Bukefalos 28 år!

Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Usch då! Jag håller tummarna för att det sätter igång strax för dig då och att du slipper HF!

Själv har jag nog upplevt mina första förvärkar nu, känns bra att något händer även om det är ett tag kvar för min del.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Usch då- låter lite som mig... Fast du ska ha vilken dag som va?
Kanske blir du inlagd på slutet om det går vidare.
Med facit i hand vet jag inte om jag valt att vänta ut henne eller bli igångsatt... Man blev liksom så snuvad på hela förlossningen. Det gick ju så fort och halva tiden gick ju till att hålla emot för att jag inte var öppen ännu...
Fast jag gick ju från spår av äggvita till 3+ på bara tre dagar...
 
Sv: Sommarmammor 2010

Oj, från spår till 3+ så snabbt? Ja, jag ska tillbaka på måndag om bebis inte har behagat att komma ut till oss då. Får väl se hur det utvecklar sig. Har BF på lördag, så jag hoppas hoppas verkligen att hon ska komma nu! (BF enl ÄL igår...)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Aj då, hoppas verkligen att det sätter igång strax eller åtminstone att de slipper HF!

Ont i mellangärdet var det som hände för min kompis med HF, så det blev akut snitt där. Men det var rejält ont så du behöver nog inte oroa dig för att mixa ihop det med hypokondriont ;)

*kl*
Men hörrni ni är jag inne på EmelieR´s spår - var är Mabuse?! (Näe, man får inte ha minsta paus från Buke när det drar ihop sig mot BF utan att larmet går :D)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Då håller vi tummarna för BF inatt :) Och att hästen håller sig frisk... och att allt ordnar sig...

Mabuse verkar ha rymt härifrån....
 
Sv: Sommarmammor 2010

*kl*
va tyst det är från en del idag... Någon som är på g???
Zazzarazz? Mabuse? Ni brkar ju titta in här om kvällarna....

Jag fick tag på min hudläkare och därmed nya lergigan-tabletter att sova på, så jag sov som en liten gris igår. Inget täcke, öppet fönster, dubbel dos lergigan och kylklampar i sängen, så kunde jag sova sex tímmar i sträck! :banana:

Ingen bebis på gång än, var hos specialmödavården idag för att undersöka förutsättningarna för igångsättning, och det är tillräckligt långt gånget för att det skulle kunna funka, men varje dag ytterligare jag står ut är bra. Så nu har jag varit hos hudläkaren och fått en ny penicillinkur och ännu starkare kortisonsalva (den starkaste som finns, sa läkaren), och sen har jag handlat kylande omslag på apoteket, så hoppas jag klara helgen. På måndag ska jag till MVC igen för kontroll, om jag vill sätter de igång mig då, om jag står ut så avvaktar vi ett par dagar till.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Det var ju goda nyheter, att du fått sova ordentligt! Kan tänka mig att det var väl behövligt. Hoppas att alla nya medikament gör helgen - åtminstone - uthärdlig :crazy:
 
Sv: Sommarmammor 2010

Åh vad ni hinner skriva. Grattis alla som fått sina bebisar, är inte ett dugg avundsjuk.. nää. :D

Och guu vad sista veckorna ska vara sega då. Blir tokig på att bara vänta och inte kunna göra något. Så ser man alla andra söta små och längtar efter sin egen. Fick panikshoppa skor i större storlek häromdagen, inga andra passade :mad:
 
Sv: Sommarmammor 2010

Och guu vad sista veckorna ska vara sega då. Blir tokig på att bara vänta och inte kunna göra något. Så ser man alla andra söta små och längtar efter sin egen.

För mig är det tvärtom - innan har jag kunnat tyckt det är lite smågulligt med spädbarn, men nu tål jag knappt se dem. Ingen höjdare att sitta i väntrummet på MVC med en massa små bebisar som ammas och byts blöjor på. Skumt hur man reagerar!
 
Sv: Sommarmammor 2010

usch usch usch.... jag tycker du ska ta erbjudandet på igångsättning... För min del var det inte hemskt- bara oväntat att det gick så fort mellan värkarna....
Men sen iofs gick där en del i ett par dygn o det hände inte nåt....
 
Sv: Sommarmammor 2010

Precis, och sjukhuset är soligt och varmt, det är en plåga att vara där. Idag låg jag kanske 30 min med ctg, och efteråt hade jag rivit ryggen alldeles blodig, det blev för varmt att ligga stilla med ryggen platt mot sängen, jag höll på att bli tokig. Och ju mindre långt gången jag är, ju värre kommer igångsättningen attt bli, och ju mer ont kommer det göra. Jag går ju ändå på övertid nu, med lite tur kommer det igång av sig själv inom en vecka. Men det är skönt att de kollar igen på måndag, då ser man ju om det hände nånting eller om det står stilla.

Hemma kan jag hålla mig på skuggsidan av huset, skippa kläderna, öppna fönstren och kyla ner mig med kylpack, på sjukhuset måste jag ju helt enkelt vara i det rum jag blir tilldelad, om det är aldrig så soligt.
 
Sv: Sommarmammor 2010

De e ju klart... vi har aldrig haft varmt på vårt sjukhus men inte är det kyligt heller... och ja- kroppen gillar nog att värma upp sig själv istället för att bli stressad MEN du verkar ju inte ha det så bra nu heller...
Du kan inte låna kylväst på sjukhuset?
 
Sv: Sommarmammor 2010

usch vad jobbigt du har det! Hoppas verkligen att det är din tur snart. Själv kan jag bara inte sova i natt. Jag har sovit en timme, sen har jag legat och vridit mig och nu gav jag upp, det är för mkt tankar som maler i mitt huvud...
 
Sv: Sommarmammor 2010

De e ju klart... vi har aldrig haft varmt på vårt sjukhus men inte är det kyligt heller... och ja- kroppen gillar nog att värma upp sig själv istället för att bli stressad MEN du verkar ju inte ha det så bra nu heller...
Du kan inte låna kylväst på sjukhuset?

Kylväst? Vad är det?
 
Sv: Sommarmammor 2010

I natt har jag sovit med hadnledsskydden men tyvärr utan större skillnad. Satte på mig dem när jag kom hem för jag kände hur händerna började domna bort redan vid 7 tiden. Förrutom domningarna i händer och armar har jag i natt fått kramp 3 gånger i benen. Suck. Någon som vet om man ka ta avsvällande när man är gravid. Borde väl inte vara något problem eller ? Orkar inte sova i ca 2 timmar per natt i 7 veckor till och är inte supersugen på att operera handlederna heller.....
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 206
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 449
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 435
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp