Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017

Jag hade yttepytte snuva på min 6 veckors fölis idag (vi pratar typ en liten rännil med helt klart snor i ena näsborren och helt opåverkad unge). Min spontana tanke var att han kommer dö inom det närmsta dygnet av typ kvarka som bara drabbar honom då inget av stona hade minsta lilla tecken på snor. Logiskt resonemang då de gått helt isolerade i två veckor från övriga gården och jag hanterar dem separat efter dusch och klädbyte varje kväll.
Hej hypokondriker på häst.:angel: Den logiska förklaringen som ligger närmast till hands är lite pollenreaktion, träden exploderar här just nu.

Har börjat få halsbrännan från helvetet om kvällarna och idag har jag haft rätt ont i ryggen och även i magen när jag jobbade. Kändes typ som att bebisen snurrade rakt upp i sidan där ett tag, vilket överensstämmer med att hela magen lutade åt höger när jag satte mig i solen. Såg helt sjukt ut, som en vattenballong typ.
Bjuder på den osexigaste bilden som någonsin visats för att demonstrera, skickade till sambon. Rätt tydligt var bebis ligger. Älskar den karakteristiska linjen på magen också.
18319230_1934112466614422_3233991143458719541_o.jpg
Så brukar min lilla bebis ligga också :) Jag fick hormonrand förra gången men har inte fått någon nu.
 
Kram! Vad är det som är jobbigt?
Det är tyngre, osmidigare. Och från att känna mig rätt obehindrad känns det besvärligt helt enkelt... Började dagen med att städa dotterns rum och det blev mycket krypa under sängar och rota bakom skåp och sen är jag typ gråtfärdig för att det bara är så jobbigt.
Och jag vet ju att det går upp och ner med fysiken och jag kommer säkert ha nån period igen som känns lättsam men jag vet ju oxå att nu blir man bara tyngre och större. Och jag har svårt för det . Dels för att jag känner mig obekväm i mig själv men oxå för att jag blir på dåligt humör av att ha ont och sista tiden känns det som jag har konstant ont utan att för den skull ha sånna besvär att sjukskrivning är aktuellt. Men det sätter sig i psyket. Jag tappar lite koll över mina tankar på nåt vis. Det blir offerkoftan på tyvärr. Och det är för mig i färskt minne att jag har gjort hela denna resan utan att få min belöning på slutet och jag får kämpa för att inte vara bitter.

Men som sagt- jag har haft det jättebra i 25 veckor! Inget illamående, inga kvarvarande smärtor, sovit ok, jobbat utan besvär etc. Och det kan vända om nån vecka igen och kännas lättare. Hoppas på det!
 
Är också lite orolig för de kvarvarande 8 veckorna... tycker att jag mått så oförskämt bra och varit ganska obehindrad trots att jag gått upp mycket i vikt men nu bara rasar allt över mig på en gång. Äter typ ett paket Novalucol om dagen mot halsbrännan. Varje eftermiddag värker fotsulorna så att jag vill gråta, fötterna är så svullna att skorna inte passar, tappar jag något får jag typ inte upp det igen... när jag suttit i soffan och reser mig gör det ONT i bäckenet och jag kan bara vagga fram i snigelfart och går jag för långt får jag onda sammandragningar. Igår skulle jag tvätta rumpa på bångstyrigt föl och det kändes som stt bäckenet slets i två delar... och magen hänger typ. får lite panik när jag läser hur mycket bebis växer sista tiden. Förlåt för gnälligt inlägg har bara tappat lite självkänsla :/ ser mig normalt som stark och energisk och nu är jag tung, långsam och jämrar mig så fort jag måste resa mig för att hämta ett glas vatten. Känns som att sista två månaderna är allt jobbigt med en graviditet på en gång för min del.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Är också lite orolig för de kvarvarande 8 veckorna... tycker att jag mått så oförskämt bra och varit ganska obehindrad trots att jag gått upp mycket i vikt men nu bara rasar allt över mig på en gång. Äter typ ett paket Novalucol om dagen mot halsbrännan. Varje eftermiddag värker fotsulorna så att jag vill gråta, fötterna är så svullna att skorna inte passar, tappar jag något får jag typ inte upp det igen... när jag suttit i soffan och reser mig gör det ONT i bäckenet och jag kan bara vagga fram i snigelfart och går jag för långt får jag onda sammandragningar. Igår skulle jag tvätta rumpa på bångstyrigt föl och det kändes som stt bäckenet slets i två delar... och magen hänger typ. får lite panik när jag läser hur mycket bebis växer sista tiden. Förlåt för gnälligt inlägg har bara tappat lite självkänsla :/ ser mig normalt som stark och energisk och nu är jag tung, långsam och jämrar mig så fort jag måste resa mig för att hämta ett glas vatten. Känns som att sista två månaderna är allt jobbigt med en graviditet på en gång för min del.
Kram till dig!
Jag är ju några veckor efter men märker att jag oundvikligen står vid dörren till den tunga tiden.
Och det är jobbigt när man tappar självkänslan och liksom inte längre stämmer överrens med din självbild.
 
Är också lite orolig för de kvarvarande 8 veckorna... tycker att jag mått så oförskämt bra och varit ganska obehindrad trots att jag gått upp mycket i vikt men nu bara rasar allt över mig på en gång. Äter typ ett paket Novalucol om dagen mot halsbrännan. Varje eftermiddag värker fotsulorna så att jag vill gråta, fötterna är så svullna att skorna inte passar, tappar jag något får jag typ inte upp det igen... när jag suttit i soffan och reser mig gör det ONT i bäckenet och jag kan bara vagga fram i snigelfart och går jag för långt får jag onda sammandragningar. Igår skulle jag tvätta rumpa på bångstyrigt föl och det kändes som stt bäckenet slets i två delar... och magen hänger typ. får lite panik när jag läser hur mycket bebis växer sista tiden. Förlåt för gnälligt inlägg har bara tappat lite självkänsla :/ ser mig normalt som stark och energisk och nu är jag tung, långsam och jämrar mig så fort jag måste resa mig för att hämta ett glas vatten. Känns som att sista två månaderna är allt jobbigt med en graviditet på en gång för min del.
Förstår precis hur du har det. Är i v 38 nu och jag är så trött på att vara gravid. Tveksamt att det kommer gå över innan barn är ute :meh:
 
Kram till dig!
Jag är ju några veckor efter men märker att jag oundvikligen står vid dörren till den tunga tiden.
Och det är jobbigt när man tappar självkänslan och liksom inte längre stämmer överrens med din självbild.
Tack :heart jag börjar inse att det kanske varit lite överambitiöst att planera att jobba fram till v.39. Hade varit skönt att se fram emot en tidigare ledighet. Hoppas vädret blir bra så pållarna kan gå på bete från första juni typ...
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Igår hade vi juvligt väder !! Idag tillbaka till tråkgrått. Men nu slänger vi ut hästar på nätterna och det blir mycket smidigare med stalltjänsterna! Jag vill helst inte släppa min på ledigt bete för han bli så himla tjock och jag drömmer om art skutta upp på vältrimmad pålle i september...
Har tänkt försöka stalla upp 1 månad hos min hopptränare typ juli/augusti. Och då vill jag helst att han ska vara igång innan oxå.
 
@Ray, jag lider med dig! Hoppas att du har bra dagar emellanåt. Försök se till att få avlastning i vardagen ibland så att du kan vila dig/lata dig när du behöver. Samma gäller @Elin_B!

Jag beställde nyss en ny vagn, en jogging- och cykelvagn :D Vi kommer att behöva uppdatera vår Thule Chariot till tvåbarns i höst och nu var det 25% rabatt i en webbutik så då slog jag till.

Jag vet fortfarande inte hur vi ska göra med vardagsvagn. Jag provkörde en Emmaljunga [nånting] 735 i veckan som faktiskt var riktigt trevlig - och snygg! - men den var så himla stor hopfälld. Helst vill jag inte ha någon syskonvagn så jag hoppas att lillebror kommer gilla sjal. Men vi behöver ändå uppdatera nuvarande vagn för dottern får inte plats att sova i sin Kronan längre.
 
Precis gått in i v 34 och känner mig allt annat än smidig men jag skulle tro att jag jämförelsevis ändå har det rätt smärtfritt och bra. Nytt fenomen under hundpromenader idag är skarpa ilningar från vad jag antar är bäckenbotten, de känns i musen, har inte känt nåt liknande innan. Är det huvudet som håller på att "trilla ner" på plats tro?
 
@Ray, jag lider med dig! Hoppas att du har bra dagar emellanåt. Försök se till att få avlastning i vardagen ibland så att du kan vila dig/lata dig när du behöver. Samma gäller @Elin_B!

Jag beställde nyss en ny vagn, en jogging- och cykelvagn :D Vi kommer att behöva uppdatera vår Thule Chariot till tvåbarns i höst och nu var det 25% rabatt i en webbutik så då slog jag till.

Jag vet fortfarande inte hur vi ska göra med vardagsvagn. Jag provkörde en Emmaljunga [nånting] 735 i veckan som faktiskt var riktigt trevlig - och snygg! - men den var så himla stor hopfälld. Helst vill jag inte ha någon syskonvagn så jag hoppas att lillebror kommer gilla sjal. Men vi behöver ändå uppdatera nuvarande vagn för dottern får inte plats att sova i sin Kronan längre.

Har som du lite huvudbry över hur vi ska göra med vagn när bebis kommer..
Har också kollat på Emmaljunga Viking 735. Men tycker också dme är stor ihopfälld. Och lite otymplig. Plus att jag inte gillar att behöva ha den hela tiden om man är iväg själv med bebis när storebror är på föris. Då behöver man ha en enkelvagn också, som man ska förvara nånstans när den inte används.
Men jag tycker den är jätte snygg!

Just nu lutar det mot en Bugaboo Donkey duo aom man kan trycka ihop till enkelvagn när inte storebror är med. Minus är väl priset, snordyr även begagnad..
 
Har som du lite huvudbry över hur vi ska göra med vagn när bebis kommer..
Har också kollat på Emmaljunga Viking 735. Men tycker också dme är stor ihopfälld. Och lite otymplig. Plus att jag inte gillar att behöva ha den hela tiden om man är iväg själv med bebis när storebror är på föris. Då behöver man ha en enkelvagn också, som man ska förvara nånstans när den inte används.
Men jag tycker den är jätte snygg!

Just nu lutar det mot en Bugaboo Donkey duo aom man kan trycka ihop till enkelvagn när inte storebror är med. Minus är väl priset, snordyr även begagnad..
Donkeyn blir som jag förstått det också stor och klumpig i ihopfällt läge. Förvaringsutrymme har vi (numera) men bilens packutrymme är klart begränsat. Jag är nyfiken på Bumbleride Indie Twin men jag vill se och känna på den. Och det är mycket pengar för något jag helst vill slippa köpa.
 
Donkeyn blir som jag förstått det också stor och klumpig i ihopfällt läge. Förvaringsutrymme har vi (numera) men bilens packutrymme är klart begränsat. Jag är nyfiken på Bumbleride Indie Twin men jag vill se och känna på den. Och det är mycket pengar för något jag helst vill slippa köpa.

Donkeyn kan man ju ta av sits och liggdel och skjuta ihop till mono och fälla ihop. och sen lägga ligg och sittdel ovanpå chassit. Tar inte lika stor plats då. Vi provpackade våra vänners donkey i vår bil, var gott om utrymme kvar bredvid.
 

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
461
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 882
Senast: orkide
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 432
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 135
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp