Bukefalos 28 år!

Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Är han inte bara spänd inför morgondagen? E. kan typ riva hela huset i väntan på att gästerna ska komma när han fyller år osv. Hoppas det är bättre i morgon!

God Jul och Gott Nytt År allihop!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

kl

Hur ska ni alla firajul i år?

Vi har lika hektiskt som vanligt. Först nu på förmiddagen ska jag åka till kalmar och hämta en släkting ( 12 mil tor), sen ska vi vara hos svärföräldrarna vid 12 och äta, dela uppjulklappar och kolla på kalle. Sen åker vi till min familj och gör om allt där, 5 mil dit. Så det blir en del bilkörning idag,det är ju inte så värst kul med vad gör man inte på julen :D

Moa säger att hon inte vill ha några paket alls, häromdagen hette det att hon bara ville ha ett, men nu inget alls. Det lär nog ändra på sig :angel:


:bump::banana::bump:GOD JUL TILL ER ALLA PÅ BUKEFALOS:bump::banana::bump:
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi har hektat alla andra år, men i år delar vi upp firandet. Är hemma och tar det lugnt på förmiddagen och åker till mina föräldrar i eftermiddag/kväll. Imorgon blir det ridning på förmiddagen och sedan fira med min partners familj på eftermiddagen/kvällen. :) Jätteskönt att slippa stressen!

L har full koll på julklappar, han har gått och plockat på sig dekorationsex i butiker så fort han kommit åt i någon månad nu. :angel: :D

God jul till er alla! :banana:
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag är i Sverige och ska ta det lugnt idag och fira i eftermiddag med min pappa och hans sambo och några till. På annandagen blir det firande hos min mamma och hennes man. Vi tjuvstartade redan igår, Sam är helt överlycklig.

IMAG0592-718388.jpg
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Här firar vi jul i flera dagar. Jag älskar julen, men julmat och paketöppning i tre dagar är väl bra. :cool:

Igår firade vi hos min pappa med sambo. Idag firar vi först hos min mamma och sent ikväll firar jag och sambon själva här hemma. Imorrn firar vi med sambons familj. Mysigt, men julmat är jag redan trött på :p
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag jobbar fram till 16 :( sen skulle mina föräldrar och syskon kommit hit på kvällen. Men vi åkte på magsjuka allihop så det blir inget firande alls i år. Har hela kylen full av julmat men det åker hiss bara jag tänker på det :crazy:

Enda fördelen är att mina kollegor inte ville ha in på mig på kontoret (konstigt :angel:) så jag får jobba hemifrån och på så sätt vara med familjen ändå :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Kl

Vi firade hemma i lugn och ro. På fm kom svärfar + fru med paket, Chelsea var gnällig och somnade i mitt knä (!).
När de åkt igen så kom mina föräldrar som vi alltid firar med. Lite julmat, julfika och massssa julklappar till Chelsea - som var fortsatt gnällig. Tog tempen och lillungen hade ju feber :(
Hon piggnade till av lite alvedon, åt lite och öppnade paketen och lekte ett tag. Sen blev hon sååå trött vid 18 så fick gå och lägga sig, somnade direkt.

Men det blev mysigt ändå och hon var jätteglad över paketen ;)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi var hemma fram till 13 ungefär, sedan var vi hos mina föräldrar och åt mat, kollade på Kalle, öppnade lite julklappar osv. Vid fem gick vi till sambons familj, ingen orkade äta någonting annat än lite godis :D men Isak och Rasmus fick julklappar och Isak var alldeles salig.:D

Nu sitter sambon och jag och äter lite godis och slöar.

God jul alla!
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig julafton och att ni får en lika trevlig fortsättning.
Vi har haft mina barn med respektive här idag. Ätit gott och fått fina klappar. Av sambon fick jag en ny avfuktare till sadelkammaren :eek::D så dyra julklappar brukar vi inte köpa men han såg ju hur ledsen jag blev när den gamla gick sönder för några veckor sedan och hur jag funderade på hur jag skulle få ihop pengar till en ny så då köpte han en. Han är bara så bäst min sambo :love:
I morgon kommer min sambos barn med respektive och jag hoppas att vi får lika trevlligt då :laugh:
 
Sv: Stora Snacktråden tre

vilken bra julklapp från din sambo, det hjälper ju jattemycket med en avfuktare.

vi har också haft en mysig dag, pojkarna fick en massa Duplo och maskiner, hellyckliga. Jag fick Kjell o co bok "hur funkar det" av pappa plus en shoppingrunda på valfritt byggvaruhus :love: . haha jag är en sån outsider!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Ja det var det verkligen! Jag blev så rörd att jag nästan började gråta. Jag hade önskat mej en bra tång att klippa tånaglarna med också fick jag en så mycket dyrare och finare julklapp. Det hade jag verkligen inte väntat mej. Utan avfuktare tar det ju flera dagar att få täckena att torka så det har verkligen varit besvärligt den här tiden utan.

Din julklapp var ju verkligen också jättebra! Är det fri shopping som gäller nu då ;)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vilken ba present, snällt av din sambo :)

Moa fick såklart en väldans massa presenter.

Bland annat en bäbis som hon ville ha (fast en docka) , bilstol till den, lite dock-kläder, grytor till sin spis, duplo, andra klossar.


Jag blir bara lite matt av att vi verkligen inte har plats för alla hennes leksaker, hon har en hörna i tvrummet bara, övervåningen är urriven ner till balkar och yttertak och uppbyggnaden ska starta i januari. Då ka hon ju ha sina grejer i sitt egna rum. Nu delar vi fortfarande rum alla tre.

Jag fick en hundbur av min sambo :love:
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Tuva och Lowe var helt saliga igår. Helt underbart att se.
Barnens farfar var jultomte och var så himla bra! Han gick in för det med jättebra kläder, käpp och säck och gick ett varv runt huset först så vi kunde springa i varje fönster och titta. Tuva brukar vara rätt blyg av sig, men hon vågade sig fram och prata med tomten och ge honom en kram.

Av min sambo fick jag ett par vinterkängor och ett presentkort på sharpman, hästbutik. :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vad smart med en avfuktare i sadelkammaren :idea:
Där jag har mina hästar inackorderade har vi en väldigt liten sadelkammare i förhållande till allas saker. Har man lädersaker av dålig kvalitet möglar dom snabbt om dom inte används. Nu har vi ett element därinne, ett sånt man kan flytta runt. Men dom drar väl enhel del el? Kanske vore en avfuktare bättre?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

En avfuktare är nog bättre ja. Elementet drar väl inte ut någon fukt direkt och är det varmt möglar det lättare.

Isak fick massor igår, bland annat en kassaapparat som han leker med just nu.
Traktorer, kläder, en filt och lite annat. Av oss fick han en lek och lär dator från Cars. Rasmus fick en likadan filt som Isak, en jättesöt sparbössa i form av en häst, kläder, en pingufilt och lite mer. Mycket med pingu på.
Sambon och jag fick ett presentkort på elon :bow:
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Nej värmen transporterar väl bort fukten? Inget blir mögligt sålänge elementet är på.
I gamla källare säger dom ju att man ska ha värme på helst året runt.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vilken ba present, snällt av din sambo :)

Moa fick såklart en väldans massa presenter.

Bland annat en bäbis som hon ville ha (fast en docka) , bilstol till den, lite dock-kläder, grytor till sin spis, duplo, andra klossar.


Jag blir bara lite matt av att vi verkligen inte har plats för alla hennes leksaker, hon har en hörna i tvrummet bara, övervåningen är urriven ner till balkar och yttertak och uppbyggnaden ska starta i januari. Då ka hon ju ha sina grejer i sitt egna rum. Nu delar vi fortfarande rum alla tre.

Jag fick en hundbur av min sambo :love:

Ja verkligen :laugh: jag gillar presenter som man verkligen har nytta utav.
Du fick ju också en riktigt bra present :laugh:

Du får göra som jag gjorde när mina barn var små och jag tyckte att lägenheten svämmade över av leksaker. Jag tog en sopsäck och la i leksaker som de inte lekte med just då och lade undan. Sedan när de var sjuka eller var hemma ändå en tid så fick de plocka fram sina leksaker igen och då var det ju som julafton :laugh: Sedan plockade jag bort en ny sopsäck med andra leksaker och på så vis fanns det dels överskådligt med leksaker och dels fanns det alltid nya spännande saker att leka med istället för att allt låg framme och inte ens hälften blev lekt med utan bara utvräkt.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vad smart med en avfuktare i sadelkammaren :idea:
Där jag har mina hästar inackorderade har vi en väldigt liten sadelkammare i förhållande till allas saker. Har man lädersaker av dålig kvalitet möglar dom snabbt om dom inte används. Nu har vi ett element därinne, ett sånt man kan flytta runt. Men dom drar väl enhel del el? Kanske vore en avfuktare bättre?

För mej som har sadelkammare kombinerat med foder och torkplats för täcken är avfuktare nästan oumbärligt. Jag har ett litet element också så att jag kan hålla runt 8-10 grader. En avfuktare behöver ha lite temp för att fungera så element behövs ändå för annars fryser avfuktaren. Det brukar vara en nedre temp på 5 grader för att den ska fungera bra.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi hade samma bekymmer så på julaftonskvällen tog vi en kartong och fyllde med sånt L aldrig leker med. Nu har han ju fått så mycket nytt så jag tror inte ens han märkt det...
 
Sv: Stora Snacktråden tre

kl

Här har julen varit ok, känns lite konstigt att inte längre ha dom traditionerna jag har vuxit upp med. Men det blir jul utan julmust, julskinka och skumtomtar också. Barnen är glada över sina julklappar. Vi har plats för alla leksaker men har ändå gjort så att vi tar undan en del saker som det inte leks med.

Igår var Maja gnällig hela förmiddagen och somnade vid 10, efter det så steg febern mer och mer och var uppe i 40,5 grader som mest. Det var en väldigt lugn Maja som sov eller halvsov hela dagen. Somnade för natten vid 19 och vaknade igen vid 4 och var vaken en stund. Sov sen till 9 och vaknade helt feberfri. Skönt att det gick över så fort. Jag hade ganska ofta feberkramper med andningsuppehåll som barn så jag var livrädd för att Maja skulle få det när febern var så hög.

Imorgon åker vi till svärföräldrarna som bor utanför Innsbruck. Emilia ska få åka skidor för första gången, hon har provåkt på gräset här hemma och ser fram emot att få åka på snö.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 634
Senast: cewe
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
779
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 590
Senast: Guldaskig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 280
· Visningar
48 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp