Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017

Det har inte slutat blöda. Det har liksom börjat om med rött blod igen när jag trodde det var på väg att sluta. Nu är det lite mer brunaktigt igen.

Vid mitt ma börjafe det blöda och det mesta av klumparna kom ut. Sen slutade det nästan under ett par dagar innan det drog igång igen. Sen höll det på i fem veckor.

Åh okey :( Trodde det hade slutat :(
 
Det blev ett trevligt besök på gyn. Vi träffade en gullig läkare som visade och förklarade vad hon såg. Vi såg en liten varelse som sprattlade hela tiden. Lite så här :banana:Blödningarna kunde läkaren inte se någon anledning till men hon tyckte inte drt är något problem så länge drt inte kommer mer rött blod. Om det gör det ska jag kontakta dem igen :bow:

När jag ringde tillbaka till min egen barnmorska för att boka en ny tid för besöket som skulle varit igår fick jag prata med en jag onte träffat. Men hon blev så glad när jag sa att att är i sin ordning att hon började sjunga i örat på mig :D
 
:bump:Vad härligt!
Det blev ett trevligt besök på gyn. Vi träffade en gullig läkare som visade och förklarade vad hon såg. Vi såg en liten varelse som sprattlade hela tiden. Lite så här :banana:Blödningarna kunde läkaren inte se någon anledning till men hon tyckte inte drt är något problem så länge drt inte kommer mer rött blod. Om det gör det ska jag kontakta dem igen :bow:

När jag ringde tillbaka till min egen barnmorska för att boka en ny tid för besöket som skulle varit igår fick jag prata med en jag onte träffat. Men hon blev så glad när jag sa att att är i sin ordning att hon började sjunga i örat på mig :D
 
Verkligen. Efter ha sovit bort halva dagarna i veckan blev jag direkt lite piggare. Det var hftigt att se hur mycket den rör sig det kanske är därför jag känner ett ständigt surr i magen.

Jag tycker vi är få i tråden. Visst måste det vara fler sommarföräldrar på gång?
 
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
26/6 - Kanintant, 34 år, första barnet (eller 2/7 enligt tidigt VUL)

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti
 
KUB idag och nu efteråt känns allt på riktigt. Wow vilken känsla att se den lilla vifta på armar och ben. :love::love::love: Får veta resultatet av KUB senare eftersom jag tog blodprovet samma dag. Blev tillbakaflyttad tre dagar, är i 12+2, så nytt datum för BF är 19/6.

@Cynthia Så underbart att allt såg bra ut! :banana:
 
Och där började det blöda rött igen. Precis som jag skojade med läkaren om imorse. Blödninarna följer mönstret. Vatannan kväll kommer en röd flod, efter ett dygn är det bara brunt och när jag tror det är på väg att sluta kommer det igen. Suck.
 
Och där började det blöda rött igen. Precis som jag skojade med läkaren om imorse. Blödninarna följer mönstret. Vatannan kväll kommer en röd flod, efter ett dygn är det bara brunt och när jag tror det är på väg att sluta kommer det igen. Suck.

Men nää. :down: Peppande kramar!
 
Och där började det blöda rött igen. Precis som jag skojade med läkaren om imorse. Blödninarna följer mönstret. Vatannan kväll kommer en röd flod, efter ett dygn är det bara brunt och när jag tror det är på väg att sluta kommer det igen. Suck.

En del verkar ju blöda mer eller mindre hela graviditeten :crazy:
 
@Cynthia Vad jobbigt att aldrig helt kunna slappna av. :(
14 + 3 idag inne i ett stadie där jag inte riktigt märker av graviditeten. Just nu har jag mest ont i rumpan efter 45 tortyrs (massage) igår, tänk att man frivilligt betalar för det :p.
 
Ja det kan ju bli riktigt spännade det här. Enligt sista mens är jag dock beräknad 23/6 men gjorde UL för NIPT och blev då framflyttad några dagar. Får väl se vilket datum det landar i efter RUL...
Hur mycket betalar ni för NIPT? Måste man betala allt själv?
 
Det var istället för FVP :)

Privat hade kostat ca 6000kr. Fler och fler landsting erbjuder dock gratis istf FVP.
Jag är otydlig märker jag :-) Om man vill göra tidigt prov (NIPT är från v.10) "frivilligt". Ett fostervattenprov kanske också kostar massor om man gör det privat?
 

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
514
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 966
Senast: orkide
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 477
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 275
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Medryttare under sommaren
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp