Sommarföräldrar 2017

Jobbat och slitit i 5 timmar non stop med världens magknip p.g.a den satans järntabletten som jag intog igår. Är inte färdig än heller, nu är det dags för mina egna kreatur som ska verkas/skos och sen ska jag försöka få till nån någorlunda hyfsad film på fölet som ska säljas. Därefter hem, hämta släpet och sen ska jag jobba lite till, köra ner sto + föl på bete och hämta en tredje märr på samma bete....
Däremellan har jag två hundar som ska motioneras och stimuleras...

Gjorde nåt jag väldigt sällan gör, åkte iväg och köpte en kaloribomb till lunch på Max... Nu har jag ångest över stackars bebisen som får inta så dåligt käk, men en liten kvarg som jag vanligtvis klarar mig på lär inte räcka idag..
Ursäkta gnällinlägg men idag känner jag mig väldigt gravid. :down:
 
Hoppas i som mår dåligt snart känner er lite bättre igen! :heart

Jag mår fortfarande fysiskt helt OK, haft några nätter med dålig sömn men har inatt sovit från 22-06.20 och kunde ha sovit längre ifall klockan inte hade ringt! :love:

Tjeck hos barnmorska och diabetes läkaren idag igen, OK värden och fin ctg kurva på bebis. V. 35+6 idag, sambon ska på bröllop i tyskland i helgen så hon får allt stanna inne tills måndag iaf då han har svårt för att ta sig hem ifall något skulle hända... :crazy:
 
Jobbat och slitit i 5 timmar non stop med världens magknip p.g.a den satans järntabletten som jag intog igår. Är inte färdig än heller, nu är det dags för mina egna kreatur som ska verkas/skos och sen ska jag försöka få till nån någorlunda hyfsad film på fölet som ska säljas. Därefter hem, hämta släpet och sen ska jag jobba lite till, köra ner sto + föl på bete och hämta en tredje märr på samma bete....
Däremellan har jag två hundar som ska motioneras och stimuleras...

Gjorde nåt jag väldigt sällan gör, åkte iväg och köpte en kaloribomb till lunch på Max... Nu har jag ångest över stackars bebisen som får inta så dåligt käk, men en liten kvarg som jag vanligtvis klarar mig på lär inte räcka idag..
Ursäkta gnällinlägg men idag känner jag mig väldigt gravid. :down:
Bebis blir vare sig blind eller jättesjuk för att man äter skitmat ibland ;) Isf kommer min födas med tre ögon och fyra armar, för nu sista veckan innan och första veckan efter flytten har det blivit en del skräpmat. :rofl:
 
Hoppas i som mår dåligt snart känner er lite bättre igen! :heart

Jag mår fortfarande fysiskt helt OK, haft några nätter med dålig sömn men har inatt sovit från 22-06.20 och kunde ha sovit längre ifall klockan inte hade ringt! :love:

Tjeck hos barnmorska och diabetes läkaren idag igen, OK värden och fin ctg kurva på bebis. V. 35+6 idag, sambon ska på bröllop i tyskland i helgen så hon får allt stanna inne tills måndag iaf då han har svårt för att ta sig hem ifall något skulle hända... :crazy:
Åh så lite kvar...:heart
 
@hvala @Rosen-Knoppen vi verkar ha precis samma problem med syskonvagn. Har funderat på samma som ni men inte bumbleride för vändbara sittdelar är ett krav här. Funderat lite på Mountainbuggy duet också men den bakåtvända sittdelen där är väldigt liten. Och är ju inte säkert att denna bebis är av samma minimodell som sonen...

hvala hur tyckte du sittdelen på 735 var jämfört med duo S?
 
Senast ändrad:
@hvala @Rosen-Knoppen vi verkar ha precis samma problem med syskonvagn. Har funderat på samma som ni men inte bumbleride för vändbara sittdelar är ett krav här. Funderat lite på Mountainbuggy duet också men den bakåtvända sittdelen där är väldigt liten. Och är ju inte säkert att denna bebis är av samma minimodell som sonen...

hvala hur tyckte du sittdelen på 735 var jämfört med duo S?

Valde också bort bumbleride för att jag vill kunna vända sittdelarna..
Sen att jag vill kunna åka iväg med lillebror utan att släpa med hela stora syskonvagnen, då måste man ju ha två vagnar..
Verkar som bugaboo är ensamma på marknaden med vagnar man kan tyckas ihop till enkel??
 
Valde också bort bumbleride för att jag vill kunna vända sittdelarna..
Sen att jag vill kunna åka iväg med lillebror utan att släpa med hela stora syskonvagnen, då måste man ju ha två vagnar..
Verkar som bugaboo är ensamma på marknaden med vagnar man kan tyckas ihop till enkel??

På bredden är det bara Bugaboo som kan tryckas ihop. De har tydligen patent på det ett tag till. Syskonvagn på längden känns inte lika kul tycker jag. Lite därför vi sneglar lite på Mountainbuggy. Bara 65 cm bred.. Men det har ju sina nackdelar också..
 
På bredden är det bara Bugaboo som kan tryckas ihop. De har tydligen patent på det ett tag till. Syskonvagn på längden känns inte lika kul tycker jag. Lite därför vi sneglar lite på Mountainbuggy. Bara 65 cm bred.. Men det har ju sina nackdelar också..

Ja syskonvagn på längden känns inge kul alls, otympligt..
 
Vi hade en Babyjogger City select, alltsa en syskonvagn pa längden till mina tva äldsta (19 manader mellan). Den var inte alls otymplig men lite svart att hitta en placering pa sitsarna som passade bada barnen. Den saknade nästan helt fjädrig ocksa sa ingen vagn för ojämna grus/skogsvägar
 
Usch jag har så svårt för att ta tag och ens tänka på vagn... Det känns så otroligt osannolikt att jag skulle få användning för den. Samtidigt så är det ju målet och något jag kommer använda väldigt mycket och dessutom har lite krav på... Jag behöver ju ingen syskonvagn för är man 8 år kan man gå.
Men en vagn som är smidig att ta i bilen- har stor bil men två hundar i skuffen för det mesta- och en hundbur i halva utrymmet oavsett om hundarna är med eller inte. Jag vill ha en vagn som rullar både på grusvägarna runt stallet, ridbanor, asfalt, gärna gräs oxå... Och som inte är som en pansarvagn om man åker på affär. Och sen får den ha ett vettigt pris oxå för jag är en snål människa.

Tips?
 
Usch jag har så svårt för att ta tag och ens tänka på vagn... Det känns så otroligt osannolikt att jag skulle få användning för den. Samtidigt så är det ju målet och något jag kommer använda väldigt mycket och dessutom har lite krav på... Jag behöver ju ingen syskonvagn för är man 8 år kan man gå.
Men en vagn som är smidig att ta i bilen- har stor bil men två hundar i skuffen för det mesta- och en hundbur i halva utrymmet oavsett om hundarna är med eller inte. Jag vill ha en vagn som rullar både på grusvägarna runt stallet, ridbanor, asfalt, gärna gräs oxå... Och som inte är som en pansarvagn om man åker på affär. Och sen får den ha ett vettigt pris oxå för jag är en snål människa.

Tips?

Jag har haft en Emmaljunga super viking till sonen som jag älskat..
Smidig om man vill gå i affär men ändå som tar sig fram. Går att låsa framhjulen. Vi bodde på grusväg där dom plockade sist i kommunen förut och även i snömodd plöjde den fram. Inga problem att ha med i stallet..
Går att hitta för bra pris på blocket..
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har haft en Emmaljunga super viking till sonen som jag älskat..
Smidig om man vill gå i affär men ändå som tar sig fram. Går att låsa framhjulen. Vi bodde på grusväg där dom plockade sist i kommunen förut och även i snömodd plöjde den fram. Inga problem att ha med i stallet..
Går att hitta för bra pris på blocket..
Är dom inte lite stora i bilen?
 
Är dom inte lite stora i bilen?

Nej jag tycker den är rätt smidig i bilen. Har en V.70 och har kvar halva bagage utrymme och jag ställer in den på längden..
Vi hade iof en dou edge innan super vikingen, och den är gigantisk så jämför säkert lite med den..
Men annars finns ju Emmaljunga Viking som är precis som super vikingen men mindre. Vet dock inte hur den funkar typ i stallet. Men med lyfthjul tror jag den är jätte bra. Har sett dom som satt dit super viking hjulen så den fått större hjul men fortfarande är liten och smidig..
 
  • Gilla
Reactions: Ray
@Rosen-Knoppen,
En barnvagn som tar halva bagageutrymmet på en V70 tycker inte jag är en smidig vagn :p

@Imogen, jag hade missat att du ställt en fråga där om sittdelarna. Jag tyckte först att Emmaljungans sittdel såg väldigt smal ut och den är ju åt det smala hållet, men dottern satt riktigt bra i den. Hon är 2,5 år, väger strax under 12 kg och är ca 87 cm lång = ganska liten. I Kronans sittdel måste hon böja på benen om hon ska sova. Hon sov gärna i vagnen förut men inte längre. Jag tycker också hon kasar ner när hon sitter. Hon satt mycket bättre i Emmaljungan och fick gott om plats för benen. Sen vet inte jag om hon är okej med att sova i en ergonomisk sittdel. Hon sover helst på sidan.
 
@Ray, det låter som att du behöver två vagnar. En i modell typ Brio Happy som är robust som du kan ha i stallet, och en liten och smidig för bilåkning och stadsliv tex Easywalker Mosey+.
 
@Imogen, jag hade missat att du ställt en fråga där om sittdelarna. Jag tyckte först att Emmaljungans sittdel såg väldigt smal ut och den är ju åt det smala hållet, men dottern satt riktigt bra i den. Hon är 2,5 år, väger strax under 12 kg och är ca 87 cm lång = ganska liten. I Kronans sittdel måste hon böja på benen om hon ska sova. Hon sov gärna i vagnen förut men inte längre. Jag tycker också hon kasar ner när hon sitter. Hon satt mycket bättre i Emmaljungan och fick gott om plats för benen. Sen vet inte jag om hon är okej med att sova i en ergonomisk sittdel. Hon sover helst på sidan.

Låter som att din dotter är bra försökskanin för oss ;) Vår son blev 2 år för en månad sen, väger 11,3 kg och är 86 cm lång. Så han är också en rätt liten och smal variant :) Har också upplevt att det börjar bli väldigt mycket böjda ben när han ska sova i kronanvagnen nu. Han sover oftast på rygg i vagnen men han har aldrig testat ergonomisk. Vi ska hälsa på hans kusin om några veckor som har en Superviking, får passa på att testa ergonomisk då kanske :)
 
Jag har haft en Emmaljunga super viking till sonen som jag älskat..
Smidig om man vill gå i affär men ändå som tar sig fram. Går att låsa framhjulen. Vi bodde på grusväg där dom plockade sist i kommunen förut och även i snömodd plöjde den fram. Inga problem att ha med i stallet..
Går att hitta för bra pris på blocket..
Vi har också super Viking, tar av hjulen när den ska med i bilen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 611
Senast: orkide
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 316
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 067
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp