Bukefalos 28 år!

Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Nä faktiskt inget graviditetsrelaterat alls, vi leder en budgivning på ett hus och väntar idag svar från en annan familj om de vill lägga bud. Är förhoppningsvis klart snart, men det har jag funderat på heeeela natten så jag har inte kommit till ro.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Men du, det är ju ganska angenäma funderingar ;) Minns mycket väl i höstas när vi var i färd med att köpa, natten innan dagen då vi skulle få besked vaknade jag titt som tätt och fortsatte funderingarna precis där jag senast somnat :D

Det är mycket att tänka på, allt från dag(?)drömmar om hur man sitter ute på sin altan och dricker kaffe under sommarkvällarna till renovering till hur man ska klara räntehöjningar till..
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jo, de är jätteangenäma - om vi får huset :D Annars var de ju bara i onödan ;)
Jag är i vanliga fall halvcool iaf och kan avvakta en stund, men med alla dessa hormoner i kroppen är jag helt uppslukad av det hela och kan bara inte förstå att mäklaren inte hör av sig, hon kan väl knappast ha annat att göra än att fundera över vårt livs investering?
Jag måste nog åka och tvätta bilen för att få tiden att gå... Eller jag sköter högtrycken och sambon får skrubba :D
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag tror ju knappast att det är hormonerna som gör dig mer intresserad av husköp, utan snarare att du är hemma och ledig och har mer tid att fundera. Är det ert slutbud, eller gäller funderingarna hur högt ni ska gå?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Hormonerna gör nog att jag reagerar mer än vad jag brukar göra, allt blir så mycket större än vad det är i "vanliga" fall... Men, det är ju vårt livs investering om vi får huset så det är klart att det är stort. Intresserad hade jag ju självklart varit hursom, men jag är ett vrak nu innan vi vet om vi får det eller inte.

Vi har lite utrymme till innan vi har nått vår gräns, tankarna ligger mest på nu om vi får det eller inte, alltså om de andra är intresserade och vad de är intresserade av att ge isf. Vi kommer dessutom inte kunna få till kontraktsskrivning idag då mäklaren reser bort utan ska isf skriva på söndag om säljaren godtar vårt bud. Men ingenting är ju klart innan kontraktet är skrivet så det kommer väl isf bli ett par sömnlösa nätter till om de andra inte lägger något bud nu. Mäklaren hade inte fått tag i dem än.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag vet inte, när vi köpte bostad så var vi bägge på tårna, min man lika mycket som jag. Och man kan väl knappast skylla på graviditetshormoner i hans fall, tror jag. Husköp är ju normalt den största affären man gör, klart man bryr sig - hormoner eller inga hormoner.
 
Sv: Sommarmammor 2010

ja det är ganska roligt att se hur olika man reagerar :)

Hur ska man lyckas ligga med fötterna högt när man ska sova? har två kuddar som jag lägger upp dom på men jag kan inte somna på rygg och det blir ganska obekvämt att ha dom uppe när jag ligger på sidan. Har så sjukt ont i fötterna när jag vaknar. Kan knappt gå :/
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag hade og önskat att jag hade ställbar säng i slutet.... har väl aldrig saknat det innan... Och hade det inte varit för att jag vill ha hel madrass så hade jag nog köpt det när vi bytte säng. Men det är ju inte så att man alltid vill ligga likadant...
 
Sv: Sommarmammor 2010

Du får väl väga att sova lite obekvämt mot att ha ont i fötterna, och välja det minst besvärliga.
 
Sv: Sommarmammor 2010

*kl*
Den här veckan har varit fullt upp med besök på olika håll...

I tisdags var vi på vår första föräldrautbildning, vilket var ganska så bra. Pratade graviditet och lite förlossning. Inte så mycket nytt, men man fick träffa lite andra blivande föräldrar.

I går förmiddag var jag hos BM och allt såg bra ut, förutom att Hb-värdet var lite lågt (115), så nu blir det till att knapra lite järntabletter framöver. Som min sambo redan konstaterat ligger bebisen på snedden, med huvudet mot min vänstra höft och rumpan upp till höger straxt under revbenen. Jag är i vecka 29+3 idag, så den borde ju rätta in sig så småningom. Jag har börjat få mer och mer samandragningar, framförallt när jag går och det är så himla obehagligt. Det räcker med allt annat som strular.

I går eftermiddag var det information om smärtlindring på BB och det var intressant att lyssna på. Det var även lite info om vad som händer när man kommer in till BB och fram tills man går hem.

Idag var jag hos sjukgymnasten för värken i fogarna och allt runt omkring. Jag fick låna hem ett lite annorlunda bälte och en TENS-apparat för att pröva om det hjälper. TENSen var jätteskön! Dessutom fick jag tid för bassängträning i nästa vecka för att se om vi kan hitta lite rörelser jag kan utföra för att inte förtvina helt fram till förlossningen.

Jag är grymt imponerad av hur bra hjälp man får med allt i vårt landsting när man är gravid! Det tog bara ett par dagar att få tid hos psykologen när jag höll på att gå under och hon kommer hålla koll på mig tills ett tag efter förlossningen och längre om jag behöver. Det tog två dagar att få tid på hud när klådan var som värst. Ett par dagars väntetid för att få träffa läkaren då foglossningen blev värre och sedan två veckor tills jag hade tid hos sjukgymnasten. Än så länge har jag ingenting att klaga på, hoppas det fortsätter så. Dessutom var alla jättetrevliga och hjälpsamma i samband med mitt missfall i höstas och i början av denna graviditet när jag bara blödde och hade värk i 2 månader.

Nu dröjer det fyra veckor till nästa BM-besök och tillväxtultraljud. Vi kunde inte få ihop någon tid som passade oss alla i vecka 32, utan det fick bli v 33 istället.

Ni får ursäkta mitt långa inlägg, jag var bara tvungen att skriva av mig lite. Nu ska jag äta kladdkaka med glass och dricka lite kaffe.
Ha det så bra llihopa!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag är grymt imponerad av hur bra hjälp man får med allt i vårt landsting när man är gravid!
Jag håller med! Alla jag haft kontakt med har varit supertrevliga och engagerade. Både jag och min man har fått prata med psykolog då vi i början av graviditeten hamnade i en svacka.

Jag själv har fått kontakt med en specialenhet för förlossningsrädda.
Ultraljud, barnmorska, mätningar och provtagningar... allt är gratis och man känner sig så välkommen överallt.

Det är fantastiskt!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jo det var det jag försökte förklara att det är klart att det hade varit hypat i vanliga fall för mig också, men att det är värre nu med alla hormoner. Det kanske bara är att jag har svårare att hantera allt. Nu måste vi dessutom vänta med kontraktsskrivning till på torsdag. Som jag förstod det var den andra familjen inte intresserad, eller så hade de inte gått att få tag i, så vi har fortfarande högsta budet. Nu blir det bara till att se om det trillar in något mer i nästa vecka eller inte.
 
Sv: Sommarmammor 2010

*kl*

Såg att Zazzarazz frågat om värkar i vårtråden så nu börjas det här =D Heja heja!
Lycka till!
 
Sv: Sommarmammor 2010

*kl*

För första gången börjar jag faktiskt få rejält tråkigt. Kan inte gå ut eftersom solen skiner, dessutom har de gamla magsmärtorna kommit tllbaka med full kraft, så jag får rejält ont bara jag går några meter (typ från sängen till köket och tillbaka). Min man har åkt iväg på ett ärende, så det är inte mycket annat att göra än att sitta inne och titta på TV eller slösurfa. Vilket jag redan gjort i en vecka.

Några idéer på saker att hitta på?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Spännande! Håller tummarna för att du strax får åka in då :)

Mabuse, ja... jag vet inte, läsa en bok? Baka? Laga mat? Sortera gamla fotografier?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Baka och laga mat går bort, eftersom jag inte kan böja mig eller gå fram och tillbaka i köket utan att få ont. Dessutom har vi redan mer kakor än vad som går åt... Och läsa... Jo, jag gillar att läsa, men jag har läst hyllmeter de senaste veckorna. Funderar på att peta i mig lite smärtstillande och ge mig ut på stan, verkar ju ändå inte vara någon förlossning på gång precis (vill gärna inte ta smärtstillande om förlossningen är i faggorna, eftersom det är morfinliknande tabletter jag tar). Nu har det tack och lov mulnat lite, så man kan vara ute.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Det verkar ju gå lagom snabbt för dig om det inte blivit värre... Då öppnar du nog dig ilugn o ro :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 151
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 422
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 424
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp