Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Så hade vi hos oss också, vi hade alla BF inom juni förutom ett par som hade i juli, men de väntade tvillingar och skulle därför antagligen få tidigare. Alla var iaf förstagångsföräldrar förutom en pappa som hade en son sedan innan. Vi har dock ingen efterträff vilket är tråkigt, men som jag förstod det finns det "mammagrupper" här sen. Jag hoppas iaf att man ska lära känna några som man kan träffa under mammaledigheten.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Vad jag hört så är det 14st på våran vårdcentral som ska ha barn i juli så varför jag inte kunde fått gå med fler sånna är en bra fråga.
Alla andra mammor i gruppen förutom blivande fembarnsmamman är förstagångsföräldrar och en av dom i typ samma ålder - 5år yngre(usch nu kännde jag mig gammal ;) ) Men är "bekant" med hennes kille och kommer nog inte direkt hänga ihop med dom sen iaf.

Men tror våran grupp blev lite ihop slängd bara sådär. För dom som ska ha i juni hade blivit bortglömda och blev inslängda med oss.

Men nu är det iaf gjort å jag har kompisar som precis fått barn så jag tror jag hellre kommer umgås med dom!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Vi har bara tre träffar med föräldrautbildningen. Ingen visning av förlossningen eller BB, det har de tagit bort, tyvärr.

Alla ska ha barn i augusti, vissa har ett barn sedan innan och för några är det första barnet. Det var bara med två pappor på första träffen, vi får väl se hur det ser ut i morgon. Efter föräldrautbildningen är det information hos FK, får se vad man kan lära sig där.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Är beräknat till den 15 juni så det är lite innan. Har räknat med att gå över minst en vecka så jag vågar knappt tro att det är något på gång.

Sjukt trött nu men sova är ju bara att glömma. Gör ondare när jag ligger ner än sitter.

Hur vet man skillnad på riktig värk och förvärk? Känner mig jätteförvirrad. :confused:
 
Sv: Sommarmammor 2010

Läste nyligen att "om man tvekar över ifall det är en värk eller en förvärk, så är det en förvärk" :laugh: (Märker att jag ofta, både på nätet och IRL, numera inleder med "läste att" :D Men vad göra när det är första bäbben och man helt enkelt inte vet?!)

Å andra sidan har jag även lääääst att värkarna gör ondare när man ligger, fast man ska försöka ligga ändå för att vila så mkt som möjligt :) Har det eskalerat något, du kanske rent av har fått åka in..?!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Skillnaden är att när du har en riktig värk vet du det.:D Mer än så kan jag inte säga.

Jag hade riktigt ont ett par veckor innan Vickis trillade ut men jag visste att det var inte något på gång. När sen värkarna började komma, bara lätt och var 15:e minut, så visste jag att det var på gång.


Åh, varför går jag in i en sån här tråd? Börjar nästan grina av nostalgi och vill slänga minipillrena åt hillvitti och sätta på mannen direkt! Jag vill föda barn jämt! Varje dag!!!!!!!!!!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Du kan få föda åt mig också :idea: Eller.. är ju faktiskt rätt nyfiken på hur det är att föda, men kanske du kan ta över om jag ångrar mig..?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Här är den senaste listan jag kunde hitta, om någon saknas så får ni gärna fylla på och komplettera med vem som kom ut och när :)

Juni

2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
20/6 Western_Ivy
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
 
Sv: Sommarmammor 2010

Åh, varför går jag in i en sån här tråd? Börjar nästan grina av nostalgi och vill slänga minipillrena åt hillvitti och sätta på mannen direkt! Jag vill föda barn jämt! Varje dag!!!!!!!!!!

Galning! :eek::D

För mig är det ett komplett mysterium hur någon frivilligt kan vilja utsätta sig för en graviditet mer än högst ett par gånger.
 
Sv: Sommarmammor 2010

nej det behöver de inte göra, på mig gjorde det ondare om jag låg ner, upp och gå lindrade lite men de försvann inte, inte av tabletter eller värme heller.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Här är den senaste listan jag kunde hitta, om någon saknas så får ni gärna fylla på och komplettera med vem som kom ut och när :)
Min har inte kommit ut ännu, men jag får väl ändå vara med på listan..;)

Juni

2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
20/6 Western_Ivy
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
23/8 Aaricia
 
Sv: Sommarmammor 2010


Juni

2/6 EmelieR
5/6 zazzarazz
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5 :D
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
23/8 Aaricia
 
Sv: Sommarmammor 2010

Självklart! Det var det jag menade med det första i meningen men ser nu att det blev lite knepigt... Så, fyll på om du inte är med och komplettera sedan med vem som tittade ut :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

nej det behöver de inte göra, på mig gjorde det ondare om jag låg ner, upp och gå lindrade lite men de försvann inte, inte av tabletter eller värme heller.

Alla är ju olika, men för mig är förvärkarna som det beskrivs i böckerna - de går över om jag vilar.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
23/8 Aaricia
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 913
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 301
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp