Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig på att när jag äntligen fick fingrarna ur att anmäla till tävlingen så måste jag ha bankdosan för att betala och den ligger hemma såklart... :meh:
 
Moodsvings delux. Bara lust å hå å lägga mig just nu.
Tidigare idag lyckades jag engagera mig å rengöra dörren jag tog upp, tog bara en timme. Den jäveln son kom på mässingsdetaljer på billig skit dörr i hyreslägenhet borde åka på moppo å hyresgästerna innan som aldrig någonsin rengjorde dom med :rage:
Har numera 3 dörrar å har lagt över 3 timmar på dom med rengöring å få bort klistermärken å skit :banghead::turd::rage::down:
 
Vidare på mobil-temat stör jag mig på:

1) Att det är så jävla hetsigt med alla nya modeller och egenskaper och utseenden och fan och hans mormor. Galaxy S9 kom ut för typ två månader sedan, och media har redan börjat prata om nästa modell :banghead: Jag vill bara ha en vanlig jävla telefon som tar bra bilder, är relativt snabb, har mycket lagringsutrymme, bra batteri och förblir så i mer än typ ett år.

2) Att så många tillverkare har valt att ta bort ingången för hörlurar på sina telefoner. Kul, då blir det ännu en produkt jag måste köpa och komma ihåg att ladda! Två bra, intressanta märken med hyfsade priser har redan gått bort helt p.g.a detta.

Summa summarum så stör jag mig visst lite på den allmänna moderna konsumtionshetsen.
 
Just nu stör jag mig på mitt för stunden ambivalenta humör. Vädret är fint och jag skulle vilja göra något, samtidigt som inget duger just nu, inte ens att göra "ingenting" (d.v.s. titta på tv eller dyl.)
 
Vidare på mobil-temat stör jag mig på:

1) Att det är så jävla hetsigt med alla nya modeller och egenskaper och utseenden och fan och hans mormor. Galaxy S9 kom ut för typ två månader sedan, och media har redan börjat prata om nästa modell :banghead: Jag vill bara ha en vanlig jävla telefon som tar bra bilder, är relativt snabb, har mycket lagringsutrymme, bra batteri och förblir så i mer än typ ett år.

2) Att så många tillverkare har valt att ta bort ingången för hörlurar på sina telefoner. Kul, då blir det ännu en produkt jag måste köpa och komma ihåg att ladda! Två bra, intressanta märken med hyfsade priser har redan gått bort helt p.g.a detta.

Summa summarum så stör jag mig visst lite på den allmänna moderna konsumtionshetsen.
Å telefonerna ska vara så nedrans stora nummera, måste ju ha handväska bara för att kunna ha med sic telefonen å då får inget annat plats istället...
 
Just nu stör jag mig på att det var en tjej på facebook som kallade att tvätta bilen - mansgöra.
Vadå mansgöra? Alla kan ju tvätta en bil oavsett kön. :banghead:

Låter som mig. Det finns definitivt "man jobs". Inte tvätta bilar då, det gör jag varje dag, det ingår i mitt jobb, får betalt för det t o m fast jag är tjej :banana::meh:

Däremot hade vi en huntsman-spindel stor som en större hand i huset här om kvällen. DET är mansgöra att göra sig av med den :wtf:
 
Jag stör mig på att jag inte har ett jobb i staden vi planerar att flytta till. Tänk om jag inte får något när det är dags :nailbiting:
 
Båda dragkjedjorna på mina ridstövlar har gett sig. Den ena har krånglat länge men funkat med lite teknik. Den andra har fungerat prickfritt tills dagen efter tävlingen. Då fucka den ur totalt och och jag kan inte göra nått åt den själv. Så jag måste åka till stan och byta för här hemma är det snordyrt för han skickar iväg stövlarna till stan i stället.
 
Stör mig på en kommentar i en blogg där inlägget handlade om att en kvinna fick avbryta sin jobbmiddag då barnvakten ringt efter henne pga ledset barn som ville att mamma kom hem.

Kommentaren var: "Att vara mamma innebär att finnas för sina barn i alla lägen, särskilt när de är små. Finns inget undantag!"

Det jag stör mig på är att det alltid står "mamma" i sådana sammanhang. Varför inte "förälder"? Nu handlade det ju om en mamma, men ändå! Det är så ofta det alltid är MAMMA som ska finnas för sina barn och göra massa saker, aldrig pappa eller som jag helst uttrycker mig, en FÖRÄLDER.
 
Stör mig på att jag har ont i halsen idag. Eller ja det jag egentligen stör mig på är min kollega som absolut kan jobba trots att hon är sjuk. Kan ju absolut inte råka smitta nån.... :meh:
 
Låter som mig. Det finns definitivt "man jobs". Inte tvätta bilar då, det gör jag varje dag, det ingår i mitt jobb, får betalt för det t o m fast jag är tjej :banana::meh:

Däremot hade vi en huntsman-spindel stor som en större hand i huset här om kvällen. DET är mansgöra att göra sig av med den :wtf:
Klart det fortfarande finns några mansgöror/kvinnogöror, mycket är nog på väg bort.
 
Just nu stör jag mig på mig själv som faktiskt inte ens vet vart jag ska vända mig för att testa mig för könis (:angel::D apropå diskussion i andra trådar ^^). Har noll symptom men jag tänker att det kan vara bra att testa:up:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 451
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 902
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 420
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 135
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp