Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
http://www.lrfkonsult.se/varatjanster/fastighetsformedling/images?objectId=732
MDE4OHwwMDAwMDAyMjE5OXw5Ng...jpg


potential ... och mycket som ny ägare förhoppningsvis kommer bevara!
 
Fruktansvärd home styling dessutom inför fotona/visningen dessutom. :wtf:

Tycker du? Hur hade du gjort istället för att locka så många köpare som möjligt? Jag kan nog inte föreställa mig någon homestyling som hade passat huset bättre. Den måste ju syfta till att locka de som har just den här smaken. De som gillar trä, textiler, färg och varma levande material kommer ju ändå inte gå och titta på just den bostaden hur mycket man än skulle försöka mysa till det.
 
Tycker du? Hur hade du gjort istället för att locka så många köpare som möjligt? Jag kan nog inte föreställa mig någon homestyling som hade passat huset bättre. Den måste ju syfta till att locka de som har just den här smaken. De som gillar trä, textiler, färg och varma levande material kommer ju ändå inte gå och titta på just den bostaden hur mycket man än skulle försöka mysa till det.
Mer färg, nu ger det ett väldigt kalt och kallt intryck samt i flera foton flyter det ihop med de vita väggarna, högblanka golven och vita, plastiga möbler.
 
På tal om sterila bilder så är jag lite halvmissnöjd över våra. Vi hade plockat bort en del för att få mer yta, men hade samtidigt lullat och fluffat till det med massor av textil, tavlor, växter, osv. Men fotografen har på något mysko sätt valt vinklar som gör att det ser sterilt och lite trist ut och han har tagit väldigt få detaljbilder. T.ex. har vi en klädkammare med praktiskt elfasystem. Där fotograferade han bara rakt in så man inte ser själva hyllsystemet och inte alls kan se hur pass rymlig klädkammaren är. Hallen som är vårt stora sorgebarn hade jag lagt mycket energi på och den är också tagen ur en dålig vinkel.

Badrummet är nog värst. Där hade jag fluffat till det med handdukar, en blomma, ljus och diverse tvålar i en vinkel jag tyckte var förnuftig att fotografera från - där man kan se de goda förvaringsutrymmena, tvättmaskin och torktumlar. Men den vinkeln är helt frånvarande. En detaljbild på tvättutrymmet känns rätt väsentligt att ha med tycker jag. Men allt som syns är bara kalt vitt kakel, duschutrymmet och toan. :down:

Dessutom verkar fotografen vara väldigt förtjust i extrem vidvinkel, vilket jag tycker ger ett perspektiv som gör att allt ser fyrkantigt, snett och vint ut.

Men jag försöker att se det positivt. Den som kommer och tittar på lägenheten kommer att bli positivt överraskad iallafall - för den är mycket finare i verkligheten. Hade jag kunnat så hade jag varit mer aktiv under själva fotograferingen. Men min ena hund var rejält magsjuk, så jag fick hålla koll på att hon inte sprang runt och kräktes och diarréade ner hela lägenheten.
 
Mer färg, nu ger det ett väldigt kalt och kallt intryck samt i flera foton flyter det ihop med de vita väggarna, högblanka golven och vita, plastiga möbler.

Men om du går till dig själv - hade du känt att "oj vilket trevligt hus, det vill jag åka och titta på" om det bara hade varit mer färg? :) Jag tror att de som tilltalas av den där estetiken också tilltalas av stajlingen och allt det vita.
 
Men om du går till dig själv - hade du känt att "oj vilket trevligt hus, det vill jag åka och titta på" om det bara hade varit mer färg? :) Jag tror att de som tilltalas av den där estetiken också tilltalas av stajlingen och allt det vita.
Med mer tilltalande bilder hade det kanske varit intressant om jag letade nytt boende, men inte utifrån bilderna nu och då kan jag ändå gilla väldigt vita bilder, men inte kliniska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 985
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 645
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 298
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 792
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp