Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Nu hänger jag inte med alls. Ica är inte min huvudbank. Betalkortet använder jag ju bara i affären och då behöver jag bara kortkoden?
Loggar du aldrig in på icabanken och hanterar dina konton?
Mitt betalkort från icabanken funkar både som betalkort och inloggningskort. Ibland funkar inte mobila bankid:t (från annan bank) på icabanken så då måste jag ta fram deras dosa och logga in och signera med den+betalkortet.

Edit: Med betalkortet menar jag bankkortet.
Har inte heller ica som huvudbank.
 
Loggar du aldrig in på icabanken och hanterar dina konton?
Mitt betalkort från icabanken funkar både som betalkort och inloggningskort. Ibland funkar inte mobila bankid:t (från annan bank) på icabanken så då måste jag ta fram deras dosa och logga in och signera med den+betalkortet.

Edit: Med betalkortet menar jag bankkortet.
Har inte heller ica som huvudbank.
Har inte heller Ica som huvudbank och har aldrig någonsin behövt använda dosa, bank-id från SEB funkar alltid. Vet inte ens var jag har dosan.
 
Loggar du aldrig in på icabanken och hanterar dina konton?
Mitt betalkort från icabanken funkar både som betalkort och inloggningskort. Ibland funkar inte mobila bankid:t (från annan bank) på icabanken så då måste jag ta fram deras dosa och logga in och signera med den+betalkortet.

Edit: Med betalkortet menar jag bankkortet.
Har inte heller ica som huvudbank.
Jag fattar fortfarande inte vad det har med att avsluta kort att göra. Jag har ett betalkort jag inte vill ha, och när jag vill avsluta det vill banken avsluta mina sparkonton som inte är kopplade till kortet.
Vad har det med inloggningsmetod att göra?
Jag loggar in med BankID, kortet är ett rent betalkort.
 
Har inte heller Ica som huvudbank och har aldrig någonsin behövt använda dosa, bank-id från SEB funkar alltid. Vet inte ens var jag har dosan.
Ursprungsfrågan var ju varför ica vill avsluta alla konton när @sthu bara vill avsluta kortet.
En förklaring kan vara att man behöver kortet för att logga in med dosa. Alltså kanske icabanken har som regel att man måste ha ett bankkort för att kunna ha andra konton där.
Men det bästa är väl att fråga dem direkt.
 
Jag fattar fortfarande inte vad det har med att avsluta kort att göra. Jag har ett betalkort jag inte vill ha, och när jag vill avsluta det vill banken avsluta mina sparkonton som inte är kopplade till kortet.
Vad har det med inloggningsmetod att göra?
Jag loggar in med BankID, kortet är ett rent betalkort.
Men fråga Icabanken varför de vill avsluta alla dina konton då!
 
För att jag gav en sannolik förklaring och du/ni ändå tjafsar vidare om det.
Fast den förklaringen var varken logiskt eller sannolik 🤔
Jag förstår den inte alls om jag ska vara ärlig. Har aldrig någonsin haft kortet kopplat till någon dosa. Det är liksom ett helt vanligt betalkort..
 
Vi har haft 13 gr och sol idag och i morgon blir det snöstorm 😭

Vet ni dessutom hur svårt det är att hitta fikabröd till en nötallergiker? Stod och läste på vartenda jäkla kakpaket och på alla stog det "innehåller spår av hasselnötter och mandel"
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 317
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 124
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 552
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 398
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp