Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast donkeyn har maxvikt på 17 kg på sittdelarna så är nog inget alternativ.

@KattenKorven kika på Carena Visby. Vändbara sittdelar med maxvikt på 25 kg per del. Och väldigt bra pris jämfört med en del andra märken.

/Har precis gått igenom det där "ska vi ha syskonvagn eller inte och isf vilken" :p

Precis, Bugaboo går bort pga maxvikten. Vi provade en Carena Visby i butik, men jag tyckte sittdelen var himla smal och trång :crazy:... måste nog prova igen tror jag.
 
Justja: utöver hög maxvikt och vändbar sittdel måste vagnstackarn också ha rymliga sittdelar eftersom dottern redan är 89 cm lång och verkar vilja fortsätta ligga +3 på alla kurvor.

Börjar snart tro att jag kanske måste ge upp vändbarhetskravet. När den lilla slutar med liggdel lär ju dottern ändå mest vilja gå, tänker jag. Hm. Svårt.
 
Alltså, det här med symtom som kommer och går driver mig till vansinne. Vet ju att det är heeeelt normalt, men det gör mig orolig.
En vecka kvar till nästa VUL, måtte det fortfarande se bra ut då. Senaste gången vi såg ett hjärta slå i v 8 så försvann symtomen i v 9 och så kom det ut i v 10.

Sorry att jag spammar tråden :o.
 
Alltså, det här med symtom som kommer och går driver mig till vansinne. Vet ju att det är heeeelt normalt, men det gör mig orolig.
En vecka kvar till nästa VUL, måtte det fortfarande se bra ut då. Senaste gången vi såg ett hjärta slå i v 8 så försvann symtomen i v 9 och så kom det ut i v 10.

Sorry att jag spammar tråden :o.

Man hinner bli knäpp ett antal gånger på de där 40 veckorna... (och det är säkert också heeelt normalt att bli det). Jag hade problem med blödningar till och från när jag väntade dottern och hade typ klippkort på förlossningen efter alla gånger vi var inne på kontroll. (Önskade många gånger att man kunde få någon sorts litet fönster att kika i så man ku de kolla själv att allt var okej där inne. Mycket opraktiskt av evolutionen att inte ordna ett sådant!)

Håller tummarna för att allt är prima på nästa VUL!
 
Man hinner bli knäpp ett antal gånger på de där 40 veckorna... (och det är säkert också heeelt normalt att bli det). Jag hade problem med blödningar till och från när jag väntade dottern och hade typ klippkort på förlossningen efter alla gånger vi var inne på kontroll. (Önskade många gånger att man kunde få någon sorts litet fönster att kika i så man ku de kolla själv att allt var okej där inne. Mycket opraktiskt av evolutionen att inte ordna ett sådant!)

Håller tummarna för att allt är prima på nästa VUL!
Sambon har frågat om han ska hyra en ultraljudsapparat åt mig :laugh:.
 
Alltså, det här med symtom som kommer och går driver mig till vansinne. Vet ju att det är heeeelt normalt, men det gör mig orolig.
En vecka kvar till nästa VUL, måtte det fortfarande se bra ut då. Senaste gången vi såg ett hjärta slå i v 8 så försvann symtomen i v 9 och så kom det ut i v 10.

Sorry att jag spammar tråden :o.

Tror aldrig man kan släppa den oron,speciellt inte om man varit med om ett missfall innan. Själv har jag ont i magen konstant nu,men är som "hela" magen (magkatarr troligen) men de stressar. Hjälper ju inte att man för ökade flytningar.
 
Väger bly gör den också. 23 kg. Det är 8 kg mer än Bugaboo Donkey duo :eek:

/Landade efter mycket velande i en 2-barns Thule Cross sportvagn för när båda barnen ska åka vagn samtidigt och övrig tid kombinerar vi enbarnsvagn med bärsele

Alltid är det något! Det blir ju så uppenbart när man letar vagn att den perfekta vagnen inte finns.

Det låter ju iofs rimligt att en vagn som klarar tyngre maxvikt också blir rejälare och tyngre i sig själv. Men det ska ju vara rimligt att hantera också.
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Juli

Augusti


Plussade i morse men har mer eller mindre vetat någon vecka. Igår kväll somnade jag i soffan och sen när jag hade gått upp och skulle diska ur min kaffemugg så fick jag ett blodtrycksfall. Satte mig ned tills yrseln försvunnit, men det kom tillbaka på toaletten och jag blev illamående och spydde. Blä.
BF kan nog bli lite svävande, sonen kom spontant 4v för tidigt, om jag förstått det rätt är det inte helt ovanligt om det skulle hända igen.
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Juli

Augusti


Plussade i morse men har mer eller mindre vetat någon vecka. Igår kväll somnade jag i soffan och sen när jag hade gått upp och skulle diska ur min kaffemugg så fick jag ett blodtrycksfall. Satte mig ned tills yrseln försvunnit, men det kom tillbaka på toaletten och jag blev illamående och spydde. Blä.
BF kan nog bli lite svävande, sonen kom spontant 4v för tidigt, om jag förstått det rätt är det inte helt ovanligt om det skulle hända igen.

Grattis! Välkommen till tråden! :)
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Juli

Augusti


Plussade i morse men har mer eller mindre vetat någon vecka. Igår kväll somnade jag i soffan och sen när jag hade gått upp och skulle diska ur min kaffemugg så fick jag ett blodtrycksfall. Satte mig ned tills yrseln försvunnit, men det kom tillbaka på toaletten och jag blev illamående och spydde. Blä.
BF kan nog bli lite svävande, sonen kom spontant 4v för tidigt, om jag förstått det rätt är det inte helt ovanligt om det skulle hända igen.
Grattis :). Jag kommer förmodligen också föda tidigt, pga sjukdom. Det är tydligen rätt vanligt.
 
Vaknat i en kall pöl av svett. Alla symtom oroar mig, de dagar jag inte har symtom oroar jag mig. Det här kan aldrig vara bra för psyket :p.
 
Vaknat i en kall pöl av svett. Alla symtom oroar mig, de dagar jag inte har symtom oroar jag mig. Det här kan aldrig vara bra för psyket :p.

Usch ja, jag tycker hela graviditetsgrejen är en övning i milt vansinne. Man känner sparkar, sen känner man mindre sparkar, sen känner man för mycket sparkar, man mår dåligt, man mår inte dåligt, man vill inte föda för tidigt, man vill inte gå över tiden etc etc etc. (Och sen kommer ungen ut och man kan börja bli knäpp över helt nya grejer! :D)
 
Smyger in här, plussade igår :nailbiting:
Har kört på preventivmedlet att jag inte kan bli med barn enligt läkaren men det var inte säkert tydligen! Har 2 barn innan som kom till via IVF. Bokat ett tidigt vul om 2 veckor för att lugna nerverna lite o se så det verkligen är nåt :p
 
Smyger in här, plussade igår :nailbiting:
Har kört på preventivmedlet att jag inte kan bli med barn enligt läkaren men det var inte säkert tydligen! Har 2 barn innan som kom till via IVF. Bokat ett tidigt vul om 2 veckor för att lugna nerverna lite o se så det verkligen är nåt :p

Stort grattis!! :)
 
Jag hade förträngt hur illa jag mådde i början av förra graviditeten. Men nu är illamåendet jär igen för att påminna mig! Urk. :yuck: Det värsta är att jag håller på och söker jobb och ska gå på intervjuer och försöka låta bli att visa att jag är gravid. Känns sådär halvkul när man är yr, illamående och uppsvälld. :meh:
 
Känner på tuttarna minst en gång om dagen för att se om de fortfarande är ömma :o.
Magen idag känns spänd på ett sätt jag inte känt förut. Hoppas det beror på att liten växer. 5 dagar kvar till VUL.
 
Illamående konstant och trött som bara den, känner mig som dagen efter en rejäl fylla. Konstigt nog är jag sugen på pommes från Max, får bli klyftpotatis, kör inte 3mil enkel väg för pommes :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 600
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp