Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja det var väldig tur att vi blev kvar, vi har ju ändå 3 mil till sjukhuset.
Tack!

Snyggve: Ja vi gick över BF+9. Så det är skönt att det är klart. Tack!:)

viv: Tack! :) Hehe ja visst är det:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Tack! :bow:
Vi hade tänkt åka till Karlskoga först men valde att åka till Örebro alla fall.
Det blev bra till slut det med och sambon fick stanna på bb i natt, vi trodde inte att han skulle få det (därav Karlskoga)

Chlo: Tack! :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Stort Grattis till Rasmus!

Till M 1½ har vi till julklapp köpt:
Leklera
Några DVD-filmer
2 Totteböcker

Vi tänkte även köpa antingen en spis eller ett bilgarage, vi får se vilket det slutligen blir :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jo, det är möjligt. Dessutom är det ju inget de själva är medvetna om. Det bara känns så himla fel för mig. Jag hade inte brytt mig om det rörde sig om några hundralappar men en tusenlapp känns som så stor skillnad.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Emilia har varit förkyld några dagar men ändå pigg och som vanligt. Nu ikväll är sambon iväg på julfest på jobbet och barnen somnade vid 19. Jag tänkte mig en lugn och skön kväll, men så blir det nog inte rikigt. För en timme sen vaknade Emilia och var väldigt ledsen och tog sig mot örat, frågade om hon hade ont och det sa hon att hon hade. Hoppas hon inte har fått öroninflammation. Tänkte att hon skulle få lite medicin mot det onda. Köpte flytande "alvedon" för ett tag sen eftersom hon tycker det är så obehagligt med supar. Men den vi köpt smakade hemskt, jättestark och äcklig så den spottade hon ut direkt. Så jag var en elak mamma och tvingade henne i henne en sup ändå. Kände mig hemsk men pratade hela tiden med henne om att det tar bort det onda.

Nu har hon somnat om och jag hoppas hon sover gott nu.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Stackarn, hoppas hon slipper öroninflammation.

Vi har ett riktigt litet matvrak här hemma :D
Han äter hela tiden känns det som :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hon sov 10 min och sen har det varit gråt sen dess. Nu ligger hon med huvudet i mitt knä och halvsover och gnäller. Alvedonen verkar inte ha hjälpt alls. Ringde sambon och att han skulle komma hem för Emilia frågar massor efter honom och jag behöver hjälp med vad vi ska göra för Emilia, det är hemskt att inte kunna hjälpa henne. Men sambon skulle "bara" äta först för han var hungrig.

Jaha, nu vaknar Maja också. Perfekt
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vilket kaos det blev när Maja vaknade, Emilia som bara skek och Maja som tyckte det var morgon och inte alls ville eller kunde somna om.

5 min innan sambon kom hem hade allt lugnat ner sig, Emilia somnade och Maja var pigg och glad. Sambon förstog inte alls varför han skulle komma hem, allt var ju lugnt tyckte han. Han sov iaf med Emilia i hennes säng och hon vaknade till några gånger och var ledsen men kunde somna om. Maja däremot tyckte att hon hade sovit tillräckligt och sov inte mycket resten av natten.

Imorse sa hon att hon hade ont i öronen men var inte ledsen. Vi bestämde ändå att vi skulle åka till läkaren så han/hon fick titta på henne. Kändes lite dumt att sitta där i väntrummet på sjukhuset med en Emilia som var ganska pigg men läkaren konstaterade att hon hade öroninflammation på båda öronen och något i halsen (när jag googlat får jag fram att det var falsk krupp men jag vet inte riktigt, någon virus iaf). Hon fick antibiotika och några näsdroppar. Så fort vi åkt därifrån sa Emilia att öronen var bra igen, läkaren hade ju tittat :) Frågar man henne så säger hon att det är bra i öronen. Känns lite onödigt att ge antibiotika nu men bäst att följa läkarens "order. Medicinen tyckte hon var god iaf.

Sambon är borta ikväll också och kommer nog hem jättesent så jag hoppas på en lugn natt (hoppas går ju alltid :)).
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har ju glömt att säga grattis till lilla Rasmus så ett stort grattis till er. Vad tycker Isak om att vara storebror nu?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Skönt att hon mår bättre, hoppas hon slipper mer ont nu.
Håller tummarna för att du får en lugn natt nu, jobbigt när man inte får sova.

Rasmus sov från halv tolv till halv fem i natt, väldigt skönt att få sova så länge i sträck :) Vi gick upp allihop vid halv fem, kl skulle ändå ringa halv åtta så kändes inte som stor ide att lägga sig igen. Åkte in till bb på återbesök på förmiddagen, var hemma igen vid tolvtiden. Blev lite mat och sedan lade vi oss en sväng när Rasmus sov, vaknade igen vid fyra :p Tror vi behövde sova.

Tack! :) Han tycker det är väldigt spännande och är noga med att alla vet att han är storebror hehe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 365
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 000
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 279
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
82
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp