Bukefalos 28 år!

Spikmattor vad hände sen?

Ilovecoffee

Trådstartare
Ett tag pratade många om sina spikmattor men nu verkar ingen göra det. Samlar mattorna bara damm eller använder folk sina spikmattor fortfarande?
 
Jag är en trogen användare, även innan den blev "populär" och jag kommer nog aldrig sluta. Älskar min spikmatta :love:
 
Använder gärna min, har också en nackkudde med spikar. Dock hinner jag ofta inte lägga mig på den, jag somnar innan jag plockat fram den :)
 
Min har samlat damm i många år, har precis börjat använda den :D
Nu är den (tillsammans med vetekudden) min bästis, gör underverk för ryggen efter en dag i stallet :love:
 
min används flera gånger i veckan fortfarande, tycker det är underbart att sova en stund på den, särskilt om jag har det lite stimmigt runt mig i normallivet. när jag inte ligger på den så utnyttjas den flitigt av familjens katter :)
 
Har fått låna en kompis matta nu i två dagar och jag älskar den! Har haft svårt att sova, ont i ryggen och varit allmänt hängig ett par veckor men bara efter att ha legat på den i tjugo minuter när jag gått och lagt mig har jag sovit mycket bättre. Ska skriva ut på FB och se om någon vill bli av med sin då jag inte riktigt känner för att köpa en helt ny.
 
Om man villl köpa en matta, vad rekommenderas? Finns det någon som inte är bra?
Jag har en grön, hård med långa piggar och den är bra men jag tror att en man kan rulla ihop är behändigare. Min kan delas i 4 delar men den är lite knölig att pussla ihop tycker jag
 
Man kanske skulle ta fram den ur förrådet...... där den ligger och samlar damm sen ett par år tillbaka....
 
Ett tag pratade många om sina spikmattor men nu verkar ingen göra det. Samlar mattorna bara damm eller använder folk sina spikmattor fortfarande?


Föll för grupptrycket här ;) och plockade fram min jag med. Det första jag gjorde var att riva mig blodig på högra lillfingret. Sen låg jag 20 minuter och japp visst funkar det som avslappningshjälpmedel, absolut. Man blir trött och mjukare i kroppen. Och det är lättare att hitta in i kroppen och känna igenom den på insidan sas.

Vill man piggna till istället så slutar man efter 10 minuter.
 
Har aldrig haft en spikmatta. Är de så bra som det sägs? Någon idé att prova för att underlätta insomning kanske..?
 
Min samlar damm i en garderob i min förra bostad. Skulle gärna hämta hem den. Dock kan jag nog inte sova med den i sängen eftersom dottern 1,5 år sover i samma och hon glider ner på min plats flera gånger per natt.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 076
Fordon För mig är det självklart att använda bälte när jag åker bil och tror det är för de flesta. (Vet inte. Gissar bara.) Om inte annat så...
2
Svar
32
· Visningar
1 934
Senast: Seabaz
·
Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 683
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp