Bukefalos 28 år!

Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Irriterande med p-böter. Jag fick det en gång när jag bara skulle springa in och hämta småpengar, fastnade lite för länge inne och hade böter när jag kom ut (hade aldrig ens sett en p-vakt i det området innan så det var verkligen otur).

Här i Graz finns det p-vakter överallt så det är ingen risk att man glömmer bort att betala, p-vakten är framme innan man knappt hunnit kliva ur bilen.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Ja det trodde jag också att man bara kunde få en var 24e timme, så när jag var ute och hämtade madrassen kl 9 tänkte jag att det är ju inte lönt att lägga på pengar nu. Sen när jag kom ut på morgonen hade jag fått en till.

Jag ringde till parkeringsbolaget och frågade och han sa att man kan få en var 6e timme. Det kändes ju lite surt sa jag, en böter hade jag kunnat ta men två på¨en natt. "ja" svarade han och sen var det inte mer med det. Det dumma är att trots att hon bor i en "förort" finns det ingen annan stans att parkera förutom på den här gästparkeringen.

-----------

Nu har jag nästan packat färdigt, imorrn åker jag hem till Irland igen. Tre överfulla väskor, en vagn och två barn, wish me luck :D
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Drygt med p böter, hoppas resan går bra dock.

Idag har Rasmus fått ett babygym :)
Väldigt populärt :D

Isak har växt så mycket att vi behöver köpa nya långbyxor. Igen!
Han är 1.02 nu med låååånga ben.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Aker du sjalv? Du ar modigare an vad jag ar :bow:
Jag har precis borjat fundera pa att flyga sjalv med barnen, kanske i pask...
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag åker alltid ensam med dem, Pat har varit i Sverige två gånger på sju år. nästa vecka är det exakt sju år sen vi lämnade Sverige.

Resan gick sådär,de var inte på flyghumör idag. Men nu är vi på väg ner till tipp och isaac sover och Sam kollar film. jag är lagom mör :D
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Nu har Isak sovit en natt utan blöja och utan olyckor.
Får se hur det går i natt, han sade att han slutat med blöja på natten nu, så då fick han sova utan. Tur att vi har toalett både uppe och nere.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

kl

Ihelgen tänkte sambon och jag rensa och sortera i våran källare. Vi började prata lite om vilka saker vi kan sälja och kom in på bebissaker (vagga, kläder mm). Sambon är nöjd med två barn och tycker vi kan sälja allt förutom dom kläder vi vill ha kvar som minnesaker. Jag känner mig inte alls beredd att göra mig av med allt. Jag tror jag vill ha ett barn till, eller jag är säker på att jag vill ha ett barn till men vet inte om jag vill ha en bebis igen (kan man få en 2-åring direkt?). Vi kom väl fram till att vi säljer sånt som vi får bra betalt för och som man enkelt kan köpa nytt sen. Men problemet är kvar, hur kommer man överens om antal barn?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag skulle också ha svårt att sälja saker som barnen haft.
Angående antal barn så har jag inga bra råd att ge tyvärr.
Svårt när man vill olika sådär.

Suck vad trött jag blir.
Isak har varit torr på nätterna nu hela veckan, han är jätteduktig.
Men, två gånger denna veckan har han bajsat i byxorna, två gånger bara idag har han kissat på sig. Jag är så TRÖTT på nerkissade kläder!

Sambon sover hela tiden känns det som.
Idag skulle vi iväg, jag behövde verkligen duscha innan och Rasmus var vaken.
(Isak var på dagis) vad gör sambon? Går och lägger sig och sover. WTF?!
Det var knappt en timme innan vi skulle åka.
Nu somnade Rasmus visserligen sedan så jag hann duscha.

Nu ikväll gick han och lade sig lagom till Isak skulle duscha och sova.
Rasmus vaknade och fick magknip när han ätit, Isak kissade på sig och satte sig på tvären. Sambon kom ner sedan då visserligen och tog Rasmus. Prata i tel när en bebis skriker är omöjligt, för naturligtvis ringde det i mitt i allt också.

Men det är likadant hela tiden. Han sover för tusan jämt!
Oavsett om han varit uppe på natten eller inte. Rätt som det är försvinner han bara, då har han gått och lagt sig. Isak säger numer inte "var är M" utan
"sover M eller" :crazy:

Blä, blir bara så less.
I övrigt så fungerar allt bra, känns lite knivigt ibland att få tiden att räcka till åt båda barnen bara.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Saker har jag inte svårt att sälja men just kläder känns svårt. Ett ev tredje barn är inte aktuellt än på några år iaf så då kanske sambon har ändrat sig eller så tycker jag att det är skönt att barnen blivit lite större och "börja om" men bebis igen inte känns så roligt.

Jag tror du behöver ge sin sambo en spark i rumpan. Sätt er ner och prata om tider och dela upp tiden med Rasmus så ni båda får lika mycket tid. På hans Rasmus och hushållsfria tid kan han väl få sova om han vill men då måste du också få tid att sova (eller vad du nu väljer att göra) lika mycket som han. Dom veckorna som Isak är hos dig får du då tid att göra saker med bara Isak, det tror jag han behöver.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

En tanke som slog mig var att han håller väl inte på att gå in i väggen? kanske det har varit en stor omställning med bebis så han int riktigt hängt med?

Min sambo har gjort det ett par gånger och just att han sover mycket har varit ett av de försa tecknen båda gångerna.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag har sett till att få tid ensam med Isak nu.
Tror också han är i stort behov av det, han har varit väldigt mammig denna veckan.

Men jag märker på sambon att han blir irriterad på Isak ibland utan orsak.
Ibland kan han låta onödigt hård och vresig mot honom, fast det inte finns någon anledning. Säger jag åt Isak har det hänt flera gånger att sambon avbryter mig, fräser åt Isak och höjer rösten. När jag jobbar för att få en lugn konversation utan skrik.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi har inte haft något direkt samtal om det nej.
Jag har tänkt på att ta upp det men det blir inte av.
Har så svårt för att ta upp saker sådär, tror bara att det blir bråk.
(vi har aldrig bråkat, men med exet blev det bråk för allt och det sitter väl kvar)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Då är det hög tid att ni sätter er ner och samtalar i ro när barnen sover. Dels om hur ni ska bete er mot Isak så att ni kör samspelt, det kommer Isak att må bra av och dels hur ni ska dela upp tiden så att ni båda får vila.

Avlastar han dig med Isak någon gång?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Prata är viktigt. Jag och min sambo var dåliga på det förrut men sen vi började prata om saker har vi det mycket bättre tillsammans. Visst att vi kanske bråkar mer nu men det känns bättre att ta det någon gång ibland istället för att gå och irritera sig hela tiden.

Jag kom på en sak till. Visst är din sambo arbetslös, hur mår han av det? Jag märker själv att jag mår sämre och blir tröttare av att bara gå hemma.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi har snackat om det och då är vi rörande överrens om allting.
för det mesta fungerar det också bra allting.
Men sedan blir det sådana här saker som gör att jag blir tveksam till vad han eg tycker.

Turbo: ja det är han och det tär ju en hel del.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Men problemet är kvar, hur kommer man överens om antal barn?

Det tror jag inte att man gör i många fall. Men någonstans måste man kompromissa. Just nu har vi kompromissat om två (eller ja, han har ju tre) och jag har gett bort typ allt vi hade. Men ändå har jag inte slutat hoppas om att det ska bli ett "misstag" nån gång på vägen, det är ju inte så att jag skulle gråta floder om det skulle hända liksom. Två är ju ändå bra, tycker jag, även om jag skulle vilja ha två till om ett par år :D

-----

Jag är i full gång att försöka förbereda huset för försäljning, det är därför jag inte är här så mycket just nu. I mitten av februari ska mäklaren komma. Idag har vi haft vår putsare här som har rättat till trappan på framsidan, det var mitt första betongprojekt och kanske inte helt rakt.... :angel:
Vi ska lägga plattor på stegen nästa vecka. Jag ska sy fler gardiner och fixa lite trösklar och lister, men det är faktiskt bara smågrejer kvar, plus en hel del undanplockande förstås, så att man faktiskt kan se in i garderoberna :D

Nu är det logistiken vi diskuterar mest, hur ska vi få med ett helt bohag, två barn och två hundar till Sverige? Nu känns det mest aktuellt att köra med två bilar, varav en volvo v70 och en mellanstor skåpbil med ett släp på 120x120x240 cm så får vi plats med en hel del. Det är inga möbler och sånt som ska med, bara personliga saker.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

En av mina svenska kompisar här ska flytta till Sverige ivår, hennes man har fått jobb i Sverige och hans nya företag kommer betala flytten. Dom har haft flyttfirma som kollat hemma och flytten kommer gå på 12-17.000 euro :crazy:. Så det verkar smart att lämna möblerna på Irland (kompisen tar med precis allt).
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Hm, ja om någon annan kunde betala hade jag också tagit med allt :) Min finska kompis hade likadant, det kom ett gäng killar och packade ner allt i lådor och packade upp i hennes nya hus här på Irland.
Vi har mest Ikeamöbler och sånt som jag snickrat själv och det känns lite fjantigt att släpa med det över två hav till Sverige, där man kan köpa Ikeamöbler för spottstyver på blocket.

I nio dagar har jag gått på en detoxkur med Aloe Vera. Det är första gången i mitt liv som jag har provat och det har gått riktigt bra. Jag är så jäkla envis. Har ett sockerberoende som funnits där så länge jag kan minnas och nu har jag inte ätit något sött på nio dagar. Fortfarande snorjobbigt att leva utan choklad men jag har faktiskt gått ner 3 kg. Hoppas det fortsätter på det hållet när jag slutar kuren också, men om jag bara äter mindre skräp än jag brukar borde det gå bra. Jag är så trött på att vara så här tjock, väger 12 kg mer än innan jag fick Sam och det är både obekvämt och opraktiskt.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Starkt jobbat!! Vet precis hur jobbigt det är att vänja sig av med socker, ren tortyr... :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 713
Senast: cewe
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
818
INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
348
Senast: Valle
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 635
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp