Bukefalos 28 år!

Star-Trekk

M

mannis

Hej
Nu har jag fått hem min Star-Trekk.Det verkar vara bra kvalite. Jag har dock bara suttit i den och den var jätte skön :love:, vi har skogen full av militärer nu så man kan inte vara där. Det enda är att den skulle varit "lite" vidare men det går att köpa till en vidare pommel. Hästen verkade dock trivas med den och det är huvudsaken.
M vH Mannis
 
Hur tyckte du att det funkade med bossorna? Fick du med båda storlekarna?

Vad har du för 'filt' under? Ett vanligt schabrak? Dressyr eller allround?

Hur satt du i den? i neutral sits? eller gjorde den att du hamnade i avlastningssits (sitsen lutade framåt) eller i belastningssits (sitsen lutade bakåt)?
 
Hej
Det var lite trixande att få bossorna att ligga lika, när det väl var fixat blev det en jätte bra kanal i mellan.
Jag har ett vanlig schabrak, det går nog att ha bägge delar. Jag tog de tjocka bossorna.
Till stiglädren var det två ringar på varje sida. Jag tyckter nog att hade man de i de bakersta kändes det lite som att ramla framåt, så jag har de i de först och sitter jag "rätt".
M vH Mannis
 
Vilken färg har du på sadeln?

Jag har ju tänkt köpa den i 'natur' och det går ju knappt att hitta "tillbehör" i den färgen (lättare utomlands än i Sverige tror jag?).

Nu har du ju visserligen inte ridit i den, men ändå.. Har hört en "redovisning" där de tyckte att det blev "mossigt" med de tjocka bossorna, fick du något sådant intryck?
 
Jag har en svart, det är lite lättare att hitta tillbehör till den och den är jätte fin.
Jag har lite svårt att bedömma det nu, jag får se sedan jag har använt den lite. Om man spekulerar lite borde det var bättre med de tjocka bossorna om man har lite sämre balans, det borde inte kännas så tydligt på hästen. :confused:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 264
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 198
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp