Bukefalos 28 år!

Ljusare blir det ju inte för att vi ställer om klockan…

Ljuset fördelas bara en timme förskjutet i förhållande till klockan. Naturen märker ingenting av vad vi människor håller på med och om människor bara slutar att vara så besatta av den mänskliga konstruktion vi kallar TID skulle detta vara en ickefråga.
Såklart inte. Men för någon som tycker att ljus på morgonen är bättre än ljus på kvällen så är det irriterande just nu!
 
Det är inte konstigt alls eftersom att kroppens inre klocka ställer in sig efter när solen står som högst på himlen, det stämmer ju när man åker till en annan tidszon. OM man däremot ändrar klockan här så är ju solen som högst vid fel tid.

Däremot kan man ju se att länder som Spanien, som har fel tid om man jämför med soltiden. De har anpassat sig på det sättet att de i allmänhet börjar jobba senare (klocktid) och äter middag senare än de flesta andra länder.

Det köper jag. Men kruxet är att samma personer säger sig må lika dåligt när klockan ställs tillbaka till normaltid - det är inte sommartid som de invänder mot utan just att vi ställer om klockan öht. Och de har inga problem med det vare sig på Gran Canaria eller vid betydligt längre resor. De drabbas enligt dem själva aldrig av jetlag. För mig blir det lite märkligt/inkonsekvent, bara 🤷 . Men som sagt, mig spelar det ingen roll och deras upplevelse är självklart deras.
 
Senast ändrad:
Det köper jag. Men kruxet är att samma personer säger sig må lika dåligt när klockan ställs tillbaka till normaltid - det är inte sommartid som de invänder mot utan just att vi ställer om klockan öht. Och de har inga problem med det vare sig på Gran Canaria eller vid betydligt längre resor. För mig blir det lite märkligt/inkonsekvent, bara 🤷 . Men som sagt, mig spelar det ingen roll och deras upplevelse är självklart deras.
De går förstås aldrig och lägger sig nån timme senare eller går upp nån timme senare på lediga dagar heller 🤔🫣

Jag förstår inte heller det där. En timme hit eller dit spelar väl inte så stor roll i långa loppet. Men omställningen känns onödig tycker jag.
 
Som vanligt, ge mig normaltid året om, tack!

Särskilt idag är jag sugen på det, blev uppringd av kund angående att saker inte funkade, tydligen samma fel förra året pga omställning till sommartid.
 
Påverkas inte mycket, jag sover inte exakt lika mycket varje natt ändå så blir ingen skillnad. Har helst normaltid, ljusa mornar och mysiga mörka kvällar är min grej.
 
Jag påverkas inte av tidsomställningen men skulle gärna ha ljust dygnet runt redan nu. Men det går ju inte att påverka :)
 
Hur då :confused: ? Jag måste ju börja jobba samma tid vare sig det är sommar- eller vintertid... Alltså måste jag kliva upp kl 5:30 och släppa ut hästarna. Och nu får jag göra det i mörker - igen.
Nu var det inte jag som skrev kommentaren och det är säkert inte du som brukar ge kommentaren men jag tycker att frågan och svaret blev väldigt talande eftersom det är exakt det som brukar sägas på hösten till folk som inte gillar vintertid och när man påpekar exakt det du säger så får man kalla handen med någon typ av kommentar som kan översättas till att det får man lösa eller skylla sig själv.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 969
Senast: Madalitso
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 608
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp