Stå ut med grannar...

En sverigedemokratisk riksdagsledamot flyttade in i kåken några hundra meter från mig i vintras.

Jag mår illa av att se den jävla blomman på deras bilar, har helt lagt om promenadslingorna och är ärligt oroad över att han och hans farliga polare festar på bygatan. De står ju för att såna som jag ska avrättas, straffknullas osv.

Om det hade varit vägg i vägg hade jag på allvar övervägt att flytta. Jag står inte ut med sådant hat.

Flytta är väl den enda lösningen egentligen. Men jag har tänkt bita mig fast här nere tills ungarna är vuxna, och att leta nytt hus häromkring är inte ett litet projekt - snarare närmast omöjligt. :(

Får man bjuda på lite arabisk psychedelia?

Tack. :D
 
Hahaha, hur lång tid tog det innan du flyttade då? :D

Som sagt är jag inte så intresserad av att göra ett krig av det hela, varken rent principiellt (protestera kan jag göra, men trakasserier är jag emot) eller praktiskt (jag vill inte tillbringa mina sköna dagar i trädgården med att sabba grannarnas dag istället). Visst vore det himla skönt att bli av med dem! Men... Nja.

När sångfågeln flyttade in var det liksom too much så vi sa upp lyan nån vecka efter. Utöver hennes skönsång hade en annan granne drabbats av psykos och förklarat tredje världskriget mot resten av trappuppgången (dock inte mot oss vi bodde på samma våning och var icke fiende, tvärt om hon trodde min dåvarande sambo var hennes son). Det var dock skönsången som blev droppen för mig. :arghh:
 
Mitt tips hade varit att frågat hur de mår eftersom det inte lär vara hälsosamt att gå med så mycket irritation inom sig men har du redan pratat med dem så lär de väl inte bry sig om vad du har att säga, så jag vet inte....

Lär dig äta surströmming om du inte redan äter det och avnjut en burk i trädgården. Varje dag. Då får du kanske vara ifred :)
 
Mitt tips hade varit att frågat hur de mår eftersom det inte lär vara hälsosamt att gå med så mycket irritation inom sig men har du redan pratat med dem så lär de väl inte bry sig om vad du har att säga, så jag vet inte....

Lär dig äta surströmming om du inte redan äter det och avnjut en burk i trädgården. Varje dag. Då får du kanske vara ifred :)

DET är vad jag kallar kemisk grannebekämpning! :up:

Klarar dock inte av att äta det själv :yuck: men fixar att sitta bredvid särbon när han äter eländet.
 
När sångfågeln flyttade in var det liksom too much så vi sa upp lyan nån vecka efter. Utöver hennes skönsång hade en annan granne drabbats av psykos och förklarat tredje världskriget mot resten av trappuppgången (dock inte mot oss vi bodde på samma våning och var icke fiende, tvärt om hon trodde min dåvarande sambo var hennes son). Det var dock skönsången som blev droppen för mig. :arghh:

Hm, en veckas skrålande kanske vore värt det ändå. :D

Mitt tips hade varit att frågat hur de mår eftersom det inte lär vara hälsosamt att gå med så mycket irritation inom sig men har du redan pratat med dem så lär de väl inte bry sig om vad du har att säga, så jag vet inte....

Lär dig äta surströmming om du inte redan äter det och avnjut en burk i trädgården. Varje dag. Då får du kanske vara ifred :)

Jag är ju vegetarian! :arghh:

Hm, kanske kan börja fodra hunden med surströmming istället? Och lära honom att bajsa precis vid staketet! :idea:
 
Fixar TS att sitta bredvid särbon när han äter eländet, torde väl en trädgårdsvistelse med popcornbunke vara en baggis.
Är det inte monstermom som är ts? Det är Athena som fixar att sitta bredvid sambon (hur man nu kan göra det, det ska vara bättre att äta än att sitta bredvid, sägs det). TS skulle väl lära hunden äta :D Eller är jag helt ute och cyklar nu?

/Cambrie som är fullkomligt nöjd med att ha grannar som är rätt tysta och en särbo från Nordafrika som INTE vill äta surströmming)...
 
Är det inte monstermom som är ts? Det är Athena som fixar att sitta bredvid sambon (hur man nu kan göra det, det ska vara bättre att äta än att sitta bredvid, sägs det). TS skulle väl lära hunden äta :D Eller är jag helt ute och cyklar nu?

/Cambrie som är fullkomligt nöjd med att ha grannar som är rätt tysta och en särbo från Nordafrika som INTE vill äta surströmming)...
Antyder du att man faktiskt måste läsa och förstå tråden, för att kunna tycka till? :0o

Å andra sidan tror jag att man i ett sånt här läge skulle kunna kunna stå ut med surströmming,
om man märkte att det egentliga syftet med burköppningen faktiskt fungerade.
 
Antyder du att man faktiskt måste läsa och förstå tråden, för att kunna tycka till? :0o

Å andra sidan tror jag att man i ett sånt här läge skulle kunna kunna stå ut med surströmming,
om man märkte att det egentliga syftet med burköppningen faktiskt fungerade.
Haha, nä, jag funderade på om jag börjar få lätt demens för jag orkade inte gå tillbaka och kolla vem som startade tråden :D . Ja, du kanske har rätt. Stackar hund dock :nailbiting:
 
Cambrie skrev:
Stackar hund dock :nailbiting:
Hundar GILLAR att maskera sin lukt i saker som vi människor är skeptiska till.
Jag har ett minne av en surströmmingsfest för många år se'n, där en färdigäten burk - men med spad - ställdes undan ett 40-tal meter, medan festen fick fortgå. Två glada hundar hittade sedan burken, välte ut spadet - och rullade sig sedan lyckligt i gottat.



Nu slår det mig - om grannarna har hund...
*slår genast bort tanken*
 
Hundar GILLAR att maskera sin lukt i saker som vi människor är skeptiska till.
Jag har ett minne av en surströmmingsfest för många år se'n, där en färdigäten burk - men med spad - ställdes undan ett 40-tal meter, medan festen fick fortgå. Två glada hundar hittade sedan burken, välte ut spadet - och rullade sig sedan lyckligt i gottat.



Nu slår det mig - om grannarna har hund...
*slår genast bort tanken*

...
Grannarna har hund...

:sneaky:
 
Kan tillägga att grannen nedanför (mkt trevlig) hade en surströmmingsskiva när jag hade hästar. Hagen var i gränsen till deras tomt. Mina hästar var helt hysteriska när jag släppte ut dem och drakblåste vid hörnet mot grannen. Grannarna hade väl kanske varit lite för fulla så det låg några surströmmingar vid hörnet som gjorde att min hästar trodde någon skulle ha ihjäl dem :rofl:
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 747
Kropp & Själ Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar? Jag har noll intresse...
2
Svar
24
· Visningar
1 908
Senast: Youmeoh
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 229
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 605
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp