Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en kollega som ofta skriker "jag skiter i allt" sympatiskt...Han verkar verkligen ha problem, han sprang omkring med en varuvagn och skrek samtidigt :(
 
Vilket naturligtvis är helt vansinnigt. Där ligger USAs lagstiftning ljusår före Svensk. Oavsett så döms båda (det räcker att vara på platsen så åker man på medhjälp, j.fr Annika Östberg) att båda eller flera ska gå helt fria för att båda skyller på den andre är fullständigt galet.
Döms båda (och alla vet om det) så lär den oskyldige lätta sitt hjärta och kanske t.o.m bidra med bevisning så rätt gärningsman blir dömd.

Jag tycket, helt fördomsfullt och utan att vara fullt insatt, att USAs rättssystem med juryförfarande, kan leda till helt absurda utfall.
Så jag är inte alls säker på att jag tycker att deras lagstiftning och rättssystem ligger ens jämsides med Sveriges.
 
Bemötande.. Jo, Jag vet att det ibland kan hoppa ut grodor ur munnen och vederbörande gör säkert ett jättebra jobb; MEN: Jag ringer till tandläkarmottagningen för att meddela att avkomman blir sen pga. att bussen är försenad (troligtvis pga olyckor efter vägen. Halka idag). Avkomman har ringt från busshållplatsen. Och får till svar att; Jo men vet du, problemet är att vi har andra patienter också.. Ej, ja, det är ju därför jag ringer och meddelar er förseningen :banghead:!!!
Och så stör jag mig på det helt vansinnigt störiga autocorrect min jobbtelefon har som gör att det här inlägget tar en evighet att skriva :arghh:. Anledningen att jag måste skriva på den är att en annan avkomma med dålig framförhållning måste använda min telefon för att komma åt bussbiljettappen eftersom det visst var skridskoåkning idag. Så jag har stått på huvudet i förrådet och rotat efter skridskorna också... Och minstingen blev sjuk i natt så jag har inte sovit och det fjärde barnet kom för sent till skolan eftersom jag var upptagen med att leta skridskor och ge supp Alvedon.
Och så stör jag mig lite på att min äkta hälft är bortrest också :meh:.
Nu måste jag nog ha kaffe...
 
stör mig på att masterchef australia på TLC inte går att se i efterhand på Boxer play :cry: går ju tyvärr mitt i tiden när man är i stallet ... har de alla repriser på söndagar som tidigare? och stör mig på att min digitalbox fortfarande inte får in Horse & country fast jag valt den i mitt flexiabonemang - och orkar inte ringa till kundtjänst... den går iof se på boxer play ..
 
Kids/Kidsen :yuck: låter så urbota dumt och töntigt så man vill kräkas. Så tragiskt. Den enda som jag skulle låta komma undan med såna här töntiga och löjliga ord är Ove (isolsidan).
 
Bemötande.. Jo, Jag vet att det ibland kan hoppa ut grodor ur munnen och vederbörande gör säkert ett jättebra jobb; MEN: Jag ringer till tandläkarmottagningen för att meddela att avkomman blir sen pga. att bussen är försenad (troligtvis pga olyckor efter vägen. Halka idag). Avkomman har ringt från busshållplatsen. Och får till svar att; Jo men vet du, problemet är att vi har andra patienter också.. Ej, ja, det är ju därför jag ringer och meddelar er förseningen :banghead:!!!

Det är artigt att berätta om förseningen.
Men konsekvensen hos tandvården blir ju att försöka hantera situationen så att nästa bokade patient inte blir drabbad. Det var säkert det man syftade på.

Det problemet stöter jag på med jämna mellanrum: människor kommer försenat (med eller utan rimlig förklaring; i ditt fall uppenbarligen med) och förväntar sig ändå att få samma tidsutrymme som om de kommit i utsatt tid.
I verkligheten krymper ju tillgängligt tidsutrymme, och därmed möjligheter till åtgärd, i samma utsträckning som förseningen.
Klantigt uttryckt från tandvården, kanske, men handlar ju om att man då inte kan räkna med att det planerade besöket hinner göras.
Eftersom de har andra patienter också.

Så problemet med att din son blir försenad är att de kanske inte hinner med honom när han är försenad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 493
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 789
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 070
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
5 985
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp