Stallbelysning, IP44 klassad?

Sv: Stallbelysning, IP44 klassad?

*KL* Man behöver inte vara medlem i LRF för att gå säker hästverksamhet men man får mer rabatt om man är medlem i LRF tror det var 10%.
Dock kostar det endel att gå med i LRF och vet inte om det är värt det för dom %....?
Mia
 
Sv: Stallbelysning, IP44 klassad?

Måste man vara medlem i LRF för att gå de kurserna?

För att gå kursen behöver man inte vara medlem i LRF.

Däremot om man vill få gården certifierad som 'Säker Hästverksamhet' (eller vad det heter) så måste man vara medlem i LRF. Certifieringen ger bra rabatt (30% har jag för mig) på försäkringen hos Länsförsäkringar.
 
Sv: Stallbelysning, IP44 klassad?

För att gå kursen behöver man inte vara medlem i LRF.

Däremot om man vill få gården certifierad som 'Säker Hästverksamhet' (eller vad det heter) så måste man vara medlem i LRF. Certifieringen ger bra rabatt (30% har jag för mig) på försäkringen hos Länsförsäkringar.


Ja och är man inte medlem så är rabatten 20% på Länsförsäkringar har jag för mig . Bra rabatt även utan LRF vid Säker Hästverksamhet .

För att förtydliga mitt inlägg ovan .

Mia
 
Sv: Stallbelysning, IP44 klassad?

Ja precis! Jag är inte med i LRF, men så snart jag hade fixat de grejer som L-f föreslog så fick jag betydligt lägre premie på gårdsförsäkringen.
 
Sv: Stallbelysning, IP44 klassad?

Vilket bolag har du?


Hon har svarat nu, man behöver precis som ni säger inte vara medlem för kursen.
 
Sv: Stallbelysning, IP44 klassad?

:o Det skrev du ju i princip, jag missade förkortningen, sorry.


Men hur kommer det sig att någon i tråden hittat fler och billigare 65 än 45 (eller åtm säkrare billigare)?
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 001
Senast: Bison
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 887
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 351
Senast: Barbabelle
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 578
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp