Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Har haft regelbundna värkar på ca 1 min var 10e minut sedan klockan ett i natt... Så jag börjar lite smått tröttna... Kan ju få hända någonting mer tycker man...
 
Sv: Sommarmammor 2010

ja- de e klart- men var glad att du hinner pausa imellan. guld värt för både dig, din kropp och bäbisen :)

Sen ska det nog inte ta för lång tid heller. Pratat med förlossningen?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Låter som en punktlig bebis, du har väl BF idag?

Min verkar lite mer senfärdig, när det var BF var jag fortfarande helt sluten, plus att det var en bit av livmoderhalsen kvar. Räknar med att det tar några dagar till, minst, verkar inte hända så mycket mer än att bebisen ligger och trycker neråt på kvällarna.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Men ojoj ändå - det verkar ju vara på gång även om jag förstår att du vid det här laget vill att det ska öka på tempot lite! Får du sova något?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Svarar er alla tre :)

Ja, det är väl bra att det går långsamt, men ganska uttröttande. Problem att komma på vad man ska göra hela dagen bara... Pratade med förlossningen halv sex imorse och fick höra att jag ska avvakta såklart. Iom att jag inte har haft någon vattenavgång så känns det som det inte händer så mkt... Väldigt snopet det skulle kännas om det avstannade helt nu...

Det är ju BF idag, så hon får gärna komma idag :)

Sova? Sov mellan 3 och 5 i morse och mellan 10 och 12 nu idag... Sambon säger att jag snarkar, men rycker till med jämna mellanrum... Det blir jäkligt jobbigt om det inte händer något mer på typ ett dygn och jag inte får sova... Menmen, tar det då isf :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag föreställer mig att det ska vara svårt att ta rådet "vila och försök sova" när man har regelbundna värkar! Dels pga förväntan och nervositet såklart, men också pga det knappast kan vara lätt att sova med värkar :crazy:

Håller tummarna för att det speedar på åtminstone litegrann, och framförallt inte stannar av :laugh:

Nu ska vi snart iväg och grilla med några andra nyblivna- och blivande föräldrar. Går in i vecka 38 idag, tur det inte är så länge kvar för mitt stackars innandöme börjar kännas mört av alla konstanta pressande tryckningar åt alla håll..
 
Sv: Sommarmammor 2010

Här händer nada mer... Har kvar mina värkar var 10 minut. Oooont gör dom även fast de är sällan... Och sjukhuset får jag inte åka till... Proppar i mig alvedon och kollar på film.. I den mån jag kan koncentrera mig. Känns aningens hopplöst... :(
 
Sv: Sommarmammor 2010

Åh, jag som hade hoppats på att du hade slängt in en blänkare om att du åker in nu...
Men om de inte blir tätare snart, kan du inte be om att få komma in på en koll och kanske få en sovdos så att du inte kör slut helt på dig innan det drar igång på riktigt?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Äsch, så drygt! Säger som Kaktus, vore väl på sin plats att få något att sova på om det inte eskalerar under natten?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Haft ett spännande dygn och fått sova fyra timmar sammanhängande :)

Nu väntar vi på nästa drag, sätta infart i handen, yeah!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Nu är hon här, vår lilla Tuva. 49,5 cm och 3560 gram. Blev till slut igångsatt och allt gick mkt bättre än jag nånsin kunnat tro... Berättar mer när jag orkar....
 
Sv: Sommarmammor 2010

Ååååh vad kul! Sommarbäbisarna börjar titta ut :laugh:

*kl*
Säger också lycka till till dig Mabuse, med vad du än bestämmer idag. Fast mest hoppas jag att det satt igång av sig självt under natten :laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 047
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 372
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 416
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp