Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni kommer nog få läsa många inlägg från mig då jag har stort behov att ventilera saker och inte vill berätta för ngn att jag är gravid. Hoppas ni står ut ;);)

Jag tog en runda med vagnen när barnen skulle sova middag och lyssna på gravidpodden, avsnittet om viktuppgång.
Min förra grav gick jag upp nästan 30 kg, har gått ner 20 av dom och denna gången vill jag verkligen stå still eller gå upp minimalt.
Funderar på att äta efter Viktväktarnas program som man äter när man ska stå still i vikt då det inte handlar om mycket extra kalorier / dag man bör få i sig som gravid + lättare träning som promenader + 1-2 pass på gymmet i veckan.
Tror ni det är hållbart? Hur tänker ni kring kost o träning?

Förra graviditeten va hemsk på så vis att jag fick motionsförbud och jag blir mer o mer sötsugen ju mindre jag rör mig :crazy::crazy:
 
Och jag kan minnas fel men att det hade något med utlandet att göra med tror jag.. att testresultaten lästes av utomlands


Jag fick det förklarat för mig då men tyvärr sviker minnet mig. Jag vill ändå minnas att man skulle lämna flera rör med blod eftersom det skulle gå igenom flera olika tester. Det kräver mer resurser än KUB så förmodligen är det därför det är mycket dyrare.
 
Ni kommer nog få läsa många inlägg från mig då jag har stort behov att ventilera saker och inte vill berätta för ngn att jag är gravid. Hoppas ni står ut ;);)

Jag tog en runda med vagnen när barnen skulle sova middag och lyssna på gravidpodden, avsnittet om viktuppgång.
Min förra grav gick jag upp nästan 30 kg, har gått ner 20 av dom och denna gången vill jag verkligen stå still eller gå upp minimalt.
Funderar på att äta efter Viktväktarnas program som man äter när man ska stå still i vikt då det inte handlar om mycket extra kalorier / dag man bör få i sig som gravid + lättare träning som promenader + 1-2 pass på gymmet i veckan.
Tror ni det är hållbart? Hur tänker ni kring kost o träning?

Förra graviditeten va hemsk på så vis att jag fick motionsförbud och jag blir mer o mer sötsugen ju mindre jag rör mig :crazy::crazy:

Jag var överviktig när jag blev gravid med dottern och hade inte tänkt gå upp något alls. Slutade med att jag gick upp 20 kilo.:crazy: Sen försvann alltihop på ett par månader medan jag låg i soffan och ammade och käkade kakor. :p Den här gången startar jag på samma startvikt som förra gången och är tämligen obrydd om framtida viktuppgång. Det ger sig. :) (Jag mår dessutom så illa av den mesta maten så om jag skulle försöka äta "nyttigt" så skulle jag inte kunna äta alls.)
 
Ni kommer nog få läsa många inlägg från mig då jag har stort behov att ventilera saker och inte vill berätta för ngn att jag är gravid. Hoppas ni står ut ;);)

Jag tog en runda med vagnen när barnen skulle sova middag och lyssna på gravidpodden, avsnittet om viktuppgång.
Min förra grav gick jag upp nästan 30 kg, har gått ner 20 av dom och denna gången vill jag verkligen stå still eller gå upp minimalt.
Funderar på att äta efter Viktväktarnas program som man äter när man ska stå still i vikt då det inte handlar om mycket extra kalorier / dag man bör få i sig som gravid + lättare träning som promenader + 1-2 pass på gymmet i veckan.
Tror ni det är hållbart? Hur tänker ni kring kost o träning?

Förra graviditeten va hemsk på så vis att jag fick motionsförbud och jag blir mer o mer sötsugen ju mindre jag rör mig :crazy::crazy:
Jag har dålig kondition i vanliga fall, det är inte bättre nu :p. Dessutom är jag inte mycket för att motionera. Går tai chi en gång i veckan, men bara två gånger kvar varav jag kommer missa en.
Bm sa igår att jag troligen kommer gå upp 10-15 kg :o. Undrar hur min kropp ska orka.
 
Ni kommer nog få läsa många inlägg från mig då jag har stort behov att ventilera saker och inte vill berätta för ngn att jag är gravid. Hoppas ni står ut ;);)

Jag tog en runda med vagnen när barnen skulle sova middag och lyssna på gravidpodden, avsnittet om viktuppgång.
Min förra grav gick jag upp nästan 30 kg, har gått ner 20 av dom och denna gången vill jag verkligen stå still eller gå upp minimalt.
Funderar på att äta efter Viktväktarnas program som man äter när man ska stå still i vikt då det inte handlar om mycket extra kalorier / dag man bör få i sig som gravid + lättare träning som promenader + 1-2 pass på gymmet i veckan.
Tror ni det är hållbart? Hur tänker ni kring kost o träning?

Förra graviditeten va hemsk på så vis att jag fick motionsförbud och jag blir mer o mer sötsugen ju mindre jag rör mig :crazy::crazy:

också rund. gick upp 10 kg förra gången och hade gått ner allt på efterkontrollen. Då var jag stillasittande de två sista månaderna pga foglossning. Däremot bet inte amning mot några extra kg alls.

Nu promenerar jag varje dag mellan 30-60 min. Sötsuget har nästan helt försvunnit. Upp ca 1 kg och borde vara i vecka 9-10. (jo borde verkligen ringa och boka in mig)
 
Brukar dricka ett stort glas vatten hemma innan jag åker till jobbet och sedan äta frukostmackan i bilen. Idag fick jag upp vattnet på vägen till bilen och har mått lite illa hela dagen. Minns inte att jag mådde så här i början av de båda andra graviditeterna. Är på 6+1 idag så fortfarande tidigt, med dottern så visste jag inte ens om att jag var gravid så här tidigt utan först om en vecka eller så.

Hoppas verkligen inte att kroppen kommit på att den ska ha graviditetsillamående, det har jag ju sluppit helt tidigare iaf till sista trimestern när det blivit så trångt och jag ibland mådde illa av halsbrännan.
 
Ni kommer nog få läsa många inlägg från mig då jag har stort behov att ventilera saker och inte vill berätta för ngn att jag är gravid. Hoppas ni står ut ;);)

Jag tog en runda med vagnen när barnen skulle sova middag och lyssna på gravidpodden, avsnittet om viktuppgång.
Min förra grav gick jag upp nästan 30 kg, har gått ner 20 av dom och denna gången vill jag verkligen stå still eller gå upp minimalt.
Funderar på att äta efter Viktväktarnas program som man äter när man ska stå still i vikt då det inte handlar om mycket extra kalorier / dag man bör få i sig som gravid + lättare träning som promenader + 1-2 pass på gymmet i veckan.
Tror ni det är hållbart? Hur tänker ni kring kost o träning?

Förra graviditeten va hemsk på så vis att jag fick motionsförbud och jag blir mer o mer sötsugen ju mindre jag rör mig :crazy::crazy:
Jag kommer antagligen också att skriva massor här så det är inget konstigt! Jag har typ INGEN att prata med, annat än min terapeut just nu. Var ska jag annars ventilera nojor liksom :D

Vad är det för gravidpodd? Kan behöva en sån. Jag siktar på minimal viktuppgång, skulle må bäst av att väga typ 20 kg mindre liksom..
 
Jag gick upp 16kg med sonen. Är min gravidkropp hungrig så är den det. Äter jag inte när jag är hungrig så blir jag illamående, får magkatarr eller världens blodsockerfall. Så jag chillar lite med kraven på mig själv, det viktigaste är att jag mår bra under tiden och har sinnet i behåll :)
 
Ingen aning. Aldrig haft problem med det förut.
Blev bättre av vila.

Det kan säkert va det, jag fick det i min förra graviditet. Vill minnas att det kom tidigt. Fick det dock om jag satt ner mkt, blev bättre av att stå. Det ila från rumpa ner till knäveck ungefär, ibland hela vägen ner till foten.
 
Jag var överviktig när jag blev gravid med dottern och hade inte tänkt gå upp något alls. Slutade med att jag gick upp 20 kilo.:crazy: Sen försvann alltihop på ett par månader medan jag låg i soffan och ammade och käkade kakor. :p Den här gången startar jag på samma startvikt som förra gången och är tämligen obrydd om framtida viktuppgång. Det ger sig. :) (Jag mår dessutom så illa av den mesta maten så om jag skulle försöka äta "nyttigt" så skulle jag inte kunna äta alls.)

Skönt att allt försvann ändå ;)
Usch! Det är inte kul att må illa så det förstår jag att du är glad att du får i dig ngt.
 
Jag har dålig kondition i vanliga fall, det är inte bättre nu :p. Dessutom är jag inte mycket för att motionera. Går tai chi en gång i veckan, men bara två gånger kvar varav jag kommer missa en.
Bm sa igår att jag troligen kommer gå upp 10-15 kg :o. Undrar hur min kropp ska orka.

Tycker du det är kul att träna?
Jag tänker på simning, det är ju bra och kan anpassas under hela graviditeten. Jag älska vattengympa förra gången! :)
Jag är överviktig så vill absolut inte gå upp 15 kg :crazy: Det ville jag visserligen inte sist o gick upp det dubbla nästan :yuck:
 
Jag gick upp 16kg med sonen. Är min gravidkropp hungrig så är den det. Äter jag inte när jag är hungrig så blir jag illamående, får magkatarr eller världens blodsockerfall. Så jag chillar lite med kraven på mig själv, det viktigaste är att jag mår bra under tiden och har sinnet i behåll :)

Jag har ju lätt att överäta socker och det är ju inte direkt hälsosamt varken för mig eller bebis :banghead: Måste försöka komma på ett sätt att komma från det! Annars försöker jag också ha en chill inställning till allt under graviditeten.
 
Jag kommer antagligen också att skriva massor här så det är inget konstigt! Jag har typ INGEN att prata med, annat än min terapeut just nu. Var ska jag annars ventilera nojor liksom :D

Vad är det för gravidpodd? Kan behöva en sån. Jag siktar på minimal viktuppgång, skulle må bäst av att väga typ 20 kg mindre liksom..

Du kan ladda ner radioplay appen, där finns massor av olika poddar! Toppen för mig som vill lyssna på olika beroende på humör.
Gravidpodden hitta jag inte där men den hittar du om du söker på google, o alla avsnitt finns i en av gravidapparna, kommer inte ihåg vilken men dom säger vilken det är i alla program.

Precis så är det för mig med. Jag har nog 15 kg övervikt och tänker att det är vad som är normalt att gå upp under en grav. Ikväll ska vi dock fika på kladdkaka med geisha o grädde.. Kladdkakans dag ju :angel::angel::angel::angel::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 118
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
859
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp