Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad härligt att läsa om Moas upptåg! :D
Chelseas monstertrots har varit på en mkt låg nivå i tre dagar, får se hur länge det håller i sig hehe.
Hon har börjag med frågan : e det? Pekar på saker och säger: e det? ;)

Ang tomten har vi beslutat att vänta m riktig tomte till nästa år. Hon ääälskar tomten, nästan besatt ( på dagis gjorde de tomtar en dag på helt egen hand och chelsea var den enda som gjorde ngt som liknade en luva till sin, full koll hehe), men hon är i en känslig period där mkt är läskigt. Så vill inte riskera att hon gråter på julafton ;)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Delvis knapplån

Appropå söta saker de säger: När jag skulle lägga mig i sängen i morse efter jobbet vaknade L till, han frågade om jag skulle sova vilket jag svarade ja på. Då lyfte han upp sitt täcke för att jag skulle kunna krypa ner och sa "Mamma täcke?". :D Jag smälte lite där! :D

Förresten, måste påminna om att spara bilder på flera ställen! Min dator blev stulen i veckan, timmarna innan jag hittade alla bilder på L från att han föddes till nu, som jag var osäker på om jag hade på någon mer plats än på just den datorn, på en extern hårddisk var inte speciellt roliga. Inte för att det blev mer roligt att ha haft inbrott efteråt, men med tanke på att bilderna finns kvar är det iallafall ingenting värdefullt och oersättligt som blev stulet. (Om inte den där One Tree Hill Limited Edition-skötväskan från USA som inte gick att köpa utan vagnen räknas, men den känns fortfarande ersättbar även om det inte går att få tag i en exakt likadan.)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hehe vilka sköna kommentarer hon har :D
Tråkigt att hon blev så rädd för tomten, verkar vara rätt vanligt dock.
Vi har aldrig haft tomte och vet inte om vi kommer ha det heller.
Isak vet redan att paketen kommer från oss och jag har aldrig riktigt förstått vitsen.

Det sjungs mycket här också, speciellt nu när det övas julsånger på dagis.
Har hört samma fras från mössens julafton flera gr om dan sedan i fredags :p
Isak säger nu att hans julbebis kommer snart :love:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hade ni inbrott hemma, vad obehagligt isf.

Jag lägger alltid över alla bilder direkt på en extern hårddisk. Den ligger på samma ställe som sladden så det tar bara någon minut extra att föra över bilderna till den när jag ändå lägger in dom på datorn. Min dator gick sönder för ett tag sen och jag trodde alla bilder var borta. nu gick dom som tur att rädda men jag fick en tankeställare då.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har aldrig haft tomte och vet inte om vi kommer ha det heller.
Isak vet redan att paketen kommer från oss och jag har aldrig riktigt förstått vitsen.

:eek:
Jag är vuxen och vet mycket väl att paketen inte kommer från tomten, men en jul utan tomte går jag inte med på!

Ett år, jag var runt 11 år, skulle vi inte ha nån tomte eftersom ingen var liten längre. Jag var dock så envis att det slutade med att jag själv klädde ut mig, för på julafton SKA det vara med en tomte, punkt slut :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja, det mest obehagliga är att eftersom jag jobbar skift är det så gott som alltid någon hemma, och åker jag iväg dagtid när jag är ledig så är det omöjligt att veta hur länge jag ska vara borta, men just den dagen var jag och L bortresta. Lite obehagligt att det kan vara någon i vår närhet som visste att jag var borta, än mer obehagligt om de hade brutit sig in när jag låg och sov.

Tur att jag är såpass oorganiserad (:p) att den externa hårddisken inte låg vid datorn, i så fall hade kanske även den försvunnit.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

:eek:


Ett år, jag var runt 11 år, skulle vi inte ha nån tomte eftersom ingen var liten längre. Jag var dock så envis att det slutade med att jag själv klädde ut mig, för på julafton SKA det vara med en tomte, punkt slut :D

Så gjorde jag också några år, även om vi inte var barn längre så behövdes en tomte tyckte jag :).

Här blir det lite konstigt, i Österrike är det jesusbarnet som kommer med julklapparna så vi vet inte riktigt hur vi ska kombinera traditionerna. Jesusbarnet kommer såklart inte utklädd men han lägger paketen under grannen när barnen sover. Jultomten finns mer som dekorationer, grannen har en hemsk som hänger ner från taket och den pratar Emilia om varje dag. "Tomten hänger idag också, kan inte klättra upp, har tomten presenter?".
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Min brorsdotter är också väldigt rädd för stora tomtar. De har gjort så att hon har fått se innan som tex vid lucia och så vem det är som är tomten. Då har det gått bättre. Hon är fyra nu och förra julen så var hon ju då tre och hon var verkligen jätteduktig och berättade inte för de andra barnen vem som var tomten. Hon sa bara att tomten är inte farlig vid upprepade tillfällen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

:eek:
Jag är vuxen och vet mycket väl att paketen inte kommer från tomten, men en jul utan tomte går jag inte med på!

Ett år, jag var runt 11 år, skulle vi inte ha nån tomte eftersom ingen var liten längre. Jag var dock så envis att det slutade med att jag själv klädde ut mig, för på julafton SKA det vara med en tomte, punkt slut :D

Självklart måste tomten komma! Men jag får ju erkänna att det var ett tag sedan jag lejde någon som inte barnen visste vem det var utan de senaste åren har dottern delat ut julklapparna :D Hon är en äkta teaterapa och tycker att det är kul.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Min son, tre år, sa någon dag att han ska vara tomte i år och dela ut julklappar åt alla barnen. Den riktiga tomte kunde vara i sitt land:)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

lite kl

Och vi har alltid haft en morfar, farfar, pappa, morbror eller något annat som har gått och köpt tidningen ett par minuter innan jultomten knackar på dörren. Det blev ett ganska snällt uppvaknande tror jag, och jag har så länge jag minns inte trott att det fanns en riktig tomte. Däremot är det en jättekul lek och vi spelade såklart tills jag var femton haha, jag tror det var då min mamma var salongsberusad och visade rumpan, som tomte. :D

Jag skulle aldrig kunna ljuga för mina barn och inte heller hota som många gör här att de inte kommer få några klappar om de inte är "snälla". Det kräks jag på!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Har ni köpt julklappar till era barn eller bestämt vad ni ska köpa?

Emilia är lätt, hon har själv sagt vad hon vill ha. En kulbana (heter det så på svenska?) och ett kylskåp.
Maja är svårare men vi har köpt en hästtransort till boby caren.

Sen kommer dom få var sin docksäng av min mormor.

Av oma/opa (farmor och farfar) har vi önskat lite duplo, böcker och en ny matstol till Maja.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja vi har väl i stort sett bestämt och köpt:

Duplo = Stall & Zoo

Kläder i strl 98 -->

Lejonkungen III

Tågbana

Tavlor

Pulka ( bob har hon redan )

Saker från IKEA : Matta, löv ( himmelsäng ), saker till köket

*****
Puh, jag avskyr att flytta. Men det har iaf gott smidigt och Ella stormtrivs i nya lägenheten. Så pass att hon numer sover i sin säng i sitt rum, fast jag saknar henne så jag är glad att hon kommer tassande runt 4.00 ;)

Sedan ska jag snart till Ullared så då hittar jag säkert en del :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har köpt en lek och lärdator åt Isak.
Ev blir det något mer också, vad vet jag dock inte
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Känns inte så kul att köpa julklappar till stora sonen i år... Hans mormor har köpt 15 julklappar hittills, allihop till honom :crazy: Jag vill inte ha en bortskämd unge som inte blir tacksam över gåvor, men hur avstyr man det när det regnar julklappar över honom? Hans mormor är ju knappast den enda att handla till honom. :(

(Givetvis unnar jag min son julklappar! Men han har redan sjukt mycket saker och mer blir det...).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men vad är det för 15 presenter?

Alltså själva antalet behöver du kanske inte haka upp dig på, mer innehållet. Dvs om det är 15 snordyra leksaker som kanske inte är riktigt passande för en tvååring så är det en sak. Ja menar, vi slår in typ allt till E för hon tycker det är så kul att öppna ;)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja tror vi köpt klart till Chelsea faktiskt.
Blev:
Pippihus
Möbler till huset
Pippis pappa på en liten ö
Låtsasklocka (armband)

Just ja ska köpa en Sylvanian family- familj, hon ska få en varje jul att samla på :D

Vet att hon får massa prylar av andra, så detta räcker gott o väl!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Kl

Det enda Sam önskar sig är en skördetröska. Så det ska han såklart få. Jag var i en leksaksaffär idag som inte hade någon (!) så jag får leta vidare. Isaac får en traktor med släp i samma stil.

Sen firar vi jul hemma i Sverige också och då har jag försökt komma på saker utan motorer som de kan tycka är kul. Först har jag köpt två söta väskor, typ den här

muminvaskaliten.jpg


och så har jag fyllt dem med små saker, en ny bok om Ingrid till Isaac och en om småkryp och en med Mumin till Sam. I Sams ligger också små Toy story figurer och fem par nya kalsonger. Sam ska få en insektsburk också, en sån i plast med förstoringsglas på toppen. Sen har jag köpt ett paket med tio små Pixiböcker som ska delas jämnt på tre...

I Isaacs väska finns också ett litet sött block med ett par tuschpennor. Får se om jag hittar något annat skoj att lägga i dem också.

Av andra kommer Sam få ett dataspel

gametech-yplayer-100-spel-16-bits.jpg


, de kommer få Lego och en brandmansdräkt.

Till min kompis tvåochetthalvtåriga dotter har jag på mammans begäran sytt en pippiklänning, så som den ser ut i filmerna. Hon får också en sån pappväska och ett par pixiböcker, en plastzebra och likadana pennor och block som Isaac. Inga jättedyra grejjer alltså, bara lite smått och gott.

Mina barn fyller dessutom år precis efter jul, vem planerade det egentligen????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 366
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 000
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 305
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
82
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp