Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inskrivning i nästa vecka, på torsdag. Då har vi inte riktigt gått 10 fullgångna veckor, men nästan. Tar man prover inför besöket? Vet att jag ska ta prover, men inte när :D
 
@Poison-heart Hoppas att det inte är något, utan bara en vanlig normal blödning. :heart

@Nattljus Grattis! :)

@vinkelina Men aj! :crazy: Hoppas han håller sig ifrån sådana lustigheter framöver. Ligger bursiten så till att den belastas, eller finns det god chans för läkning?

Jag funderade på vad som är på tok och var inne på bursit. Men tycker de strålar längs hela låret. Mannen bara jo, är de bursit tar de bara ont hääääär och körde in fingret. Och där gjorde det ont som vad. Tyvärr belastar jag området en hel del,har kommit smygande under en längre tid
 
När ska man ringa BM? :)

Det verkar variera lite över landet.

Du behöver inte ringa BM alls om du inte vill, det är ju helt frivilligt. Jag har i alla graviditeterna ringt rätt snart efter plusset. Främst för att jag och sambon ville göra KUB-undersökningen

Vill du göra KUB så bör du kontakta BM senast runt v 8-9 för att hinna få tid för provtagning och ultraljud i rätt veckor.

Rutinultraljudet görs i v18-20 så där finns det gott om tid, även om man brukar behöva boka en tid några veckor innan.
 
När ska man ringa BM? :)
När du känner för det, typ :p
Första gången ringde jag i stort sett samma dag som jag plussade och var på hälsosamtal i v.4-5. Andra gången ringde jag aldrig då jag inte ville behöva avboka vid ytterligare missfall.
Den här gången har vi ju fått två vul eftersom vi gjort ivf och jag ringde efter andra vul (som gjordes 9+1).
 
Sent om sider tog jag tag i att ringa BM, går in i v 11 imorgon och tänkte att det är ju lugnt inskrivningen är ju inte förrän v 12 tidigast. Då har de utan att vara tydliga på hemsidan börjat erbjuda KUB gratis i mitt landsting och då är det riktigt brådis att få det gjort :crazy: För min del är det inte så viktigt, vi gjorde inte det med sonen, man ska ju veta hur man ska hantera ett mindre positivt resultat också. Sambon däremot tycker att vi ska göra det, så det blir till att ringa imorgon, be om ursäkt för min saktfärdighet och höra om det går att skramla fram en tid. Pinsamt värre :cautious:
 
Jag fyllde i hälsoformulär på webben och skickade in. BM hade läst dem och ringde upp någon timme senare och ordnade fram en tid för testerna, himla trevlig kvinna. Hon tyckte också att hemsidan var otydlig så förhoppningsvis uppdaterar de den så fler slipper begå samma misstag :up:
 
Har lämnat blodprover och även tagit tag i att göra cellprov den här veckan. Skönt att ha det gjort. :up:

Var tvungen att ta med mig min lilla 18-månaders J på båda grejerna eftersom vi inte har nån som kan barnvakta...och hon passade på att sno alla barnmorskans sterila bomullspinnar och borstar medan jag satt i gynstolen. Sen ville hon stå och trumma med sitt stöldgods på barnmorskans stol och när den arma kvinnan försökte sätta sig där började J vifta avfärdande och tyckte upprört "Nej! Nej dä!". Hej och hå. Blir lite svettig i pannan vid tanken på att snart ha två viljestarka minimänniskor i hemmet. :nailbiting:
 
Har lämnat blodprover och även tagit tag i att göra cellprov den här veckan. Skönt att ha det gjort. :up:

Var tvungen att ta med mig min lilla 18-månaders J på båda grejerna eftersom vi inte har nån som kan barnvakta...och hon passade på att sno alla barnmorskans sterila bomullspinnar och borstar medan jag satt i gynstolen. Sen ville hon stå och trumma med sitt stöldgods på barnmorskans stol och när den arma kvinnan försökte sätta sig där började J vifta avfärdande och tyckte upprört "Nej! Nej dä!". Hej och hå. Blir lite svettig i pannan vid tanken på att snart ha två viljestarka minimänniskor i hemmet. :nailbiting:
:laugh:

Sambon och jag funderar ibland vad det kommer bli för monster av kombinationen han och jag :crazy::D.
 
Har lämnat blodprover och även tagit tag i att göra cellprov den här veckan. Skönt att ha det gjort. :up:

Var tvungen att ta med mig min lilla 18-månaders J på båda grejerna eftersom vi inte har nån som kan barnvakta...och hon passade på att sno alla barnmorskans sterila bomullspinnar och borstar medan jag satt i gynstolen. Sen ville hon stå och trumma med sitt stöldgods på barnmorskans stol och när den arma kvinnan försökte sätta sig där började J vifta avfärdande och tyckte upprört "Nej! Nej dä!". Hej och hå. Blir lite svettig i pannan vid tanken på att snart ha två viljestarka minimänniskor i hemmet. :nailbiting:

Haha! Känner igen mig! :laugh:
Vi har inte ofta barnvakt till tvillingarna (21 månader) och dom vägrar vagnen just nu, det blir ofta svettigt bara man ska inom i affären o ha mjölk. Det som dom tycker är roligast nu är att springa på varsitt håll :crazy: Ibland stannar jag till på macken om det bara är mjölk o smör jag ska ha, då kan dom sitta kvar i bilen :angel::angel:
 
Hur noga är ni med kosten? Jag försöker äta mer grönt och fisk och dricka mjölk/äta yoghurt för d vitamin. Men nu har jag i ett par dagar tryckt i mig smågodis och blir nojig och får skuldkänslor.. hoppas knyttet utvecklas bra ändå.

Nästa torsdag har jag inskrivning hos barnmorskan. Sen kanske jag berättar för föräldrar om barnet. Då får jag också veta domen för pappan. Lite jobbigt.
 
Hur noga är ni med kosten? Jag försöker äta mer grönt och fisk och dricka mjölk/äta yoghurt för d vitamin. Men nu har jag i ett par dagar tryckt i mig smågodis och blir nojig och får skuldkänslor.. hoppas knyttet utvecklas bra ändå.

Nästa torsdag har jag inskrivning hos barnmorskan. Sen kanske jag berättar för föräldrar om barnet. Då får jag också veta domen för pappan. Lite jobbigt.
Äter det jag är sugen på.
Tar också gravidvitaminer och omega-kapslar dagligen då jag är usel på att äta fisk.
Just nu när depressionen gnager tag igen är jag nöjd bara jag äter.

Ät du godis utan dåligt samvete.

Jag dricker mest vatten, men det beror på att jag inte har sug efter läsk tex.

Håller tummarna att allt går så bra det kan nästa torsdag.
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
Hjartagna 39 år, BF 30/6 3e barnet

Juli
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Poison-heart, 25 år, BF 16/7 första barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti


Lägger till mig också! :eek:
Känns fortfarande väldigt tidigt, har inskrivning inbokat om några veckor (första lediga tid på MVC jag hört gott om, men har egentligen ingen koll på var man ska gå). Berättade för mina föräldrar idag, så känns ok om nån annan råkar få reda på det här också ;)

Mådde riktigt illa i början av veckan, såklart samtidigt som jag började jobba igen efter en sjukskrivning. Men tror jag fått grepp om hur jag ska hantera mornarna utan att spy nu iaf.

Opererade bort halva min sköldkörtel för några veckor sedan (innan jag visste om graviditeten) så lite förhöjd risk för missfall pga traumat och extra blodprover inbokade för att se att delen som är kvar fungerar som den ska.
 
Hur noga är ni med kosten? Jag försöker äta mer grönt och fisk och dricka mjölk/äta yoghurt för d vitamin. Men nu har jag i ett par dagar tryckt i mig smågodis och blir nojig och får skuldkänslor.. hoppas knyttet utvecklas bra ändå.

Nästa torsdag har jag inskrivning hos barnmorskan. Sen kanske jag berättar för föräldrar om barnet. Då får jag också veta domen för pappan. Lite jobbigt.

Jag äter som vanligt, men mer frukt som mellanmål för att överleva mellan huvudmålen. Utöver folsyran knaprar jag d-vitamintabletter, kommer börja med omega-3 och lär få käka järntabletter när blodproverna tagits. Kommer bli en vandrande pillerburk :p
 
Tyvärr dåliga nyheter från mig :cry: har ju blött sen i söndags och det var ju väldigt sparsamt i början men igår ökade det och sen i tisdags kväll fick jag ont i ryggslutet. Hade inskrivning igår hos BM och jag sa direkt att jag tror jag håller på att få missfall. Efter att beskrivit allt sa hon att de inte va säkert osv men dom ville gärna skicka mig till gyn eftersom ja fått ryggont i tillägg.
Idag hade jag tid där och magontet började bli mer framträdande och jag va verkligen inställd på det värsta. VUL visade en fin fosterblåsa och allt såg så normalt ut som det kunde förutom att 8 veckors-fostret hade inga hjärtljud och va bara 3-4 mm långt. Läkaren sa att antingen hade vi räknat helt fel, vilket inte är ovanligt, eller så har riskornet stannat i växten vid typ vecka 6 och död helt enkelt. Hon gav mig en tid för uppföljning om en vecka. Om inte fostret stöts ut innan dess borde det ha växt rejält och fått hjärtljud.
I bilen hem från sjukhuset fick jag världens kramper och jättekraftig mensvärk samt ryggont. Blödde inte så mycket då men när ja kom hem såg jag fosterblåsan helt intakt kommit ut och man såg den lilla sjöhästen inuti :heart då visste jag att de va kört. Sen kom det kraftig mens och magont.
Känns som jag har bearbetat detta i flera dagar och nu känna det på ett sätt skönt att veta att det är över och inte gå runt och hoppas. Känns tungt att det inte blir någon julibebis :heart men det är bara att bryta ihop och komma igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 747
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp