Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
För två veckor sedan höll jag på att klicka hem ett Rambo Summer series för 1600-nåt. Men då kom jag på att det skulle komma när jag var och hälsade på mina föräldrar, så jag bestämde mig för att vänta till jag kom hem med att beställa. Sen kom Hans, och nu är de antingen restade eller kostar en bit över 2000... Jag får vänta lite och se om de går ner igen, eller hoppas på rea någonstans. Jag höll på att köpa ett för 1300 förra året, ångrar så att jag inte gjorde det!
 
För två veckor sedan höll jag på att klicka hem ett Rambo Summer series för 1600-nåt. Men då kom jag på att det skulle komma när jag var och hälsade på mina föräldrar, så jag bestämde mig för att vänta till jag kom hem med att beställa. Sen kom Hans, och nu är de antingen restade eller kostar en bit över 2000... Jag får vänta lite och se om de går ner igen, eller hoppas på rea någonstans. Jag höll på att köpa ett för 1300 förra året, ångrar så att jag inte gjorde det!
Oflyt! Men det kommer säkert på rea igen😊
 
Täcke och sadelöverdrag kom idag 😁
Imponerad över täcket faktiskt, trots att det var billigt så det i rejäl ull, inte sådär tunnt och sladdrigt.
Passformen är ju inte så noga eftersom jag kommer ha det över sadeln till och från ridhuset.
IMG_20230816_100709.jpg
 
Beställt årets ledljus till benen för nu börjar det bli mörkt ute om kvällarna. Ungefär hälften överlevde förra säsongen så behövde fylla på. Köpte även ny reflexväst flr min gamla är lite för trött. Tänkte fixa till med ljus på västen också så både jag och hästarna kommer se ut som julgranar😁. Rekommenderar verkligen ALLA att inte bara ha reflexer utan komplettera med nån sorts ljuskälla när ni rider I mörker. Det glr verkligen skillnad på synligheten!
20220301_202822.jpg
 
Beställt årets ledljus till benen för nu börjar det bli mörkt ute om kvällarna. Ungefär hälften överlevde förra säsongen så behövde fylla på. Köpte även ny reflexväst flr min gamla är lite för trött. Tänkte fixa till med ljus på västen också så både jag och hästarna kommer se ut som julgranar😁. Rekommenderar verkligen ALLA att inte bara ha reflexer utan komplettera med nån sorts ljuskälla när ni rider I mörker. Det glr verkligen skillnad på synligheten!Visa bifogad fil 125970
Coop här har en reflexsele med ljus på rea nu, vi har köpt till barnet som ska cykla till skolan i stadstrafik.
 
IMG_0839.jpeg

Äntligen kom dom 🙌🙌

Men piggarna är ganska slitna. Har googlat på reparationskit men bara hittat ai-översatta sidor. Är det någon som kan rekommendera en butik att köpa från?
 
Köpte ett par begagnade Equick elight i nyskick till jättebra pris 😁
Jag avskyr skydd med snabbknäppe, Veredus mfl, sitter alltid för hårt eller för löst och gillar inte att remmarna är så smala och hårda 😑

Har lite beslutsångest över vilka terrängskydd jag ska ha 🤔
 
Köpte ett par begagnade Equick elight i nyskick till jättebra pris 😁
Jag avskyr skydd med snabbknäppe, Veredus mfl, sitter alltid för hårt eller för löst och gillar inte att remmarna är så smala och hårda 😑

Har lite beslutsångest över vilka terrängskydd jag ska ha 🤔

Dottern har fastnat för terräng, så terrängskydd behöver vi också. Jag kan absolut ingenting om grenen. Vilka ät bra till en ponny?
 
Beställt årets ledljus till benen för nu börjar det bli mörkt ute om kvällarna. Ungefär hälften överlevde förra säsongen så behövde fylla på. Köpte även ny reflexväst flr min gamla är lite för trött. Tänkte fixa till med ljus på västen också så både jag och hästarna kommer se ut som julgranar😁. Rekommenderar verkligen ALLA att inte bara ha reflexer utan komplettera med nån sorts ljuskälla när ni rider I mörker. Det glr verkligen skillnad på synligheten!Visa bifogad fil 125970
Finns där bra ställe att köpa brösta på med led ljus? Ville ha sån som kan byta färg men den jag hittade är riktigt dyr
0
 
Ska beställa ett par acavallo stigbyglar till dottern nu. Tänkte från equeen. Men hur vet jag om det är junior eller dam modell? Står bara 12cm. Vill ha dam.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Lutten
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 427
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 758
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp