Störiga saker vi stör oss på - del 9

Idag på jobbet diskuterade vi manspreading och mansplaining. En kollega vänder sig mot mig och en av mina kvinnliga kollegor och frågade vilket vi tyckte var värst. Min kvinnliga kollega svarar då att mansplaining är värst varpå jag säger "Ja fast alltså vissa dagar skulle jag kunna mörda manspreadarna på bussen" varpå min MANLIGA kollega avbryter mig och BÖRJAR FÖRKLARA VARFÖR MANSPLAINING ÄR VÄRRE :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:.

Jag trodde han skämtade först men nädå, han var helt allvarlig. Vettig feminist och allt det där :up:.

Så det har jag stört mig på idag.
 
Idag på jobbet diskuterade vi manspreading och mansplaining. En kollega vänder sig mot mig och en av mina kvinnliga kollegor och frågade vilket vi tyckte var värst. Min kvinnliga kollega svarar då att mansplaining är värst varpå jag säger "Ja fast alltså vissa dagar skulle jag kunna mörda manspreadarna på bussen" varpå min MANLIGA kollega avbryter mig och BÖRJAR FÖRKLARA VARFÖR MANSPLAINING ÄR VÄRRE :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:.

Jag trodde han skämtade först men nädå, han var helt allvarlig. Vettig feminist och allt det där :up:.

Så det har jag stört mig på idag.

:banghead: :banghead: :banghead:
 
Idag på jobbet diskuterade vi manspreading och mansplaining. En kollega vänder sig mot mig och en av mina kvinnliga kollegor och frågade vilket vi tyckte var värst. Min kvinnliga kollega svarar då att mansplaining är värst varpå jag säger "Ja fast alltså vissa dagar skulle jag kunna mörda manspreadarna på bussen" varpå min MANLIGA kollega avbryter mig och BÖRJAR FÖRKLARA VARFÖR MANSPLAINING ÄR VÄRRE :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:.

Jag trodde han skämtade först men nädå, han var helt allvarlig. Vettig feminist och allt det där :up:.

Så det har jag stört mig på idag.
Men det är ju faktiskt fantastiskt :laugh:
 
Men det är ju faktiskt fantastiskt :laugh:
Jag trodde helt seriöst att han skämtade! Det var som nåt jävla feministiskt humorprogram där de driver med män.

Efter att han förklarat för mig att mansplaining ju är ett strukturellt problem (tack, hade ingen aning :up:) så påbörjade han nästa mening med "för som sagt mansplaining är ju.." varpå jag sa "precis exakt vad du gör just nu?" :laugh:. Han blev skitsur :laugh:.
 
Jag trodde helt seriöst att han skämtade! Det var som nåt jävla feministiskt humorprogram där de driver med män.

Efter att han förklarat för mig att mansplaining ju är ett strukturellt problem (tack, hade ingen aning :up:) så påbörjade han nästa mening med "för som sagt mansplaining är ju.." varpå jag sa "precis exakt vad du gör just nu?" :laugh:. Han blev skitsur :laugh:.
:up::bow::rofl:
 
Stör mig som FAN på att jag glömde visa upp rabattkupongen i affären som jag handlade extra mycket för att kunna utnyttja :banghead: Pantkvittot går ju att använda nästa gång men kupongen går ut den här veckan.
 
Stör mig som fan på att snubben som har fiket i samma lokaler som jag jobbar i lyssnar på skitmusik riktigt jävla högt, det hjälper inte att stänga båda våra dörrar (han öppnar sin direkt igen). Det stör rejält när jag sitter i säkerhetssamtal förutom att det bara är rent jävla störande på alla plan.
 
Jag började i slutet av mars. Bröllopet är sista juni. Jag är glad för att jag började då. Nu ligger ännu en packe och väntar på provning. Vilken packe i ordningen vet jag inte, jag har tappat räkningen. Jag ger snart upp hoppet om att hitta något... Så, tänk positivt :) Du har något att ta på dig :)

Sant! För en gångs skull har jag för många alternativ, det är knappast något negativt egentligen :angel:

Säker på att du hittar något också, gott om tid kvar för oss :up: (gott om tid för mig att ändra mig tusen gånger :D)
 
Sant! För en gångs skull har jag för många alternativ, det är knappast något negativt egentligen :angel:

Säker på att du hittar något också, gott om tid kvar för oss :up: (gott om tid för mig att ändra mig tusen gånger :D)
Jag hoppas det. Mitt barn accepterar nog inte om jag uteblir pga klädbrist eller kommer i jeans och tröja :angel:
 
Flög in en nervös geting genom balkongdörren, när den efter 15 minuters irrande flygfärd inne hos mig äntligen hittade köksfönstret så jag kunde öppna och släppa ut den så hann jag knappt stänga fönstret förrän den flyger in genom balkongdörren igen :arghh:
 
Jag stör mig på att jag följer the Handmaid's Tale på svt så jag måste vänta en hel VECKA på VARJE avsnitt:rage: Allt var inte bättre förr!

Jag stör mig också på att säsong 2 börjat och jag har så fruktansvärt dålig självdisciplin att jag redan lyckats spoila mig själv:arghh:
 
Jag lyssnar på en bok om Bruce Springsteen och uppläsaren säjer hela tiden Nils Lovgren istället för LoFgren.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 040
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 379
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp