Bukefalos 28 år!

stallritning

ludda

Trådstartare
okei alla. :)
Kommentarer på min stallritning?
Ritningen är i eksisterande ladugård,så yttermålen är som de är..
Tekniskt rum och sadelkammare är heller inte flyttbara..
2da136h.jpg

Oi blev liite stor nästan 1:1 ju...
 
Senast ändrad:
Sv: stallritning

Bra storlek på boxarna, rejäla stallgångar....
Ser ut att bli ett drömstall!
 
Sv: stallritning

tack:bow:
Tänkta möjligen ha en duschspilta i rummet där sjukboxen är..Hoppas ju den inte skal vära sjukbox hela tiden..:angel:
Gott om tid till planering dock..:D
 
Sv: stallritning

tack,och ja jäg drömmar om stället värje natt:rofl: :rofl:
1år nu, och ready ,set ,go :bump: :bump:
 
Sv: stallritning

Kan du inte ha duschspilta mellan sadelkammaren och foderkammaren?
Där skulle den ju kunna passa bra!
 
Sv: stallritning

Utrymmet finns ju där,men jäg är rädd för at ventilationen möjligtvis inte är bra nog ..Mellan foder och sadelrum,med bara en dörr till ladugården..
Kan ju plassera duschspiltan i foderrummet,och foderrummet ved dörren till ladugården..:idea:
 
Sv: stallritning

Hej igen,

Jag skulle nog lägga spolspiltan längst ner till höger.
Den blir kanske lite stor...
Men viktigt att lägga den nära utgång och kanske inte så nära foderrum etc.

//Jezz
 
Sv: stallritning

:idea: Det där vr inte dumt,nära fläkten,och eksisterande avlopp är just brevid på utsidan väggen..Dörren ger ju även ventilation där..
:)
 
Sv: stallritning

Jäg vet att det blir sex boxar utan fönster,men det är baserat mycket på halva veggar i inredningen,vitkalkad leca,så dom får god kontakt med varandra,+at takhöjden är 4 m,det gir ett ljust og luftigt intryck, så jäg tror inte det skall ge nogra klaustrofobiska känslor ..;)
Men det blir möjligen fel endå?:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: stallritning

Det kan säkert bli luftigt och fint, jag såg ett tradionellt stall framför mig med galler mellan boxarna och mot stallgången...
 
Sv: stallritning

så länge dom inte står inne hela dagarna ensamma så tycker jag inte att fönster i alla boxar behövs.

ser ut att bli jättefint!
 
Sv: stallritning

Ser ut att bli en hel del jobb ;) men samtidigt ser det ut att bli ett jättebra och fint stall :)) vad hade du tänkt använda för färger?
 
Sv: stallritning

Lite jobb blir det nog..:crazy: ;) Bra att sambo'n är murare..:angel:
Väggarna blir nog vitkalkade, fönstergaller och rammarna på boxdörrarna svartlackade.Sen funderar jäg på roslagsmahogny på trävirket i boxdörrar,fönsterkarmar och stalldörrar..
 
Sv: stallritning

Lärkträd läste jag just ett tips i en annan tråd. Det käkar inte hästarna på! :idea:

Jag tror det var Djurjouren som skrev att hon hade det i sitt stall.
 
Sv: stallritning

Tack,snälla, för tipsen .:bow: Ska kolla upp lärkträd.
Nästa vecka åker stallet i väg till förprovning..(eh,ritningarna då..:rofl: )
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 258
Senast: Madlie90
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 895
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 433
Senast: Spike
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 361
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp