Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om sterila bilder så är jag lite halvmissnöjd över våra.

Dessutom verkar fotografen vara väldigt förtjust i extrem vidvinkel, vilket jag tycker ger ett perspektiv som gör att allt ser fyrkantigt, snett och vint ut.
Jag hade blivit vansinnig. Ska jag någonsin sälja mitt ställe tänker jag både fota och sälja det själv.
 
Jag hade blivit vansinnig. Ska jag någonsin sälja mitt ställe tänker jag både fota och sälja det själv.

Det hade definitivt inte blivit bättre om jag hade gjort det, det är jag övertygad om och mäklaren tyckte att bilderna var "magiska". Men det kanske är en smakfråga. Bilderna som sådana är bra, men jag hade personligen velat att det såg lite mer inbjudande ut i annonsen.

Om jag ska säga något positivt om bilderna så gillar jag att man får en bra bild av planlösningen.
 
Det hade definitivt inte blivit bättre om jag hade gjort det, det är jag övertygad om och mäklaren tyckte att bilderna var "magiska". Men det kanske är en smakfråga. Bilderna som sådana är bra, men jag hade personligen velat att det såg lite mer inbjudande ut i annonsen.

Om jag ska säga något positivt om bilderna så gillar jag att man får en bra bild av planlösningen.
Jag tycker att det är ofta jag ifrågasätter mäklarens val av bilder. Man tycker ju att det borde vara i deras intresse att ta bra bilder som ger en trevlig bild av huset
 
Jag tycker att det är ofta jag ifrågasätter mäklarens val av bilder. Man tycker ju att det borde vara i deras intresse att ta bra bilder som ger en trevlig bild av huset

Annonsen har inte kommit ut än (läggs ut i mitten av nästa vecka) och jag ska försäkra mig om att jag har fått se alla bilderna och att jag kan styra lite vilka bilder som kommer upp. Det kan ju också vara så att det finns fler bilder än de jag har fått se.
 
Jag reagerade, i efterhand, på att vår mäklare inte tog några bilder alls i källaren. Det är en jättebra källare med stora fina förvaringsutrymmen, samt att vår värmepump står där nere. De som köpte huset (på distans...!) hade väldigt riktigt frågor om just källaren. Vad som fanns där nere, vad den används till, osv.
 
Jag reagerade, i efterhand, på att vår mäklare inte tog några bilder alls i källaren. Det är en jättebra källare med stora fina förvaringsutrymmen, samt att vår värmepump står där nere. De som köpte huset (på distans...!) hade väldigt riktigt frågor om just källaren. Vad som fanns där nere, vad den används till, osv.

Det hade jag också reagerat på. Om det finns en källare men inte några bilder i prospektet så undrar man ju direkt vad det är för fel på källaren som gör att den inte gör sig på bild.
 
På tal om sterila bilder så är jag lite halvmissnöjd över våra. Vi hade plockat bort en del för att få mer yta, men hade samtidigt lullat och fluffat till det med massor av textil, tavlor, växter, osv. Men fotografen har på något mysko sätt valt vinklar som gör att det ser sterilt och lite trist ut och han har tagit väldigt få detaljbilder. T.ex. har vi en klädkammare med praktiskt elfasystem. Där fotograferade han bara rakt in så man inte ser själva hyllsystemet och inte alls kan se hur pass rymlig klädkammaren är. Hallen som är vårt stora sorgebarn hade jag lagt mycket energi på och den är också tagen ur en dålig vinkel.

Badrummet är nog värst. Där hade jag fluffat till det med handdukar, en blomma, ljus och diverse tvålar i en vinkel jag tyckte var förnuftig att fotografera från - där man kan se de goda förvaringsutrymmena, tvättmaskin och torktumlar. Men den vinkeln är helt frånvarande. En detaljbild på tvättutrymmet känns rätt väsentligt att ha med tycker jag. Men allt som syns är bara kalt vitt kakel, duschutrymmet och toan. :down:

Dessutom verkar fotografen vara väldigt förtjust i extrem vidvinkel, vilket jag tycker ger ett perspektiv som gör att allt ser fyrkantigt, snett och vint ut.

Men jag försöker att se det positivt. Den som kommer och tittar på lägenheten kommer att bli positivt överraskad iallafall - för den är mycket finare i verkligheten. Hade jag kunnat så hade jag varit mer aktiv under själva fotograferingen. Men min ena hund var rejält magsjuk, så jag fick hålla koll på att hon inte sprang runt och kräktes och diarréade ner hela lägenheten.
Vad tråkigt! Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med mäklaren och berätta att du inte tycker bilderna blev bra. Kanske kan de komma ut och ta lite fler bilder, de har gott om tid om publicering sker nästa vecka (brukar ske torsdag-lördag). Tyvärr ser man det i väldigt många annonser, att fotograferna tar platta ointressanta bilder. Jag tycker du ska vara obekväm och ställa krav.
 
Vad tråkigt! Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med mäklaren och berätta att du inte tycker bilderna blev bra. Kanske kan de komma ut och ta lite fler bilder, de har gott om tid om publicering sker nästa vecka (brukar ske torsdag-lördag). Tyvärr ser man det i väldigt många annonser, att fotograferna tar platta ointressanta bilder. Jag tycker du ska vara obekväm och ställa krav.

Jag vet, men jag är så dålig på att ställa krav på andra. Det är nog en av mina absolut sämsta sidor. :arghh:
 
Hade ju nästan varit värt att flytta till Småland för detta :love:
"Lite" att göra på insidan bara
12667558.jpg

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1362052&images=1
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 026
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 688
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 298
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 797
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp