Speciella hästraser inom western

Då blir det ju bara svårare för de som inte har halvblod att hävda sig ... Titta bara vilket underbart steg en welsh cob har i ökade traven, ändå döms de ner till 3-4 enbart för att de är cob fast rörelsen som sådan är värd en 10 då den faktiskt utförs exakt så som TR beskriver ...
B.S.
Man får inte 3-4 för ökad trav om hästen länger ut. Så dåligt har jag inte ens fått på fjording bland halvbloden. Men jag tävlar ju inte högre än LA/MSV C så jag har ju inte provat i de lite "bättre" klasserna.
 
Jag kan ju ha missuppfattat TS men jag trodde inte att vi syftade på absoluta topp-nivå.
Hur som helst tror jag fortfarande att vilken ras som helst kan fungera till WH, trail och WR.
Nej, jag försöker inte påstå att det inte ligger myhcket träning bakom om man ska bli duktig på att rida.
Varken westerngrenar eller andra discipliner.
Självklart funkar andra raser och jag har själv en WC som kan gå i fantastiskt fin form när hon inte brinner av i hjärnan och eldar på som en värsta vulkan, där är hon inte direkt lämplig som westernhäst...:wtf:...skillnaden mellan henne och paintkorsningen jag har är oerhört stor. Han har verkligen helt andra förutsättningar både fysiskt och mentalt...:)
 
Självklart funkar andra raser och jag har själv en WC som kan gå i fantastiskt fin form när hon inte brinner av i hjärnan och eldar på som en värsta vulkan, där är hon inte direkt lämplig som westernhäst...:wtf:...skillnaden mellan henne och paintkorsningen jag har är oerhört stor. Han har verkligen helt andra förutsättningar både fysiskt och mentalt...:)

Självklart har olika individer olika förutsättningar!
Men visst finns det väl väldigt duktiga hästar inom trail, som inte är quarter eller paint?
Jag tänker på exempelvis Petri och Erika Hillrings hästar (numera visserligen pensionärer).
 
Självklart har olika individer olika förutsättningar!
Men visst finns det väl väldigt duktiga hästar inom trail, som inte är quarter eller paint?
Jag tänker på exempelvis Petri och Erika Hillrings hästar (numera visserligen pensionärer).
Oh ja! Det finns en hel del som går utanför de amerikanska raserna. En fröjd att se :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 139
Senast: Mustang
·
S
Hästmänniskan Ännu en "Vilken häst passa mig"-tråd. Men ja. Jag har alltid ridit "vanligt" på "vanliga" hästar och ponnyer, men på senare tid har jag...
Svar
14
· Visningar
1 877
Senast: Mariaauto
·
T
Western ...men han är inte alls en sådan häst som jag är ute efter! För att ta det från början; i onsdags var jag på ridskolan (har börjat...
2
Svar
33
· Visningar
3 204
Senast: Thornbird
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp