Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Jag vill vara barn och komma till er pa födelsedagskalas :)
Vi hade tänkt ha fiskdamm för godispasarna, det är annars inget som "finns" här sa jag tänkte att det vore roligt men ska fundera pa skattjakt istället. Det ska vara fint väder imorgon sa det vore roligt att vara ute. Tyvärr saknas en bit staket fortfarande sa jag vagar inte vara ute med alla barnen da. Ramlar man ner det är det 3m rakt ner pa asfalt.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi har en väldigt enkel 5 aringen, det enda är väl att hon kommit pa att det är roligt att reta sin lillasyster. Men annars är hon nästan alltid glad och gör oftast som man säger. Vi far väl igen det i tonaren sen. Maja är en liten snart 3,5 aring men humör som räcker till storasyster ocksa, nästan sa man gar pa ta runt henne ibland. Det gäller att fraga om precis allt innan, hälla upp mjölk utan att fraga innan är ingen ide (även om hon vill ha mjölk), hon maste alltid fa välja vilken jacka/skor osv hon ska ha. Det är mycket gnäll och grat och oftast förstar vi inte vad det är hon vill (säkert inte hon själv heller).
Trean ligger fortfarande tryggt inne i magen, även om det ofta känns som den ska trycka sig ut. Har lätt havandeskapsförgiftning men det hade jag pa slutet med dom andra ocksa och det gick ju bra da sa det gör det säkert den här gangen ocksa. Imorgon är det 4 veckor kvar till bf men jag hoppas den väljer att komma ngn vecka innan. Svärmor som lovat vara hemma och finnas för barnvakt har helt plötsligt bokat en resa 2 dagar efter bf sa dte ställde till det lite för barnvaktandet.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag hoppas svärfar är hemma, han reser mkt i jobbet men jag vet att han skulle göra allt han kan för att vara hemma (han kan planera jobbet ganska bra själv). Fast det känns sadär att han ska vara barnvakt en längre stund men det maste fungera. Svägerskan och man finns ocksa men dom jobbar heltid sa det fungerar bara pa helgen. Sen ställer säkert grannen upp ocksa om det skulle behövas. Sa reservplaner finns men svärmor hade känts bäst och vi är väldigt besvikna pa henne. Hon sa för bara ngr veckor sen att hon inte skulle resa bort pa pasklovet för finnas för oss, även om bebisen skulle komma tidigare kunde hon hitta pa lite roliga saker med Emilia och Maja da om hon ville. Och sa bokar hon en resa utan att ens prata med oss om det först.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

+ ni andra :)

Ha ha, får flytta till England då ;)

Jag tycker det är himla kul att planera aktiviteter med barnen och kalas är ju så roligt! Vi har ett stort hus och en stor tomt, så förutsättningarna är ju oxå väldigt bra. Och så har jag mycket "tänk" med mig i och med mitt lärarjobb (yngre åldrar)!

Fiskedamm har vi oxå haft och barnen älskar det! Det är bara jag som tycker det är roligt om man liksom kan göra något mer av godispåse-grejen. Om man vilja skattjakt kan ju skattjakten t ex sluta med en fiskedamm!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Emilia var väldigt nöjd med sitt kalas, hoppas dom andra barnen ocksa var det.
Sa mycket lekar behövdes inte, efter paketöppning, fika, lite fri lek och dans sa var det dags för fiskdamm, nästa ar gör vi nog kalaset lite längre. Hur langa barnkalas brukar ni ha?

Min sambo är en riktig lekpappa sa han underhöll barnen bra, jag var ganska trött efter alla förberedelser.

Tre mammor stannade kvar under kalaset och det var trevligt att prata lite mer med dom ocksa.

Jag är ocksa sa glad över att mina barn har en sa bra förskolegrupp, alla barnen är sa härliga och omtänksamma mot varandra. Dom större hjälper dom mindre och alla ser till att alla alltid är med och leker.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vad roligt! Senast hade vi 2,5 timme flrför ett gäng 4-6åringar. Kändes lagom, vissa hade kunnat stanna mycket längre men vi var ganska nöjda då :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi hade 2h och för dom minsta barnen var det lagom men för dom äldre barnen hade vi nog kunnat ha ngn halvtimme till. För mig räckte 2 h men jag tänker inte vara höggravid pa framtidens barnkalas heller.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi brukar sätta en tid på 2,5 timme men det brukar alltid vara så att några stannar lite längre. Kusinerna t ex är alltid kvar hela em och kvällen och några av de andra kompisarna brukar droppa av lite efter hand. Men 2,5 timme är nästan minimum för att hinna med allt tycker jag. Det är såklart lite skillnad på vad man orkar när man är 3 och när man är 5. Vi har börjat försöka dela in lite i ålder nu e My börjat på dagis och ville bjuda några dagiskompisar oxå. Tidigare har åldern på barnen varit väldigt blandad med ett spann på typ 1-7 år, men nu försöker vi tänka att My bjuder de i hennes ålder på sitt kalas och Maja bjuder de i hennes ålder på sitt kalas (och så blir det väl kanske ett par undantag). Det fungerar bra tycker jag.

Kul att Emilia var nöjd!!

På Majas treårskalas var jag oxå väldigt höggravid (vi firade henne två veckor innan hon fyllde eftersom Idun var beräknad två dagar innan hennes födelsedag, och sedan föddes tre dagar innan). Det är klart jobbigare att vara höggravid och hålla i kalas än att inte vara det! På Mys femårskalas hade jag istället en 4,5 månaders bebis, men hon skötte sig perfekt och hängde i sjalen typ hela kalaset. Det var tur eftersom jag var lite "lekledare " :)
 
Senast ändrad:
Jag har helt glömt att presentera nytillskottet i varan familj. Den 2 april, i v. 38+4 föddes varan lilla Mira. Hon var 3480 kg tung och 50 cm lang. Var uppe vid 1 pa natten och straxt efter började värkarna, regelbundna men korta och inte sa starka. Vid 7.30 lämnade vi barnen i Kindergarten och akte sen ner till sjukhuset. Jag hade kunnat vara hemma en stund till men sambon ville aka och det var nog bra att jag lyssnade pa honom för 9.28 föddes Mira.

Igar blev hon 3 veckor, dagarna gar sa fort.
http://s7.directupload.net/images/140423/stw6pp4d.jpg
 
Det känns inte som det är sa stor skillnad mot att vara tvabarnsmamma. Blir lite oftare avbruten när jag gör saker annars flyter allt pa väldigt smidigt. Storasystrarna är hjälpsamma och jag märker än sa länge ingen avundssjuka.

Sambon tycker att det är sa mysigt att han började prata om ett fjärde barn, han som egentligen inte ens ville ha tre barn :)
 
Jag tyckte likadant, sjukt stor omställning från ett till två men två till tre var ingen skillnad i princip. Jag är också sugen på en fyra om nåt år eller två.

Om två veckor ska jag sluta amma. Det är första gången jag forcerat fram ett stopp, de andra två har ammat i 18 månader men nu känner jag att det hade varit skönt att kunna ta tag i vikten innan sommaren. Charlie är ju 13 månader så han har fått gott om mjölk. Han äter inte särskilt mycket mat, vägrar välling, gröt, frukt och bröd. Men jag tänker att det nog löser sig om han inte har fri tillgång på bröstmjölk.
 
Hur har det gatt med att sluta amma?

Jag ammar Mira nästan helt, san skillnad mot dom andra tva. Med Emilia och Maja har jag verkligen ogillat att amma. Den här gangen har jag haft mer ont med det kändes ända värt att kämpa. Jag kan väl inte direkt säga att jag älskar att amma och tycker att det är supermysigt, men det känns ok och praktiskt. Hon accepterar även flaska sa det gör att jag kan aka iväg och handla utan stress eller kunna ta fram en flaska när det känns obevämt att amma (gillar inte att amma bland massa folk).

Vi har bokat Sverigesemester ocksa, sista veckan i juli och första veckan i augusti. Jag längtar, men är lite nervös för resan. Vi kommer att aka bil, hoppas Mira tycker att det är ok sa lang väg.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
733
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: Guldaskig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
43 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp