Språkbruk

Fast du skrev ju tidigare att du inte alls syftade
på TS? Men nu gjorde du alltså det?
Det skrev jag väl inte? Du tyckte det var en uppenbar pik till TS. Det var ingen pik. Det var en kommentar och ett exempel. Pedagoger står ofta och ska försvara sig eller förklara sig utan någon möjlighet att göra det. p.g.a tystnadsplikt.
 
Du behöver inte fundera längre. Jag har nog hävt ur mig både kärringjävel, gubbjävel och idiot mer än en gång när jag drabbats av roadrage.

Men visst är det väl skillnad på ett barn som svär en svordom eller två, eller ett barn som har ett totalt utflippat språkbruk. Vart tror ni ett litet barn har lärt sig så fult språkbruk att någon blir chockad? Ingen blir väl chockad över ett ÄVLA. Det kan man lära sig hemma.

Men vem blir kallad kärringjävel? Barnet lär inte hittat på det ordet själv. Någonstans i omgivningen finns det någon som ger dessa ord till barnen. Jag brukar fundera på hur deras föräldrar grälar...
 
Ja när man är ensam, inte med små barn i bilen förhoppningsvis:mad:
Jag trodde hon sagt kärringjävel som barn. Hur som är det inte trevligt att säga det inför barnen. Men för mig är det skillnad på gubbjävel och satan kontra hora och knulla när de är så pass små att influenserna oftast kommer hemifrån. (Sen blir de äldre och börjar skolan osv)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 029
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 629
Senast: Fruentimber
·
Småbarn Det finns ett barn i grannskapet som slår hundar. Han kan väl vara en sisådär 1 år eller så - svårt att säga, jag kan inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 158
Senast: Badger
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva lite om anorexi idag. Men först så vill jag säga tack till alla som har kommenterat saker och så och att jag vet att...
2
Svar
21
· Visningar
2 911
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp