan :crazy:

V21+2 idag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 611
Senast: orkide
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 316
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 099
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp