Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittills är den här graviditeten exakt likadan som min förra i samma vecka. Jag är yr, supertrött, somnar vid dotterns nattning varje kväll och sover 10-11 timmar varje natt, mår illa typ hela tiden, vill typ bara äta jättesalt mat (äter knappt salt alls i vanliga fall), har fått total avsmak för glass och godis och har huvudvärk i stort sett varje dag. Blä på hela grejen just nu. :wtf:

(Men hoppas det betyder att jag bär på ett lika awesome barn den här gången också! :D)

Usch! Fast lite skönt att höra att jag inte är ensam om eländet. Har varit illamående i snart 3 veckor, är så trött på det nu. Sist klingade det av vid den här veckan, får se hur lång tid det tar nu. Är tacksam ändå att det inte är jätteilla, så många har det mycket värre än jag.
Mitt stora elände kom sist vid v22, foglossningen. Förlossningen var inte så illa, jag var ju van vid konstant smärta dygnet runt :meh:
Men börjar bli pepp på ett litet pyre :)
 
Jaha, då kom det lite rosa på pappret vid toabesöket nyss då. Det verkar inte vilja gå vägen den här gången heller :cry: får ringa barnmorskan på måndag.

Det behöver inte va något, har en kompis som har blött mkt under flera veckor och det har ändå blivit bebis där! Håller tummarna för dig :heart
 
Jag hoppas att veckorna fram till UL ska gå väldigt fort. Jag vill se ett hjärta picka innan jag tror på det.
Är enligt mina egna beräkningar 4+ o det är ju sååå tidigt! Ändå har jag börjat kolla på babyskydd :o:o Måste hitta ett liiiiitet som går in bredvid 2 st bilbarnstolar ;)
Fler som smygkollar på bebissaker i dessa tidiga veckor? :D
 
Jag hoppas att veckorna fram till UL ska gå väldigt fort. Jag vill se ett hjärta picka innan jag tror på det.
Är enligt mina egna beräkningar 4+ o det är ju sååå tidigt! Ändå har jag börjat kolla på babyskydd :o:o Måste hitta ett liiiiitet som går in bredvid 2 st bilbarnstolar ;)
Fler som smygkollar på bebissaker i dessa tidiga veckor? :D
Jag köpte en större packe begagnade bebiskläder mellan två missfall. Och en packe i tidiga veckor i första graviditeten (slutade med MA).
Pga att vi behövt kämpa flera år så har vi nu sagt att vi köper inget mer förrän tidigast efter RUL.
 
Jag köpte en större packe begagnade bebiskläder mellan två missfall. Och en packe i tidiga veckor i första graviditeten (slutade med MA).
Pga att vi behövt kämpa flera år så har vi nu sagt att vi köper inget mer förrän tidigast efter RUL.

Det förstår jag att man väntar då. :) Beklagar dina missfall o ma.
Jag köpte ingenting alls från efter rul med förra, inte ens gravidkläder! Jag va helt säker på att det skulle skita sig. Jag kommer säkert göra samma sak denna gång, bara att nu har jag ett lager med mammakläder och typ allt en bebis behöver första tiden. O stora saker som barnvagn, babyskydd mm får vi ta när vi passerat vecka 30. :)
 
Jag hoppas att veckorna fram till UL ska gå väldigt fort. Jag vill se ett hjärta picka innan jag tror på det.
Är enligt mina egna beräkningar 4+ o det är ju sååå tidigt! Ändå har jag börjat kolla på babyskydd :o:o Måste hitta ett liiiiitet som går in bredvid 2 st bilbarnstolar ;)
Fler som smygkollar på bebissaker i dessa tidiga veckor? :D
Jag smygkollar - trots att det mesta finns efter ettåringen och att jag inte ens är gravid ännu :banghead::rofl:
 
Jag hoppas att veckorna fram till UL ska gå väldigt fort. Jag vill se ett hjärta picka innan jag tror på det.
Är enligt mina egna beräkningar 4+ o det är ju sååå tidigt! Ändå har jag börjat kolla på babyskydd :o:o Måste hitta ett liiiiitet som går in bredvid 2 st bilbarnstolar ;)
Fler som smygkollar på bebissaker i dessa tidiga veckor? :D
Det fladdrar förbi så mycket fint begagnat på fb. Får se sen om det finns liknande när det väl är dags att köpa. Har massor kvar från när jag var barn och en mamma som jag tror kommer gå bananas när hon får veta, men jag har framförallt kollat skötbord babyskydd och vagn :D
 
Det fladdrar förbi så mycket fint begagnat på fb. Får se sen om det finns liknande när det väl är dags att köpa. Har massor kvar från när jag var barn och en mamma som jag tror kommer gå bananas när hon får veta, men jag har framförallt kollat skötbord babyskydd och vagn :D

Det kommer fint på fb alltid Jag är tyvärr inte ngn begagnadmänniska, jag köper mkt men använder nästan aldrig det! Har köpt så mkt onödigt till barnen, fina kläder med det blir liggande.
Har du hittat ngn vagn du vill ha?
 
Det kommer fint på fb alltid Jag är tyvärr inte ngn begagnadmänniska, jag köper mkt men använder nästan aldrig det! Har köpt så mkt onödigt till barnen, fina kläder med det blir liggande.
Har du hittat ngn vagn du vill ha?
Det finns ju en uppsjö av vagnar! Men vill ha en med både ligg- och sittdel och fyra ordentliga hjul. Har en bekant som körde en sån där trehjulig modell som hon blev galen på för den var svårstyrd eller något. Såg en kvinna med helvit vagn på bussen igår och tänkte att det där är väl himla opraktiskt... speciellt med slasksäsongen som närmar sig!
 
Jag såg det sen när jag googla. :O
Vilket pris alltså! Vet du varför det är så dyrt?

Jag fick det förklarat för mig då men tyvärr sviker minnet mig. Jag vill ändå minnas att man skulle lämna flera rör med blod eftersom det skulle gå igenom flera olika tester. Det kräver mer resurser än KUB så förmodligen är det därför det är mycket dyrare.
 
Jag hoppas att veckorna fram till UL ska gå väldigt fort. Jag vill se ett hjärta picka innan jag tror på det.
Är enligt mina egna beräkningar 4+ o det är ju sååå tidigt! Ändå har jag börjat kolla på babyskydd :o:o Måste hitta ett liiiiitet som går in bredvid 2 st bilbarnstolar ;)
Fler som smygkollar på bebissaker i dessa tidiga veckor? :D

Jag köpte två bodys i storlek 50 samma dag som jag fick ett extremt svagt streck på testet. Allt annat i klädväg har vi redan, men jag vill att hen ska få sina egna "åka hem från BB"-kläder. :)
 
Förhoppningsvis fortskrider graviditeten som den ska. Idag har jag känt mig lätt illamående hela morgonen. Inte jättekul att springa till tåget då.. nipplarna uppskattade heller inte att behöva studsa runt i BH:n då, obehagligt! Men jag kan ju inte sitta på tåget och massera tuttarna precis :p
 
Jag fick det förklarat för mig då men tyvärr sviker minnet mig. Jag vill ändå minnas att man skulle lämna flera rör med blod eftersom det skulle gå igenom flera olika tester. Det kräver mer resurser än KUB så förmodligen är det därför det är mycket dyrare.

Ah okej det låter logiskt. Synd!
 
Jag köpte två bodys i storlek 50 samma dag som jag fick ett extremt svagt streck på testet. Allt annat i klädväg har vi redan, men jag vill att hen ska få sina egna "åka hem från BB"-kläder. :)

Så mysigt!
Jag småkollar så fort jag kommer in i en affär, vi har också massor av kläder men är ganska glad i att shoppa o speciellt barnkläder så lill*n kommer nog få en ny garderob :o:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 137
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp