Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Skräp, jag har fortfarande ett jack på insidan av läppen just där hörntanden finns. Slog mig rejält på den sidan. Men jacket vill inte läka, antagligen pga att hörntanden kör in den i själva jacket. Jag är fortfarande svullen och det gör ont när jag pratar.

Finns det något man kan sätta på som skyndar på läkning i just innersidan av läppen?

Dessutom kom jag just på att jag glömde att köpa hårt bröd, dubbelt skräp. Orkar jag åka igen? När dessutom folk börjar åka hem?
Om det känns infekterat/svullet så är kryddnejlika antiseptisk och även smärtlindrande. Vet dock inte om det skyndar på läkningen. Jag brukar bara lägga en längst ner/upp mellan underläpp/överläpp och tandkött och den håller sig fint på plats även på natten om behov finns. Tugga lite på den så börjar ämnena utsöndras.
 
Skräp, jag har fortfarande ett jack på insidan av läppen just där hörntanden finns. Slog mig rejält på den sidan. Men jacket vill inte läka, antagligen pga att hörntanden kör in den i själva jacket. Jag är fortfarande svullen och det gör ont när jag pratar.

Finns det något man kan sätta på som skyndar på läkning i just innersidan av läppen?

Dessutom kom jag just på att jag glömde att köpa hårt bröd, dubbelt skräp. Orkar jag åka igen? När dessutom folk börjar åka hem?

Rullade ihop en bomullsrondell och stoppade in den innanför läppen så hörntanden inte irriterar jacket. Får se om det hjälper. Iofs har jag fortfarande ont runt kindbenet så antar att det kan också vara därför det är svullet.
 
J1mm1e Åkess0n

(Bytte ut tecken för att inte google ska visa inlägget i sökresultat)
Jag tror att du kan vara lugn. Google verkar ha buke på ignore.
 

Bifogade filer

  • IMG_1988.jpeg
    IMG_1988.jpeg
    50,7 KB · Visningar: 84
Jag fortsätter 🫣😅
  • Någon har tagit alla mina våtservetter...
  • Allergisk reaktion efter förband över dränöppning. Massa blåsor på halva bröstkorgen och hud som följde med förbandet 🥴
  • Bakterien i lungsäcken går bara inte att odla fram. Blir kvar på sjukhuset för jag måste ha i.v antibiotika fortsatt
  • Måste göra ett ingrepp men det blir först på fredag. Måste ha lungdrän igen efteråt, så jag kommer nog inte hem förrän nästa vecka 😭
Jag vill hem, sova i min säng och vara med katten 💔
 
Jag fortsätter 🫣😅
  • Någon har tagit alla mina våtservetter...
  • Allergisk reaktion efter förband över dränöppning. Massa blåsor på halva bröstkorgen och hud som följde med förbandet 🥴
  • Bakterien i lungsäcken går bara inte att odla fram. Blir kvar på sjukhuset för jag måste ha i.v antibiotika fortsatt
  • Måste göra ett ingrepp men det blir först på fredag. Måste ha lungdrän igen efteråt, så jag kommer nog inte hem förrän nästa vecka 😭
Jag vill hem, sova i min säng och vara med katten 💔
Men :heart ! Så tufft du har det just nu.
 
Jag fortsätter 🫣😅
  • Någon har tagit alla mina våtservetter...
  • Allergisk reaktion efter förband över dränöppning. Massa blåsor på halva bröstkorgen och hud som följde med förbandet 🥴
  • Bakterien i lungsäcken går bara inte att odla fram. Blir kvar på sjukhuset för jag måste ha i.v antibiotika fortsatt
  • Måste göra ett ingrepp men det blir först på fredag. Måste ha lungdrän igen efteråt, så jag kommer nog inte hem förrän nästa vecka 😭
Jag vill hem, sova i min säng och vara med katten 💔
Jag lider med dig! ❤️

Kan du inte få ha ett låsbart skåp vid sängen så dina saker får vara ifred?
 
Jag behöver nytt fodral till nya telefonen och vet inte vad jag ska ta.
Jag behöver nått så jag kan ha korten med mej hela tiden. Men är trött på att det blir märken efter korten på skärmen. Vill helst att man kan ställa telefonen på sidan då jag tittar mycket på film i den. Är rädd att den plånbokvarianten med en extra sida till kort och pengar gör att den blir klumpig. Vill ha den i fickan på benet på ridbyxorna. Vet inte om det är nån hit med en sån löstagbar kortdel, för jag lär glömma den hela tiden och slarva bort. Det är hopplöst att hitta rätt
 
Jag behöver nytt fodral till nya telefonen och vet inte vad jag ska ta.
Jag behöver nått så jag kan ha korten med mej hela tiden. Men är trött på att det blir märken efter korten på skärmen. Vill helst att man kan ställa telefonen på sidan då jag tittar mycket på film i den. Är rädd att den plånbokvarianten med en extra sida till kort och pengar gör att den blir klumpig. Vill ha den i fickan på benet på ridbyxorna. Vet inte om det är nån hit med en sån löstagbar kortdel, för jag lär glömma den hela tiden och slarva bort. Det är hopplöst att hitta rätt
Jag har sett modeller som har nån flärp för korten, kan det vara någonting eller är det en sån du har?.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 994
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 924
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 326
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 164
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp