Springcykel

Dottern fick en Bits superrunner från xxl, hon är nog inte 90 cm lång ännu men den är ändå för låg i nedersta läget, men har höj- och sänkbar sadel. Så jag råder er att mäta sadelns höjd istället för att titta på vilken tumstorlek det är, vi hade snöat in på att vi måste ha 10" först men insåg att 10-tummarna hat väldigt olika höga sadlar.
 
Kolla storleken, är mitt råd. Mitt barn blev nämligen sjukt besviken när cykeln var för stor. (Sen kom hon på att det var roligt att leda den också...) Köpte en begagnad Kettler till henne i somras, och det är egentligen först nu som hon precis når ner med båda fötterna. Hon fyllde nyss två och är ganska lång för sin ålder, 89 cm sist vi mätte.
Höj- och sänkbar sadel är bra, verkar inte vara alla modeller som har det.
+1 på den
 
Dottern fick en Bits superrunner från xxl, hon är nog inte 90 cm lång ännu men den är ändå för låg i nedersta läget, men har höj- och sänkbar sadel. Så jag råder er att mäta sadelns höjd istället för att titta på vilken tumstorlek det är, vi hade snöat in på att vi måste ha 10" först men insåg att 10-tummarna hat väldigt olika höga sadlar.
Precis vad jag hade på känn:)
 
Det blev en Puky LR1 L till slut. Den har 12" lufthjul, lågt insteg och skulle passa från 90 cm. Idag fick han öppna sitt paket och det var en fullträff!:D
Vi mätte honom här hemma till 89 och det är precis så att han når ner med hela fötterna. Utomhus har han ju dessutom skor på sig så då har han lite bättre marginal.

Och han börjar redan få bra koll på den här inne så jag ser verkligen fram emot våren:bump:
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 537
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 880
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 566
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 607
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp