Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017

Hade verkligen jättesvårt att hantera oron förra veckan och det slutade med att vi bokade in ett ultraljud privat igår. Fick höra hjärtat slå och hon mätte det till 6+1 eller 2, vilket känns rimligt. Var på 6+4 igår enligt senaste mens men ägglossningen kom på dag 16 i cykel så det skiljer max någon dag från förväntat. Så det var skönt :)

Berättade för mina föräldrar som var här och hälsade på i helgen. Mamma sa att hon inte mått illa alls under sina graviditeter så jag får hoppas att det finns någon ärftlighet i det så jag slipper :D
 
Hade verkligen jättesvårt att hantera oron förra veckan och det slutade med att vi bokade in ett ultraljud privat igår. Fick höra hjärtat slå och hon mätte det till 6+1 eller 2, vilket känns rimligt. Var på 6+4 igår enligt senaste mens men ägglossningen kom på dag 16 i cykel så det skiljer max någon dag från förväntat. Så det var skönt :)

Berättade för mina föräldrar som var här och hälsade på i helgen. Mamma sa att hon inte mått illa alls under sina graviditeter så jag får hoppas att det finns någon ärftlighet i det så jag slipper :D

Inte för att vara fröken "ta bort de roliga" men jag hoppades exakt desamma, min devis var att min mamma hade mått exakt som vanligt under alla sina fyra graviditer (vi är dessutom födda -89 till -94, en i taget) så då kommer jag ju gissningsvis få må tipptopp med. Hohoho, inte helt rätt ;) Men jag håller ännu i hoppet om att jag slipper foglossningar eftersom hon inte hade de!

Men allt detta är väll mest hormonrelaterat och min mammas hormoner är filbunkslugna medans mina alltid är bananas, så ptja ;)

Men jag hoppas verkligen att du slipper megaillamående, det är verkligen skittråkigt :)
 
Inte för att vara fröken "ta bort de roliga" men jag hoppades exakt desamma, min devis var att min mamma hade mått exakt som vanligt under alla sina fyra graviditer (vi är dessutom födda -89 till -94, en i taget) så då kommer jag ju gissningsvis få må tipptopp med. Hohoho, inte helt rätt ;) Men jag håller ännu i hoppet om att jag slipper foglossningar eftersom hon inte hade de!

Men allt detta är väll mest hormonrelaterat och min mammas hormoner är filbunkslugna medans mina alltid är bananas, så ptja ;)

Men jag hoppas verkligen att du slipper megaillamående, det är verkligen skittråkigt :)
Det blir som det blir :)

Går in i vecka 8 imorgon och fortfarande inget illamående. Klarar jag mig är det ju skönt, men kommer det försöker jag tänka positivt, skulle kunna känna mig lite mer gravid då.
 
Har mått väldigt konstigt idag... På morgonen har jag haft ont i blåsan, speciellt när jag var uppe och rörde på mig och om jag sträckte ut magen stramade det och gjorde ont i huden över blåsan och ner mot musen. :crazy: Det avtog succesivt under dagen men efter lunch kom det en slemklump med lite blod på när jag var på toa och alla besvär med blåsan släppte i samband med det. Det var lite mer blod på pappret ett par timmar efter och besvären med blåsan började komma tillbaka. Nu har det i alla fall inte kommit mer blod och jag har inte haft ont mer än i blåsan... Det går även rätt segt att kissa och gör ont när det sista ska ut.

Jag blev skitnojig för MF när det kom blod, hoppas verkligen det är falskt alarm. Jag misstänker att jag åkt på blåskatarr, tur att jag ändå ska lämna urin till odling den här veckan. Egentligen hade jag tänkt göra det på fredag men jag gör det imorgon istället. Ska även ringa MVC och höra med dem om jag ska komma in. Försökte få tag på både MVC och VC efter frukost idag men då var telefontiderna slut. :mad:
 
Har mått väldigt konstigt idag... På morgonen har jag haft ont i blåsan, speciellt när jag var uppe och rörde på mig och om jag sträckte ut magen stramade det och gjorde ont i huden över blåsan och ner mot musen. :crazy: Det avtog succesivt under dagen men efter lunch kom det en slemklump med lite blod på när jag var på toa och alla besvär med blåsan släppte i samband med det. Det var lite mer blod på pappret ett par timmar efter och besvären med blåsan började komma tillbaka. Nu har det i alla fall inte kommit mer blod och jag har inte haft ont mer än i blåsan... Det går även rätt segt att kissa och gör ont när det sista ska ut.

Jag blev skitnojig för MF när det kom blod, hoppas verkligen det är falskt alarm. Jag misstänker att jag åkt på blåskatarr, tur att jag ändå ska lämna urin till odling den här veckan. Egentligen hade jag tänkt göra det på fredag men jag gör det imorgon istället. Ska även ringa MVC och höra med dem om jag ska komma in. Försökte få tag på både MVC och VC efter frukost idag men då var telefontiderna slut. :mad:
Håller tummarna för att det inte är någon fara!
 
Har mått väldigt konstigt idag... På morgonen har jag haft ont i blåsan, speciellt när jag var uppe och rörde på mig och om jag sträckte ut magen stramade det och gjorde ont i huden över blåsan och ner mot musen. :crazy: Det avtog succesivt under dagen men efter lunch kom det en slemklump med lite blod på när jag var på toa och alla besvär med blåsan släppte i samband med det. Det var lite mer blod på pappret ett par timmar efter och besvären med blåsan började komma tillbaka. Nu har det i alla fall inte kommit mer blod och jag har inte haft ont mer än i blåsan... Det går även rätt segt att kissa och gör ont när det sista ska ut.

Jag blev skitnojig för MF när det kom blod, hoppas verkligen det är falskt alarm. Jag misstänker att jag åkt på blåskatarr, tur att jag ändå ska lämna urin till odling den här veckan. Egentligen hade jag tänkt göra det på fredag men jag gör det imorgon istället. Ska även ringa MVC och höra med dem om jag ska komma in. Försökte få tag på både MVC och VC efter frukost idag men då var telefontiderna slut. :mad:

Uvi?
 
Vecka 9+5 idag. Gravidappen ligger en dag efter även om jag ställt in rätt bf-dag.

I helgen slutade jag med Lutinus och helgen innan det slutade jag med progynon. Så just nu är jag medicinfri för första gången på ett bra tag.

Hade en riktigt lång tuff dag på jobbet igår. Dessutom sov jag nästan ingenting natten till igår, jag gade huvudvärk och yrsel hela dagen och en obehagskänsla i hela kroppen. Ingen mat smakade gott och därför var jag ständigt hungrig. Som spiken i kistan dök det upp ljusbruna flytningar mitt på dagen och de har fortsatt under natten. På grund av detta valde jag att härda ut dagen igår men att sjukanmäla mig idag.

När jag såg flytningarna blevjag jätteorolig över att jag slutat med lutinus för tidigt så kroppen inte hunnit med och att drt var missfall på gång. Det kommer vara nervöst ett tag framöver.

Just nu ligger jag i sängen och mår ganska bra. Jag är inte ens hungrig, det är minst en månad sedan jag vaknade en morgon och inte behövde kasta i mig mat för att hålla magen i schack. Jag känner mig som en dålig människa som stannar hemma istället för att gå på en viktig men ubertråkig utbildning. Men jag pallar inte att må som igår en dag till. Dessutom är hla helgen uppbokad och jag kommer inte kunna ta det lite lugnt förrän på onsdag igen. Hatar dåligt samvete...

Jag är lite förvånad över förra veckans besök hos bm. Jag trodde de skulle informera om allt man kan behöva veta de närmasta veckorna. Som kub. I mitt landsting erbjuds man bara om man är över 35 och jag har ett par år kvar. Men jag trodde ändå bm skulle infor.era så man kan välja att göra privat om man vill. Men det kanske inte brukar gå till så.

Ursäkta för en hel roman men det är mycket som snurrar i huvut nu.
 
Fortfarande lite bruna flytningar/blödning. Lite mörkare än igår men fortfarande ljusbrunt. Är orolig på riktigt nu. Är det ett missfall på gång? I så fall kommer det säkert börja blöda på riktigt i.orgon när vi har fullt upp hela dagen. Riktigt trött och ledsen nu.
 
Fortfarande lite bruna flytningar/blödning. Lite mörkare än igår men fortfarande ljusbrunt. Är orolig på riktigt nu. Är det ett missfall på gång? I så fall kommer det säkert börja blöda på riktigt i.orgon när vi har fullt upp hela dagen. Riktigt trött och ledsen nu.
Usch vad jobbigt! Behöver ju förstås inte vara missfall på gång men förstår verkligen din oro. Vi får hålla tummarna!

Jag fick sparkar mot magen idag från ett barn som inte ville undersökas. Jag förstår att fostret ligger väl skyddat men det drog igång lite oroskänslor hos mig ändå.
 
Juni
8/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
16/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
18/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
26/6 - Kanintant, 34 år, första barnet (eller 2/7 enligt tidigt VUL)

Juli
5/7 - Humla, 31 år, första barnet

Augusti


Kliver också in i tråden nu! :nailbiting::love:
Är imorgon i vecka 10+0 enligt sista mens, men ska göra daterings-vul om 3 veckor eftersom jag haft oregelbundna cyklar. Har inskrivning veckan efter, alltså i vecka 15 om jag inte blir flyttad, känns ju sjukt sent hur som helst? :confused:

Blev lite orolig förra veckan då alla symptom försvann helt i flera dagar. Men nu ömmar tuttarna som satan igen och jag mår lite illa till och från. Har sluppit spy hittills (men ska väl inte ropa hej..). Någon annan vars symptom kommer och går?

Vågar liksom inte tro på att det faktiskt är något därinne förrän jag ser/hör det på ultraljud och väntan känns olidlig. :arghh:
 
Fortfarande lite bruna flytningar/blödning. Lite mörkare än igår men fortfarande ljusbrunt. Är orolig på riktigt nu. Är det ett missfall på gång? I så fall kommer det säkert börja blöda på riktigt i.orgon när vi har fullt upp hela dagen. Riktigt trött och ledsen nu.

Kram! Det är svårt att låta bli att oroa sig. Håller tummarna!
 
Fortfarande lite bruna flytningar/blödning. Lite mörkare än igår men fortfarande ljusbrunt. Är orolig på riktigt nu. Är det ett missfall på gång? I så fall kommer det säkert börja blöda på riktigt i.orgon när vi har fullt upp hela dagen. Riktigt trött och ledsen nu.

Fy vad jobbigt, förstår hur du känner, jag har haft rosa flytningar i fyra dagar nu. :( Som väntat sade BM att det inte var något att oroa sig för och känslorna pendlar mellan att allt säkert är bra till att vara helt säker på att det är missfall. Har inte tid för UL förränn 5/12 vilket känns som evigheter och chansen att få ett tidagre lär ju vara minimal om jag inte börjar blöda mer eller får ont.

Var och lämnade urinprov torsdags och vill ha svar NU på om det är UVI, känns ju onekligen som det. Jag passade även på att ta blodprov till KUB och inskrivningen, 5 rör blev det och jag har skitont i armvecket där de stack. Ibland funderar man på om de har typ vampyruppfödning på sjukhusen så mycket blod som de tar. :p
 
Idag en fullspäckad dsg. Flytningarna är kvar ljusbruna men fortfarande sparsamt.

Mina symptom kommer och går. Och nu har jag inte sovit på 18 timmar så jag slocknar snart.
 
Är det månntro vanligt att man blir kass i magen av kosttillskott? Känns rätt kymigt att må illa av vitaminerna och inte av graviditeten. :confused: Kan det hjälpa att byta märke? Vad tar ni andra?
 
Är det månntro vanligt att man blir kass i magen av kosttillskott? Känns rätt kymigt att må illa av vitaminerna och inte av graviditeten. :confused: Kan det hjälpa att byta märke? Vad tar ni andra?
Vad tar du för tillskott då? Jag har fortsatt med samma multivitamin tablett för kvinnor som jag tog innan graviditeten, just nu från apotek hjärtat men tidigare haft från Apoteket också.
Räcker det att du tar folsyratillskott? Det kanske går lättare att bara ta det om du nu tar mer idag?
Jag är egentligen mest ute efter folsyratillskottet men tänker att det inte skadar med lite andra vitaminer också. Köper nog en variant för gravida när burken jag har nu är slut.

Köpt järntabletter i helgen. Tänkte att jag kan börja ta ett par i veckan bara, för att undvika magbiverkningar. Uifrån Hb-värdes behövdes det inte än, men jag tror inte att jag får i mig jättestora mängder järn via kosten.
 
Fy vad jobbigt, förstår hur du känner, jag har haft rosa flytningar i fyra dagar nu. :( Som väntat sade BM att det inte var något att oroa sig för och känslorna pendlar mellan att allt säkert är bra till att vara helt säker på att det är missfall. Har inte tid för UL förränn 5/12 vilket känns som evigheter och chansen att få ett tidagre lär ju vara minimal om jag inte börjar blöda mer eller får ont.

Var och lämnade urinprov torsdags och vill ha svar NU på om det är UVI, känns ju onekligen som det. Jag passade även på att ta blodprov till KUB och inskrivningen, 5 rör blev det och jag har skitont i armvecket där de stack. Ibland funderar man på om de har typ vampyruppfödning på sjukhusen så mycket blod som de tar. :p
Hur har det gått med de rosa flytningarna?
Var bor du, finns det någon möjlighet att göra ett ultraljud privat om du är orolig?

Och @Cynthia, hur går det för dig?
 
Jag var i dag på det ultraljud jag hade bokat för några veckor sedan (innan jag fick panik för någon vecka sedan och gjorde ett då.)
Så det var bara 9 dagar sedan föregående ultraljud, men ändå skönt att se att allt såg bra. Embryot var dubbelt så långt som för 9 dagar sedan, det går undan!

Nu får jag ge mig till tåls tills det är dags för KUB-ultraljudet strax innan jul.
 
Hur har det gått med de rosa flytningarna?
Var bor du, finns det någon möjlighet att göra ett ultraljud privat om du är orolig?

De kommer och går men har i princip varit lite varje dag, inget igår faktiskt och lite idag igen fast mer brunaktiga. Jag bor i Norrköping, har inte kollat om det finns någon privat klinik som gör UL men vet att det finns en privat MVC så dit kan man säkert höra av sig.

Har faktiskt lugnat ner mig rätt bra, det var mest i fredags jag hade lite panik när det kändes som jag fick sammandragningar när jag ridit men har inte känt av det igen. Jag resonerar som så att så länge jag inte har ont eller blöder mer borde det vara lugnt. Jag ska gnälla lite för min BM om hon ringer med svaren på min urinodling. Om hon inte ringer ska jag i alla fall ringa och gnälla om min foglossning och passa på att fråga om flytningarna då.
 

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
434
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 842
Senast: orkide
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 409
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 081
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Smådålig i magen
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp