Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

kl

jag har utsatt ungarna för vattenkoppor vid ett flertal tillfällen men vi har ändå inte fått det...

Det här med julklappar är svårt tycker jag, vet inte alls vad de ska få. Antagligen blir det nåt de behöver till sina nya rum när vi flyttar upp. Ge presenter innan, vid advent tex gör vi inte, tar inte det bort det roliga och spänningen vid jul lite?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

jag vet inte, mina fyller ju år precis efter jul så det tar väl bort "det roliga" också isf. Första advent får de vars en adventsstjärna att ha på sina rum, ett brev från "santa's Little helper" och två paket fågelmat, så får vi fylla matstationerna.

andra advent ska vi gå på nallejulkonsert så då får de de biljetterna av nissen.

sen har jag inte tänkt längre, men ett paket marsipan och choklad och en pysseleftermiddag funkar nog också. eller ett recept på något annat.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

kl

Jag tänkte hoppa in med ett litet tips!

Min mamma gjorde en sådan där paketkalender till mig och mina bröder när vi var små. 24 siffror satt på en tavla och så fick vi ett paket varje dag.

Men det bästa var de dagarna då det inte fanns något paket! Då fanns det istället en ihoprullad papperslapp. På lappen stod det saker vi skulle göra, som "idag ska vi baka pepparkakor", "idag ska vi köpa julgran" eller "idag ska vi gå på julmarknad". Jag och bröderna gick verkligen och längtade efter att öppna lapparna och se vad för kuligt och juligt vi skulle hitta på bra mycket mer än de "vanliga" paketen :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

ja vad kul med en blandning! 24 småsaker känns ganska mycket, speciellt om ens barn inte använder hårklämmor...
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Med flera barn så behöver de ju inte få 24 presenter var, utan låt dem turas om att öppna. Med tre barn blir det åtta saker var, och även om man bara får paket själv var tredje dag så är det ju lite spänning att se vad syskonen får också.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi har två barn och våra får en kalender med pixiböcker, sedan får de turas om att öppna :)
Vi har en lastbil med 24 lådor i också som vi brukar lägga lite godis och småsaker i.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

För min del löste sig detta med paketkalender smidigt, lillans mormor var förbi med en hemmagjord kalender åt henne med 24 paket i varierande storlek i en korg idag. På det viset blir det spänning både för lillan och mamman att se vad som är där i, även om mamman har en aning (tema pippi långstrump).
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vad kul och få en hemmagjord :)

Är jag kinkig eller skulle ni också bli lite irriterade på detta?

Isaks pappa och jag gick isär för fyra år sedan.
Vi har kört på varannan vecka hela tiden och det har fungerat bra, jag har, med tanke på just det, bara sökt jobb häromkring vilket låst mig rätt ordentligt. Dessutom trivs jag inte här och skulle väl eg behöva miljöombyte. Exet har totalvägrat gå med på någon annan lösning för sonen så jag har inte kunnat flytta, soc här är totalt värdelösa och går alltid enbart på pappans linje. Han har ju då kört med argument som att Isak har kompisar här, han har dagis här osv.

Nu vill han byta jobb eftersom han inte trivs på nuvarande, i fredags kom han och talade om att han sökt jobb i Dalarna. (han är därifrån) O_o
Då plötsligt gick det jäkligt bra. Frågade hur han tänkt lösa det med Isak då, fick bara som svar att det kanske bara var tillfälligt jobb i såfall. Tills han hittar något bättre. O_o Som att han skulle byta om han nu får jobbet. :meh:

Hade jag varit själv så hade jag också kunnat flytta dit.
Men har ju en sambo med jobb här och en till liten son.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Fast varför överväger du att flytta om du inte kan pga nuvarande mannen?
Jobb växer inte på träd så visst förstår jag att man kanske måste byta stad. Men har man en separation i bagaget och ett barn som bor hos en varannan vecka går det ju inte att flytta hur som helst.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Tja visst suger det lite när den andra föräldern bara beslutar saker som påverkar ditt liv också men du kan inte göra så mycket åt den biten eg. Har du frågat rakt ut hur han ska lösa det med sonen på hans veckor?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag är glad. Har precis vunnit ett par vikingskor till Tuva på tradera.
Hoppas dom är lika fina i verkligheten som på bilden.
Jättesvårt med storlek bara. I förra årets har hon 28 och tån är precis framme vid "skoväggen". Köpte 30 nu, hoppas inte hon får klaffsa fram nu

Barnens farmor köpte vinterskor åt Lowe. Vi bad henne köpa 26 (han är precis 3 år), och hon kom hem med 27. Dessutom köpte långt härifrån så byta var inte att tänka på. Men de ser ut att funka fint ändå av det lilla han använt dom än så länge

Vad drar era barn för storlekar i vinterskor?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Min 2,5-åriga dotter har storlek 25 i sina Viking-kängor. (Precis likadana som förra året men då hade hon storlek 22.) Hon hade definitivt kunnat ha åtminstone 24 också men jag ville att det skulle finnas lite svängrum för tårna.
I sina sneakers har hon 24 och de passar bra. De fodrade gummistövlarna minns jag inte om de är 24 eller 25.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Emilia (4,5) har 29 i sina superfit, 28 passade egentligen bättre men hon var bestämd med att 29: orna var skönare och da tycke försäljaren att det var bäst att lyssna pa vad E sa.
Maja (3) har dom som Emilia hade förra aret, det är ocksa superfit. Egentligen har hon 26 i storlek men vinterskorna är 27 och det verkar fungera bra.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Kl

My som fyller 5 i slutet av jan har st 27 i sina Vikingkängor och i sina gummistövlar, utprovade i butik med mätning av sko och fot.

Maja som är 3 och rätt liten modell, har st 24 i sina Superfitkängor, också dom utprovade i butik.

Tycker att det är jättesvårt att köpa skor utan att få hjälp med att mäta skorna och fötterna. Dessutom är det ju så mkt pengar det ofta handlar om!

Förövrigt håller vi på och bygger pysselrum och det ska bli SÅ roligt när det blir färdigt!!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

kl

Chloe, som VERKLIGEN ar en liten modell ;) fyller sex i januari och har stl 27 i sina vinterkangor och da finns det gott om rum for tjocka sockor etc. Tvillingsystern fick 29 utprovat pa samma dag men nu verkar det som om hon egentligen skulle behova 30... Hon har vuxit helt otroligt mycket den senaste manaden.

Jag gar alltid och provar ut skorna ordentligt i butik, extra viktigt for mina barn som har fotproblem.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag blev ratt less pa storlekarna sist. Kopte ett par kangor snorbilligt pa second hand dar Marcus var med, strl 4 (Canada). Det var innan det blev riktigt kallt och jag raknade med att de inte skulle racka hela vintern (men hur sager man nej till sprillans nya dojor for 21 kronor?)
Var sen ivag och hittade ett par I storlek 6 och var ratt nojd med mig sjalv. Kommer hem och de ar lika sma som 4orna inuti - tjejskor ar tydligen mycket mindre.
Nu hittade roomien ett par I strl 7 (kill modell sts). Maste jag ha med sonen varje gang vi ska leta skor?

Jag har inset att valdigt lite barngrejer ar utslitna pa second hand och det ar skont nar det ar knivigt I planboken. Hittade en ny vinterjacka med uttagbrat foder for 50kr och en hel hog langkallingar for en femma stycket med!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

De är jätteolika i storlekar, ha med en pinne som är lika lång som barnets fot så blir det lättare.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
733
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 509
Senast: Guldaskig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 177
· Visningar
43 665
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp