Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis beställt en pannlampa! Inte så rolig shopping men behövs verkligen, hatar att leta hästar i hagen med mobillampan.
 
Jeg har shoppet bitt... viste seg at ponnien trenger 12.5 😵 så nå håper jeg at noen gidder å kjøpe de bittene jeg hadde i 11.5 fra forrige hest.
Det er utrolig vanskelig å selge ting brukt i Norge, enda tingene er helt nye og til under halv pris...
Jeg har fått låne et Nova bitt som jeg nok får kjøpe, og så har jeg shoppet et tredelt trinse med løse ringer på hooks, og et tredelt med fullcheek er bestilt. Og et kjetting leietau.. for hun begynner å bli veldig sprek nå på 3 uken i sykepaddock.
 
ES får ju jääääättegärna göra ett sånt där vitt med svart kant.

Hade annars gärna haft PSoS vita ruffle med svart kant…
 
Det nyaste inköpet i hästväg är ett Sensum-träns från Eqviptus. Jag har tidigare inte provat något träns i liknande modell ("micklem-modell") och jag ville verkligen ha ett träns som sitter still på det knepiga, trattformade ponnyhuvudet... Inte nog med att de väldigt snällt svarade på mina frågor och funderingar, de komponerade ihop ett träns med delar i olika storlekar så det sitter bra överallt!
Jag är anti snokremmar (om man kan kalla den så på ett sånt här träns) och har den löst spänd, men huvudlaget är väldigt stabilt i sig självt så det tycks inte göra något. Och ponnyn verkar jättenöjd! Så skönt :up: Gillar nackstycket också, och kvaliteten på lädret. Dessutom var det andrahandssortering för halva priset, vilket jag aldrig hade kunnat gissa. Helt klart imponerad!
 
Det nyaste inköpet i hästväg är ett Sensum-träns från Eqviptus. Jag har tidigare inte provat något träns i liknande modell ("micklem-modell") och jag ville verkligen ha ett träns som sitter still på det knepiga, trattformade ponnyhuvudet... Inte nog med att de väldigt snällt svarade på mina frågor och funderingar, de komponerade ihop ett träns med delar i olika storlekar så det sitter bra överallt!
Jag är anti snokremmar (om man kan kalla den så på ett sånt här träns) och har den löst spänd, men huvudlaget är väldigt stabilt i sig självt så det tycks inte göra något. Och ponnyn verkar jättenöjd! Så skönt :up: Gillar nackstycket också, och kvaliteten på lädret. Dessutom var det andrahandssortering för halva priset, vilket jag aldrig hade kunnat gissa. Helt klart imponerad!

Hur upplever du lädret? Jag köpte stigläder från eqviptus och de är hårda.
 
Hur upplever du lädret? Jag köpte stigläder från eqviptus och de är hårda.
Lädret är mjukare än många andra nya träns jag hållt i, men visst förväntar jag mig att det kommer bli mer följsamt med användning. Jag har deras breda stigläder sedan tidigare, och visst är de inte lika mjuka som kalvskinnsstigläder, men ändå trevliga när de blivit smorda tycker jag. :)
 
Blev visst en impulsbeställning av ridregnkappa. Vädret i dag (och de sista två månaderna 🙈) lämpade sig för dylika inköp!
 
Någon som vet ifall Hööks brukar ha halva reapriset nu på hösten?
Hööks har ju någon variant på rea eller kampanj rätt ofta men just halva reapriset har de nog bara efter de stora reorna när de gör plats för ny kollektion. Redan varit alltså.
 
Någon som har eller som har klämt på SD designs nyare nackstycke till rundsydda träns? Inte det allra senaste utan det som kom innan och som man kan köpa löst?
Jag undrar hur tjock nackpadden är. Den har ju upphöjda kanter för att hålla remmarna på plats så lite svårt att se om själva padden är tjockare också eller om den är lika som den äldre varianten..

Är i behov av att padda upp nackstycket lite extra på mitt rundsydda, mest för att vissa remmar är lite långa och det inte finns plats för att göra fler hål. Tänkte att ett tjockare nackstycke tar lite mer plats och borde resultera i ”kortare” remmar🤣
Deras allra senaste variant är ju tjockare men den finns inte att köpa löst..
 
Jag har köpt en hög reflexer till kallblodsdamen som jag rider. Jag vill, för min egen skull, veta att reflexerna är fräscha (så att de syns bra) och till mina egna hästar har jag varit noga med att byta ut dem regelbundet. Det känns viktigt för mig att ha när jag rider utomhus. Så jag bidrar gärna med det, utan att ha blivit ombedd eller så :) .
 
Mina le miuex ridbyxor har inte kommit eller ens blivit skickade. Handlade på Equisportz och bra man valde klarna. För börjar bli fundersam...
 
Mina le miuex ridbyxor har inte kommit eller ens blivit skickade. Handlade på Equisportz och bra man valde klarna. För börjar bli fundersam...
Jag har också fått vänta länge när jag beställt därifrån, men till slut kom paketet!
Undviker dem sedan dess, Ankys eller vad det heter är min go to för le mieux👍
 
Har fyndat polartråd till vinterhagarna. Begagnad men oanvänd för en tredjedel av nypriset 👍🏻
Så nu fattas bara att köpa ett gäng stolpar att byta ut några av de gamla med så hoppas jag att vi åter ska ha ordentligt med ström i hagarna även under vintern 😊
 
Fyndade en transport ikväll. Mycket nöjd!
Behöver målas lite och sånt men gick igenom besiktningen förra veckan och har alu golv. 👌🤩
FB_IMG_1693247887088.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 895
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 469
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 648
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp