Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Haha sist jag kollade hur många inlägg tvåan var uppe i var det ca 800! fort gick det i slutet sen :)

Här hemma är det aldrig tyst längre, hon bakar på sin låtsasspis, oftast bakar hon mackor med tomat på som vi sen får "smaka" på, och det är så kul att lyssna på henne när hon pratar när hon tror att vi inte hör :angel:

Världens roligaste kommentarer kommer varje dag. Igår var vi på börjes och hon fick sýn på en hundmatskål. Hon får titta på den och säger att

-Jag ska laga mat i denna, sen ska valpen äta det.
-haha, jaså va ska du göra för mat då?
-Pasta köttfärssås. Men man får inte kissa i den!

Tomten är inte lika läskig längre, det hjälpte ju till att han kom till dagis idag och gav dem godis :) Men hon säger fortfarande ett par gånger om dagen att hon tycker han är läskig

-Tomten kommer med julklappar och paket till mig. Han är inte läskig. Men han är lite läskig tror jag faktiskt.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Sen det här med att ungar är brutalt ärliga har vi fått erfara!

Höll på att svimma av skratt när vi föra helgen hemma hos sambons nånting-släking-på-långt-håll som är rätt gammal och börjar få svårt att sköta hushållssysslorna, plus att vi kom utan at förvarna så då var det inte direkt städat, spelar förstås ingen roll för oss. Men när vi kommer in och Moa kläcker ur sig "-Så mycket skit!" var vi rätt glada att gubben är halvsenil :angel:

När vi var på väg att julhandla blev jag akut kissnödig och stannade bilen vid vägkanten och issade i skogen och Moa sen berättade det för varenda jäkel i växjö sen.

Hon har stenkoll på när jag har nya kläder, inkl trosor. För några dagar sen berätade hon för en tant på ica att jag hade mina nya trosor på mig......:grin:
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Haha känner igen det där. Isak berättar också allt för alla han möter.
Det kommer kommentarer ibland som får en och storkna :D
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Haha hon ar sa sot som pratar sa mycket. Isaac ar i en Nej-fas nu, allting ar nej. "Far jag en puss?" NEJ! "Varfor da?" "Mej says NEJ!" Haha ok... Vill du ha banan? "NEJ jag inte OM banan" "Ja ha banan mamma" kommer sekunden efter. Sam pushed my back, Sam take my tebbybear och diverse andra uttalanden kommer hela tiden och han harmar nastan allt som Sam sager. Jattesott.

Sam har blivit mycket mer empatisk och tittar mej ofta i ogonen och sager "mamma, jag alskar dej. Och jag ska inte springa bort heller. Bara hämta alla lammena pa fielden." Han ser verkligen fram emot tomten och onskar sig en klocka och en skordetroska. Han har aven bestamt att Isaac onskar sig en traktor med gripklo och en trailer med rundbalar. Heja bonden!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

haha ja det blir ju bara LITE pinsamt varje gång :D

Aha,."Isaac" önskar sig, han är smart Sam ;)

Förresten, vi hämtar en valp i början av januari, och bland Moas namnförslag så finns "Isi :D
 
Sv: Stora Snacktråden tre

åh, klart ni ska ha en liten Isihund :love: Jag har faktiskt en hund som ar dopt efter mej i Usa, sa det kanske ligger i släkten! Sag valpen pa fb, skitsot!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Åhh har ni hittat en valpis nu, vad blev det nu tillslut ? :D

Min svägerskas hund heter Izi ;)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Det blev en jätte bra :D

Blandras labbe & golden, båda föräldrarna renrasiga med tavla, gul hane just som jag drömt om, och han var helt underbar och fantastiskt söt :love:

384406_10150407558076050_684896049_8872250_2098940926_n.jpg
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Men uscha och hemska människa!!!!

Fy bubblan vilken sötnos, det påminner mig om att det är dags att rasta hunden. Urk för att vara hundägare ibland ;)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

+ turbo

Visst vill man bara äta opp han :love: Nu oroar jag mig bara för besiktningen , fattas bara att det är nåt fel :(
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Åh, jag är också sugen på hund! Men inser att det inte går för oss just nu, tiden finns inte för det tyvärr.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag tycker det är så roligt nu när Emilia pratar hela tiden, hon kommer med roliga funderingar och kommentarer hela tiden. Men hon är för blyg för att prata med "okända människor så jag slipper pinsamma saker. Hon har börjat uppmärksamma att vi pratar olika språk här hemma och när hon säger något på tyska så frågar hon alltid "mamma säger?" och så måste jag säga det på svenska också. Ibland sitter hon själv och fungerar (med en bil tex), "pappa säger auto, mamma säger bil, Emija säger (så funderar hon en stund) autobil" :). Hon leker även mycket med språket, en kanin är en mus, en häst är en åsna, en hund är en katt osv.

Idag var hon så söt. Hon låg på sin kudde, "mamma, har du ny kudde köpt?, på kea (ikea), för mig?". Ja, Emilia, den har mamma köpt till dig svarade jag. " Danke schön, liebe mama" (tack så mycket, snälla/älskade mamma).
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Idag blev jag lite förvånad när jag lämnade Emilia på dagis, måste fråga er om ni tyckte att det var lika konstigt som jag.

När jag lämnar Emilia sitter två av personalen + en jag inte kände igen mitt i stora rummet och äter kaka och dricker kaffe. Jag tyckte det kändes helfel att dom satt och fikade mitt bland barnen.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Men fy så söt! :love:
Vad rolig Moa är som har stenkoll.

Vi var med om något pinsamt i affären förra veckan. Tuva vrålar helt spontant: "Jag vill släppa ut kattjäveln!" :o:eek::D
Jag kunde inte hålla mig för skratt samtidigt som jag försökte säga psssschhh så säger man inte! Då kom:
Men han heter ju kattjäveln!!!

Tur var det ganska lite folk i affären så jag tror ingen direkt märkte. Dom snappar upp saker lätt dom små barnen.


Här hemma är det rolllekar som gäller nu senaste dagarna:
-Du ska vara Gargamel och Lowe ska också vara Gargamel och jag ska vara Smurfen!
-Du ska vara Lilla Gubben och jag ska vara Pippi.... Lowe ska vara Herr Nilsson.

Vi leker också hästtävling här hemma, då är hon Frallan (vår shettis) och jag är Hilda (min islandshäst) så ska vi säga "Klara färdiga gå Frallan (eller Hilda)" när man ska börja hoppa över en typ dammsugarsladd haha.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Men fy så söt! :love:
Vad rolig Moa är som har stenkoll.

Vi var med om något pinsamt i affären förra veckan. Tuva vrålar helt spontant: "Jag vill släppa ut kattjäveln!" :o:eek::D
Jag kunde inte hålla mig för skratt samtidigt som jag försökte säga psssschhh så säger man inte! Då kom:
Men han heter ju kattjäveln!!!

:rofl: Fy vad roligt!!!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

ja det var konstigt, det håller jag med om. Borde ju funnits nåt personalrum som hade varit bättre för det..


Vilken bedrift det måste vara att bli tvååspråkig med just tyskan, grammatiken är ju så mycket svårare där tänker jag. Helt otroligt vad barn är duktiga :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Tyskan och svenskan är rätt lika i många avseenden, vår grammatik är också svårbegriplig :)

Det kommer inte vara några fel på valpen, en valpbesiktning är inte lik en hästbesiktning på det viset. Lycka till med det ubersöta monstret med nålar till tänder ( mohahaha ) :D

Du måste lova att fotografera valpmagen, dom är så mysiga...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
733
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: Guldaskig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 178
· Visningar
43 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp