Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå grön kavaj så är jag sugen på ett Nya Zeeländskt märke https://www.thebravepantscompany.com/
De ska släppa en grön i oktober men så är det ju det här med att prova osv...... Vi får se om jag ändå chansar.

Köpte också ett par Pikeur för 50% rabatt på Hööks för 2 veckor sen. Calanja är modellen och köpte ett par mörkblå. Är inte så förtjust i grip egentligen men 50% på Pikeur är 50% :p
 
är jag enda som har problem med det blir såna "vek" vid knäna i mina Maya Delorez ridbyxor/tights?
Inga problem alls i mina Zaczess eller Alequi tights, köpte ett par i storlek M i MD (testade L innan i compression men upplevde dom som lite stora, så tänkte det va därför) och lik-förbannat är det veket där på dom :crazy:
 
är jag enda som har problem med det blir såna "vek" vid knäna i mina Maya Delorez ridbyxor/tights?
Inga problem alls i mina Zaczess eller Alequi tights, köpte ett par i storlek M i MD (testade L innan i compression men upplevde dom som lite stora, så tänkte det va därför) och lik-förbannat är det veket där på dom :crazy:

Jag hade också problem med veck på MD - till den grad att jag fick mina första ridsår någonsin av dem.

Dessutom slets de otroligt fort och gick sönder efter bara typ 8 månader, vid 2-3 användningar/vecka
 
är jag enda som har problem med det blir såna "vek" vid knäna i mina Maya Delorez ridbyxor/tights?
Inga problem alls i mina Zaczess eller Alequi tights, köpte ett par i storlek M i MD (testade L innan i compression men upplevde dom som lite stora, så tänkte det va därför) och lik-förbannat är det veket där på dom :crazy:
Vad för veck? Jag fattar nog inte riktigt.
Har inte tänkt på att det skulle bli några veck på mina.
 
är jag enda som har problem med det blir såna "vek" vid knäna i mina Maya Delorez ridbyxor/tights?
Inga problem alls i mina Zaczess eller Alequi tights, köpte ett par i storlek M i MD (testade L innan i compression men upplevde dom som lite stora, så tänkte det va därför) och lik-förbannat är det veket där på dom :crazy:
Jag får inga veck någonstans på mina MD Compression i alla fall. :)
 
är jag enda som har problem med det blir såna "vek" vid knäna i mina Maya Delorez ridbyxor/tights?
Inga problem alls i mina Zaczess eller Alequi tights, köpte ett par i storlek M i MD (testade L innan i compression men upplevde dom som lite stora, så tänkte det va därför) och lik-förbannat är det veket där på dom :crazy:

Har aldrig fått veck i mina MD compression. Har tre par att variera mellan då jag rider uteslutande i den modellen. Älskart'!
 
Vad för veck? Jag fattar nog inte riktigt.
Har inte tänkt på att det skulle bli några veck på mina.
Vid knäna på utsidan. Det känns som typ "överskotts tyg" och det samlas där. Har inte det problemet med varken zaczess eller alequi byxor(eller kingsland för den delen) är väldigt jobbigt. Är ett väldigt irriterande problem iaf. Har nog med kroppsform att göra med men eftersom mina andra tights inte gör det (inte mina nya stierna heller, men dom glider ner om jag inte har bälte) så blir det inga fler MD ridbyxor för min del. Iaf verkade jag inte vara ensam om det problem 🤔
 
Vid knäna på utsidan. Det känns som typ "överskotts tyg" och det samlas där. Har inte det problemet med varken zaczess eller alequi byxor(eller kingsland för den delen) är väldigt jobbigt. Är ett väldigt irriterande problem iaf. Har nog med kroppsform att göra med men eftersom mina andra tights inte gör det (inte mina nya stierna heller, men dom glider ner om jag inte har bälte) så blir det inga fler MD ridbyxor för min del. Iaf verkade jag inte vara ensam om det problem 🤔
Ja man passar ju inte i allt😊
 
Dio har blivit helt sönderbiten nu när han får börja gå ute igen. Ändå är han ute mellan 5-11 när det är så lite insektstryck som möjligt. Så beställde ett billigt eksemtäcke från Haglunds på ridersport. Inom en halvtimme från beställning hade de meddelat transportör så det bör komma rätt fort!
20230901_115604.jpg
 
Dio har blivit helt sönderbiten nu när han får börja gå ute igen. Ändå är han ute mellan 5-11 när det är så lite insektstryck som möjligt. Så beställde ett billigt eksemtäcke från Haglunds på ridersport. Inom en halvtimme från beställning hade de meddelat transportör så det bör komma rätt fort!Visa bifogad fil 127097
Det problemet har vi med. Min häst får gå med täcke hela sommaren då hon annars blir biten överallt. Hon verkar super känslig mot bett. Man tycker så synd om dom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 443
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 400
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 945
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp