Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på myggbett det kliar nåt så kopiöst :arghh: Och det kliar i flera dagar :rage: Kan lugna ner sig lite och så pang så börjar alla betten klia igen. Finns Xylocain i storpack :crazy: jag skulle behöva bada i det :mad:
Då kan jag joina dig. Har också fått myggbett och det har stört mig hela dagen när det kliar. Grrr.
 
Just nu, och rätt ofta, stör jag mig på Microsoft.
Man får inte välja, det är bara att blunda, gapa och svälja...
AC56F73C-91E7-48D2-A582-4A061365DBC3.jpeg
 
Det där.... :devil::rage::rage::rage:
Hände mig i förrgår, mitt under ett möte så *poff!* stängde datorn av sig och började uppdatera. I 20 min..... Den varnade inte ens. Tur att det inte var jag som satt med anteckningarna.
Och alltihop beror på att MS ”vet” att vi vill ha nya funktioner precis hela tiden. Att vi inte är nöjda med ett operativsystem som bara är just ett operativsystem, utan MS ”vet” att vi egentligen vill ha en egen AI som tar hand om Allt i vår tillvaro. MS ”vet” att vi egentligen inte bryr oss så mycket om att vara professionellt produktiva i en stabil och förutsägbar miljö. Utan att vi i själva verket gått och längtat ihjäl oss efter apriluppdateringen (som alltså kom nu i mitten av maj) och alla dess fantastiska nyheter. :banghead:

A626023B-53E6-4541-8C6B-A1579288E65A.jpeg
 
Det där.... :devil::rage::rage::rage:
Hände mig i förrgår, mitt under ett möte så *poff!* stängde datorn av sig och började uppdatera. I 20 min..... Den varnade inte ens. Tur att det inte var jag som satt med anteckningarna.
Å det å så störigt varit med om liknande. Å var inplanerad tid å hallå du jag ska uppdatera ja.
 
Jag satt också med apriluppdateringen halva dagen och sen ville inte datorn alls :mad:
Men jag lyckades till slut övertala den men vad jag gjorde har jag ingen aning om :o
 
:nailbiting::nailbiting: VA?! Kan getingar komma igenom myggnät? :arghh:

Jag har i min villfarelse trott att mitt hem är getingsäkrat pga myggnätet. Hoppas ingen kommer in, då måste jag nog flytta.
Mja... I sovrummet hade myggnätet lossnat lite på ett ställe, getingen tog sig nog in där. I köket däremot vete fan, getingjäveln sitter fast mellan nät och fönster så jag törs inte kolla nätet :cautious:
 
Det enda som hjälper för mig är receptfria allergimediciner, med det kliar jag inte sönder mig :up:
Vilka mediciner brukar du använda?
Vet inte om dessa Clarityn gjorde någon nytta de stod visst bäst före 2002 på paketet :o Men å andra sidan så har de legat i sin förpackning i ett mörkt skåp
 
Vilka mediciner brukar du använda?
Vet inte om dessa Clarityn gjorde någon nytta de stod visst bäst före 2002 på paketet :o Men å andra sidan så har de legat i sin förpackning i ett mörkt skåp

Jag använder cetirizin (det verksamma ämnet, finns massor av tillverkare). Det är det som funkat bäst på mig med så lite biverkningar som möjligt. Clarityn var vidrigt för mig, jag sov konstant och gick upp två storlekar i vatten plus att det hade inte så himla bra verkan heller. Dock har jag förstått att det är väldigt individuellt vilken antihistamin som funkar bäst för en.
 
Vilka mediciner brukar du använda?
Vet inte om dessa Clarityn gjorde någon nytta de stod visst bäst före 2002 på paketet :o Men å andra sidan så har de legat i sin förpackning i ett mörkt skåp

Nu bor jag i finland, så det brukar ju kunna skilja sig en del på utbudet länder mellan, men det två jag använt mig av heter histec och zyrtec, de har fungerat likvärdigt för mig, men den ena är billigare.
Jag brukar dock inte ha några direkta biverkningar av dem oavsett. Lite dåsighet kanske om jag bara tar dem sporadiskt, men tar jag dem mera regelbundet brukar det försvinna också :)
 
Stör mig just nu på att jag verkar vara den enda på kontoret som kan fylla ordentligt med papper i skrivaren?

Öppnar man ett nytt packe så får liksom precis hela plats, så behöver man inte fylla igen på ett tag (vi skriver ut en regnskog i veckan typ..) men mina kollegor liksom går och pytsar i en liten bunt?

Vad är problemet? Är de för klena? Är bunten för tung? Blir det för svårt med en större hög? Är det roligt att fylla på?

Blir trött, tur det är fredag.. :cautious:
 
Ni vet när man för en gångs skull har megaframförhållning och köper en klänning till ett bröllop i juli redan i slutet på april och känner sig skitduktig, för nu slipper jag ju stressa över att aldrig hitta något och slipper köpa onödigt många olika i panik!

Mh, problemet är ju bara att det är svårt att låta bli att kolla på nyinkommet på alla jäkla sidor och nu har jag hittat massa annat fint.. snark.

STÖRIGT!
 
Ni vet när man för en gångs skull har megaframförhållning och köper en klänning till ett bröllop i juli redan i slutet på april och känner sig skitduktig, för nu slipper jag ju stressa över att aldrig hitta något och slipper köpa onödigt många olika i panik!

Mh, problemet är ju bara att det är svårt att låta bli att kolla på nyinkommet på alla jäkla sidor och nu har jag hittat massa annat fint.. snark.

STÖRIGT!
Jag började i slutet av mars. Bröllopet är sista juni. Jag är glad för att jag började då. Nu ligger ännu en packe och väntar på provning. Vilken packe i ordningen vet jag inte, jag har tappat räkningen. Jag ger snart upp hoppet om att hitta något... Så, tänk positivt :) Du har något att ta på dig :)
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 147
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 546
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 380
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp