Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
23/8 Aaricia
 
Sv: Sommarmammor 2010

Tänkte göra ett litet försök att dela med mig av mina upplevelser från Tuvas ankomst. Skriver på min iPhone, så hoppas det blir förståligt ;)

Fick som ni vet första värken natten till lördag. Hade de regelbundet var tionde minut tills en stund innan vi åkte in vid ca kl.1 natten till söndag. Väl inne avtog nästan värkarbete. Hade kvar en någorlunda stark värk var tionde minut, men mitt blodtryck hade gått upp mycket, så de ville ha kvar mig för att analysera lite toxprover. På morgonen sa de att jag fick åka hem om jag ville. Då hade jag inte sovit spec mkt på två dygn, så jag sa att det enda jag ville var å få sova. Då blev jag erbjuden att delta i en studie ang långa latensfaser. Den innebar att jag fick Ipren, morfin och en sömntablett för att få sova 5 timmar. När de sedan väckte mig skulle jag bli igångsatt. Fem timmar senare vaknar jag och har då öppnats till 5 cm. Då kom narkosläkare och satte Eda och sen sattes värkstimulerande dropp. Efter det kände jag inte en enda värk :D Så jag somnde igen :) När jag vaknade var jag öppen 10 cm och det var nästan direkt dags för krystning :) Här kom värsta biten, den gjorde ju ont ;) Men helt klart värt det!!! :D

Och världens finaste lilla tjej finns här hos oss nu. Från 1a värk tills hon kom tog det ca 48 timmar. Är väldigt glad att de satte igång mig trots att de fem timmarna med sömn och morfin gjort sitt till av sig själv...

Hoppas det blev sammanhängande läsning för er som är intresserade :)
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarmammor 2010

Det måste varit jobbigt att värkarna avtog när ni kommit in. HAr hört det hända från flera bekanta. Man undrar ju om värkarbetet skulle ha fortsatt om man varit kvar hemma, fött hemma.

Grattis till tjejen får jag passa på att säga!
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarmammor 2010

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia


Jag har en flicka i magen.
 
Sv: Sommarmammor 2010

KL
Min lillskrutt är nästan 1månad och vi var vid bvc för vägning och mätning idag
Födsel - 47,5cm och 2606gram
1månad - 50,7cm och 3000gram

det går sakta men säkert uppåt :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Det lät ju nästan behagligt att få sova sig genom öppningsskedet ;) Skönt att det fick så bra!

Jag väntar också en flicka, verkar vara en riktig flickmånad!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Sweet! Eller, vill inte gå med dina vartiondeminutsvärkar men det där med att sova sig igenom öppningen kan jag göra :D


*kl*
Pojke här, han verkar bli rätt ensam bland junibrudarna ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Låter "bekvämt" att få sova tills det är dax, även fast du hade lång väntan innan. Stort GRATTIS igen till tjejen.

Är jag den enda här inne som inte vet vilket kön bebis har?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Oj lät nästan som ett "behagligt" sätt att ta sig genom det värsta värkarbetet. Grattis till lillan!
Ja o Grattis till ni övriga som blivit mammor :bump:

Här väntar vi en pojke, vilket var otroligt svårt att missa när vi gjorde UL :D
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarmammor 2010

För mig var det självklart att ta reda på kön. Det är inte viktigt vad det är, men för mig var det ett först steg i att lära känna bebisen.
Varför har du valt att inte ta reda på det? Eller kunde dom inte se?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Har för mig att t.ex. Mabuse inte tagit reda på det i förhand, men hon får väl svara för sig själv så att det inte blir fel :)

För oss var det väääldigt uppenbart vad det var. Ville veta också av samma anledning som Aaricia, plus att jag är för nyfiken av mig för att låta bli. :D Tycker att det är mysigt att kunna referera till bäbisen som "han" istället för "den", och dessutom underlättar det namnfunderingarna.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Typ som för oss då! Hade fått blunda en stor del av ultraljudet för att inte se vad det var, han var inte blyg. När BM frågade vad vi trodde så gick det snabbt att svara "EN POJKE!", vilket hon också bekräftade.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Grattis till tjejen!:)

Ja grattis till alla tjejor! :p

Juni kanske blir tjejernas månad!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Vi valde att inte kolla kön, vill ha det som en överraskning. Har insett nu att vi verkar vara ”onormala” som inte vet vilket kön bebisen har. Visst skulle det vara praktiskt att veta med tanke på inköp av saker, men jag ångrar inte att vi inte kollat. Har en vän, som fick reda på att det skulle få en tjej, bestämde namn och köpte tjejsaker. Ut kom en välskapt pojke….. Ganska jobbig situation för föräldrarna.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Vi tog inte reda på det med första barnet. Jag tycker att det är en del av tjusningen att inte veta. Nu med andra barnet gjorde vi det. Men vi räknade med 98% för att inte råka ut för samma sak som ovan ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag kollade det på RUL i v 20 men fick ändå lite kalla fötter innan 3d ul vi gjorde privat... Tänk om man bestämt namn o allt o så var det fel...
Vi ville kolla det för både att det skulle bli verkligare och kunna planera mera... Trots detta var jag nog en av de få som inte hade bäddat med rosa i babysängen på bb. Jag älskar ju neutrala färger och bara för att jag inte har rosa filt tror alla att det är en pojke...
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 913
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 301
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp