Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar både Early Bird och Budbee, jag skyr dem som pesten. Det är bara krångel med båda.

Ja, håller helt med. Har nog aldrig fått en bra leverans från dem.. men nu hade jag inget val :cautious:
Alltid haft smidig leverans med Early bird men nu förra veckan så började det krångla och de skickade mitt paket till ett utlämningsställe flera km bort. Tänkte först att det var vädret, men det kanske är den ökade leveransen runt jultider.
Väntar ett paket som ska komma imorgon... men nu känns det inte så säkert längre. :nailbiting:
 
Folk som handlar men inte har täckning på kontot och måste "bara" föra över pengar- DÖ!
Det händer faktiskt mig ibland (typ 2-3ggr/år) att jag måste föra över pengar vid kassan. Oftast är det någon streamingtjänst som dragit sin betalning som jag inte har haft med i beräkningen. Men det känns lite väl dramatiskt att alla vi som råkar ut för det ska behöva dö. Väldigt onödigt dramatisk kommentar.
 
Det händer faktiskt mig ibland (typ 2-3ggr/år) att jag måste föra över pengar vid kassan. Oftast är det någon streamingtjänst som dragit sin betalning som jag inte har haft med i beräkningen. Men det känns lite väl dramatiskt att alla vi som råkar ut för det ska behöva dö. Väldigt onödigt dramatisk kommentar.
Det går ju att föra över på 3 röda dessutom
 
Att jag aldrig kommer ihåg att byta den gröna kompostpåsen innan de börjar lukta :wtf:
De gamla påsarna vi hade var vanliga plastpåsar. De nya är biologiskt nedbrytbara och liksom andas. Kanon för naturen men inte för doften i mitt kök.
Är så skönt att slippa sortera matavfall. Jag har så lite så ser inte så stor mening med det. :) Mitt hus har sopsug utan sortering så det är undantaget från den nya regeln. Vi kommer väl få börja sortera det hösten -24.
 
Valde nog fel kassa på affären för både poäng och reklamation av dålig produkt gick åt skogen... Visst att man ska ta med produkten men att spara vad som verkar vara dålig kycklingsallad i två dagar för att man ev kan hinna åka förbi? Hade bilder på datumet och salladen + kontoutdrag. Jag avskyr att reklamera så det sker sällan, aldrig i denna butik men inte alltid själva produkten går att ta med som bevis.

Är en produkt som jag tycker om dålig är det också bättre att äta samma produkt igen snabbt för annars blir jag så jäkla skeptisk:sorry: Men fan heller att jag ville ge 70 spänn igen till den affären just nu så är nu väldigt hangry:mad: Mitt huvudalternativ för "mat från staden" fanns inte idag heller, bara det gör nog mig rätt grundsur.
 
Apropå att föra över pengar i kassan. Igår hjälpte jag en granne hem från bilverkstaden och hon ville in på granngården. Väl där upptäcks glömd plånbok så jag skulle lägga ut. Jag hade inte täckning för den summan utan hon fick Swisha över summan till mig.
Bad självklart kunden bakom om ursäkt och hoppas att vi inte förstörde hela hans liv så han önskar livet ur oss.
 
Det händer faktiskt mig ibland (typ 2-3ggr/år) att jag måste föra över pengar vid kassan. Oftast är det någon streamingtjänst som dragit sin betalning som jag inte har haft med i beräkningen. Men det känns lite väl dramatiskt att alla vi som råkar ut för det ska behöva dö. Väldigt onödigt dramatisk kommentar.
Hänt mig nån gång också och då blir jag sjukt stressad och kommer inte ihåg en sak eller kod! Så har bara gett upp och börjat gråta.
Mvh Kaos
 
För övrigt så inser jag att alla inte är av den ironiska generationen här
Jag tror vi tillhör en senare generation.

Den ironiska generationen är GenX, dvs 60 och 70-talisterna och jag tror nog många bulefalister hör dit. Mig själv inkluderad.
Problemet med ironi i text är att den antingen måste skrivas ut, exvis (obs ironi!), vara väldigt överdriven och/eller åtföljas av en smiley som tydliggör att texten är ironisk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 991
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
6 630
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 323
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 922
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp