Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Cyklister... Att inte fler olyckor sker är för mig helt otroligt! På väg till jobbet nu så körde en om så pass brett att mötande cyklist var tvungen att korsa heldraget in på gångvägen och nästan köra på gående, och vid en passage är det tydligt att man ska hoppa av och leda cykeln. Men nej, cykla i hög hastighet, preja gångtrafikanter och andra mötande. Det är verkligen alltid kaos och alla cyklister verkar tro att de har någon slags gudasänd förkörsrätt...
Precis som alla andra trafikanter
 
Oengagerade mäklare. Lade ut mitt hus för försäljning redan förra året och kan inte säga att jag är imponerad av dennes insats. Typ ingen rådgivning, inte ens på direkta frågor om varför det kan vara så svårt att få bra spekulanter. Och nu senast tog jag själv initiativ till att begära en ny energibesiktning, då den gamla var från när jag köpte huset som då hade vedpanna från 60-talet, och därmed var värstsämst på Energiklass G. Sedan dess har jag satt in bergvärme men min mäklare tyckte inte att vi behövde uppdatera energibesiktningen, för den gamla var ju giltig i tio år... Fick nyss rapporten från den nya. Energiklass C och till och med bättre energiprestanda än minimikrav för ny nybyggnationer.
 
Folk som parkerar vid vägkanten och smäller upp dörren utan att kolla om det kommer någon bil. 🙈 Körde i högerfilen (två filer) och en person smällde upp sin dörr samtidigt som jag hade en annan bil parallellt med mig i vänsterfilen. Fick tvärnita - tack och lov hade bilen bakom mig god marginal... Usch, vad rädd man hinner bli!
 
En bekant sa glatt för några år sedan att de bara körde över med gräsklipparen. Ja, jo men ionte en dmEldar löv på framsidan.
Nästa vindstilla soldag blir det vägen nertill bäcken och vedförrådet.

Och ja, vi får elda i min kommun :)
 
En bekant sa glatt för några år sedan att de bara körde över med gräsklipparen. Ja, jo men inte en dm löv på framsidan.
Nästa vindstilla soldag blir det vägen nertill bäcken och vedförrådet.

Och ja, vi får elda i min kommun :)
Men skit.
Eftersom windowseländet envisas att rödmarkera allt jag skriver ser jag inte felen.
 
En bekant sa glatt för några år sedan att de bara körde över med gräsklipparen. Ja, jo men ionte en dmEldar löv på framsidan.
Nästa vindstilla soldag blir det vägen nertill bäcken och vedförrådet.

Och ja, vi får elda i min kommun :)
Det finns gränser även för hur många grankottar och hur grova björkkvistar man kan köra över.
Värre är det med sorkhål och de förb... tuvgräsen som inte är bortplockningsbara.
 
Härligt att det äntligen blivit grästillväxt så vi äntligen en fredag får lyssna på gräsklipparen. Som vi saknat det. Fortfarande samma pensionär.
 
Köpte en skottkärra. Underredet funkade inte med baljan. Åkte tillbaka och fick en annan. Tvingade underredet till baljan. Det går inte att få dit hjulet för utrymmet där den ska sitta är för smalt. Svårt att bända isär också så hjulet får plats. Provade att vända på underredet. Det blev ännu värre. :arghh:
 
Köpte en skottkärra. Underredet funkade inte med baljan. Åkte tillbaka och fick en annan. Tvingade underredet till baljan. Det går inte att få dit hjulet för utrymmet där den ska sitta är för smalt. Svårt att bända isär också så hjulet får plats. Provade att vända på underredet. Det blev ännu värre. :arghh:
Hjulmontering på skottkärra är en återkommande källa till grova svordomar :D
 
Köpte en skottkärra. Underredet funkade inte med baljan. Åkte tillbaka och fick en annan. Tvingade underredet till baljan. Det går inte att få dit hjulet för utrymmet där den ska sitta är för smalt. Svårt att bända isär också så hjulet får plats. Provade att vända på underredet. Det blev ännu värre. :arghh:
Jag fick faktiskt ihop skiten till slut. Otroligt!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 119
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 161
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 836
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 330
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp