Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mammabyxor? Nu? På min mage syns och känns inte ett dugg :confused:. Okej, jag är inte pinnsmal men heller inte rund.
 
Mammabyxor? Nu? På min mage syns och känns inte ett dugg :confused:. Okej, jag är inte pinnsmal men heller inte rund.

Första graviditeten syntes det inget på mig förrän i vecka 17-nånting men jag bytte ändå till mammabyxor i vecka 12 eftersom mina vanliga blev för obekväma. :) (Har i normala fall jeans med hög midja och det blev helt outhärdligt att sitta ner i dem.)

Den här gången ser jag typ ut som att jag är i vecka 18 redan :eek: och har bytt till mammabyxorna nu i vecka 8 eftersom jag inte står ut med mina vanliga. Är uppsvälld som jag vet inte vad.:o
 
Jag är sjukt nervös inför vul nästa måndag. Mest för att det ska vara ett utomkvedshavandeskap, mina äggstockar är det ju dålig passage i , den ena ingen alls. O om det sitter på rätt ställe är jag orolig över att det är nåt annat fel istället :cautious: Hej katastroftankar!
 
Jag är sjukt nervös inför vul nästa måndag. Mest för att det ska vara ett utomkvedshavandeskap, mina äggstockar är det ju dålig passage i , den ena ingen alls. O om det sitter på rätt ställe är jag orolig över att det är nåt annat fel istället :cautious: Hej katastroftankar!
Håller tummarna!
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Whisperia86

Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet

Augusti


_____________________
Hoppar in här även om det är sååå tidigt! 3+3 idag o har inte ens passerat bim än!
Jag har känt mig galet gravid o igår tog jag ett test som visa +.
Vi kommer hålla graviditeten hemlig så länge vi bara kan, utan anledning egentligen! Tycker mest det ska bli kul o se när folk kommenterar det :) Nu håller jag först tummarna för för att mini vill stanna kvar, sen har jag blivit lovad ett UL i vecka 8/9 för att stilla oro.
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Whisperia86
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet

Augusti



Borde vara typ 5+4 idag. Har bokat tid hos barnmorskan. Första samtalet hade vi ju redan i början av sommaren så denna gång tar jag bara prov för tsh innan själva inskrivningen. Ingen i min närhet vet ännu. Hade önskat att jag kunde få prata med barnets pappa någon gång, om så bara för att få veta om han vill vara med eller inte. Men sitter man häktad är det tydligen jäkligt svårt.. troligast är i varje fall att jag blir ensamstående mamma till sommaren. Inte precis så jag hade tänkt mig det hela.. men nu är det som det är och barnet är efterlängtat och välkommet i vilket fall. Det är prio ett nu liksom. Mer symtom på graviditeten nu än den gången som slutade i missfall så förhoppningsvis går allting bra.
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Whisperia86
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet

Augusti



Borde vara typ 5+4 idag. Har bokat tid hos barnmorskan. Första samtalet hade vi ju redan i början av sommaren så denna gång tar jag bara prov för tsh innan själva inskrivningen. Ingen i min närhet vet ännu. Hade önskat att jag kunde få prata med barnets pappa någon gång, om så bara för att få veta om han vill vara med eller inte. Men sitter man häktad är det tydligen jäkligt svårt.. troligast är i varje fall att jag blir ensamstående mamma till sommaren. Inte precis så jag hade tänkt mig det hela.. men nu är det som det är och barnet är efterlängtat och välkommet i vilket fall. Det är prio ett nu liksom. Mer symtom på graviditeten nu än den gången som slutade i missfall så förhoppningsvis går allting bra.

Grattis till graviditeten! :)
 
Mammabyxor? Nu? På min mage syns och känns inte ett dugg :confused:. Okej, jag är inte pinnsmal men heller inte rund.

Är så olika det där. I första graviditeten köpte jag första gravidbyxorna i typ v 25. Knappt att det behövdes då. Andra graviditeten bytte jag tidigt, inte för att det syntes utan för att trycket på magen var obehagligt. Och kanske lite för att jag då visste hur bekvämt det var med gravidbyxor :p
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Whisperia86
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet

Augusti



Borde vara typ 5+4 idag. Har bokat tid hos barnmorskan. Första samtalet hade vi ju redan i början av sommaren så denna gång tar jag bara prov för tsh innan själva inskrivningen. Ingen i min närhet vet ännu. Hade önskat att jag kunde få prata med barnets pappa någon gång, om så bara för att få veta om han vill vara med eller inte. Men sitter man häktad är det tydligen jäkligt svårt.. troligast är i varje fall att jag blir ensamstående mamma till sommaren. Inte precis så jag hade tänkt mig det hela.. men nu är det som det är och barnet är efterlängtat och välkommet i vilket fall. Det är prio ett nu liksom. Mer symtom på graviditeten nu än den gången som slutade i missfall så förhoppningsvis går allting bra.
Välkommen i tråden :).
 
Jag är sugen på brieost :arghh:.
Har satt brieost-ätande som förbjudet hemma även för sambon :angel:.

På måndag ska jag på hälsosamtal, två veckor senare riktiga inskrivningen. Tyvärr blir det två olika barnmorskor, men första tiden de har för bägge saker samtidigt är när vi är på semester.
Kommer troligen göra KUB också, ska prata på inskrivningen om det lite mer.
 
Rejält med mensvärk, gissar på växande livmoder i kombination med att jag mockat uteboxen (hästen skall tydligen ha innetoalett, vägrar bajsa ute i hagen) dragit 8 skottkärror genom 30 cm djup lera
 
Rejält med mensvärk, gissar på växande livmoder i kombination med att jag mockat uteboxen (hästen skall tydligen ha innetoalett, vägrar bajsa ute i hagen) dragit 8 skottkärror genom 30 cm djup lera
Jag behöver inte vara igång hälften så mycket för att det ska mola rejält.
 
På tal om molvärk. Jag vet ju att molvärken är något normalt men jag nojjar ändå. Det var typ här någonstans som första graviditeten stannade av. Jag reflekterade idag över att det har blivit en vana att noga studera toapappret efter eventuella tecken på blod. Det måste ju vara fullständigt normalt.. :p
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Whisperia86
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
feny 7/7 första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet

Augusti


Har precis plussat.. är livrädd och jätteglad på en och samma gång :D
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Whisperia86
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
feny 7/7 första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet

Augusti


Har precis plussat.. är livrädd och jätteglad på en och samma gång :D
Grattis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 611
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp