Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

:)

Freya: Vad kul och läsa om My och Maja :)
Hoppas att Isak och hans blivande syskon ska få kul ihop också.

Sitter och tittar på barnkläder nu och vad mycket fint det finns.
Var iväg och letade byxor åt Isak igår, eller vi var i stan och passade på att gå
in i en affär och kolla. Efter mycket letande hittade vi ett par byxor som var bra och i hans storlek. Inte ett enda par kalsonger fanns det som passade.

Men det vi reagerade på var att det fanns 4 bord med tjejkläder, plus hyllor, ställningar osv och bara ett bord med killkläder. Fanns en hylla med jeans också men de var för stora allihop.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

vindvissla: Vad duktig Sam är =) Ja, visst är det roligt med all fantasi! Men det kan bli lite för mycket för My ibland. Hon tror att allting har ett liv och det är ju lite jobbigt när man inte kan tillfredställa alla sakers behov hela tiden, lilla gullplutten!

My kan också räkna ganska bra. Hon hoppar över 3 och 10, men annars kan hon räkna till femton =) Hon säger alltid att kockan är "nio och elva", och känner igen siffran 9 i tidningen och härmodagen såg hon bokstaven "E" och sa "Å, Eva" (mormor heter så.

Nu skriker Maja
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hehe ja det är kul med fantasifulla barn.
Tror det är nyttigt att ha lite tråkigt ibland, det triggar igång fantasin.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

jag kan bli lite orolig över Moa aggressioner ibland.

Som innan när hon inte fick några russin blev hon skitsur , började gnida händerna och se sig omkring. Hugger tag i närmsta sak (stövel, bok eller vad som helst) och slänger de i marken, tutten flyger i marken och allt möjligt. Jag gav ingen reaktion och då lägger hon sig ner och slår pannan i golvet upprepade gånger.
Så är det ofta, att hon dunkar huvudet i nåt, dörrkarm tex. Hon ser sig om vad hon kan ta ut aggressionen på.

är det "normalt" att de dunkar huvudet ?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja det är en tämligen normal reaktion på en för henne frustrerande situation. Det låter som om Moa och Ella är ganska lika i humör och beteende :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ok vad skönt att höra:)

Igår var hon rätt rolig, när hon gör säger jag att det inte är bra och att moa får ajaj då.
Så hon gick fram till dörren:*dunk* sen pek på pannan "dä ajaj", *dunk* "AJAJ!!!" några gånger :grin:

Hon har nog slagit ihjäl hjärncellerna vid detta laget:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

På tal om AJ och hår.

I går utspelade sig följande scenario i vårt hus.
Ella hade badat och håret såg ut som dockan som ser spindeln på julafton. Ella kommer sedan ut nakenfis från badrummet och sambon kommer efter, då ser Ella att han har en BORSTE i handen!!

AJ AJ AJ AJ skriker en flyende nakenfis och sedan har dom jaga runt runt runt ( vi har öppen planlösning så det går att springa runt genom hall, v-rum och kök ). Medan Ella flyr i "panik" så skrattar hon hysteriskt och klämmer fram AAAAJJJJJ AAAAAAJJJJJ med jämna mellanrum :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

här är en unge till med dunka huvudet utbrott. Sam höll pa hur länge som helst men har slutat nu. han får fortfarande raseriutbrott för sånt som jag tycker är ingenting. Senast i morse blev han rasande när han inte Fick äta yoghurt medan jag lagade lunch.....
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*kl*

Jo vi ska såklart diskutera det här med när och var och hur. Men ingen panik så. Om det blir snart så inte före maj iaf.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Usch barnens hår... Tuva tjuter varenda gång vi ska borsta hennes hår. Jättetråkigt :( Lyckas alltid bli tovigt vad man än gör. Ibland övervägar jag att klippa kort page på henne eller tom dra en rakapparat över huvudet.
Hon lägger sig ner och håller för håret så man knappt kan borsta. Lyfter man upp henne hänger hon lealös i famnen så man knappt kommer åt. :D


Åh, imorn är det hästtävling i grannkommunen (Linköping). Eftersom jag sysslar med islandshäst är man inte jättebortskämd direkt med att kunna åka och titta på tävlingar. Är väl ungefär 3st om året i linköing, annars får man ta sig till norrköping där det är ungefär lika många. Lite sådär att behöva åka 4 resp 8 mil för att jämt blåsa bort på en iskall tävlingplats.
Men jag är sååå sugen på att kika. Vill komma igång ordentligt nu med att rida lite lektioner med hästen. Men är fortfarande begränsad iom att Lowe ammar. Känns som det bli gör stressigt att ta med honom när man ska åka iväg med hästen o rida lektion osv. Och ta med honom imorn känns sissodär också iom att man ska vara ute hela tiden. Han blir nog urblåst då kraken. Sen jobbar min kompis med som jag vill ha med.
VÄLDIGT O.T, men men. :p


Något positivt: Idag har Tuva både bajsat och kissat på pottan. Jihu!:)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*kl*
Får man hänga på i snacktråden? Det verkar vara bra stämning här och jag tycker det är mysigt att läsa om er som har flera barn :)

Har en dotter som är 3 månader, hon heter Lo.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Är det Stenholmen som har tävlingar?
Jag hade min häst där förut, innan det blev Stenholmen hade jag en ponny där i flera år. Ungefär i samband med att Stenholmen köpte gården avlivades min ponny och sen provade jag islandshäst. Hade först en liten fux som heter Jarl (inte Jarl från Stenholmen) och sen en liten skäck med namnet Villimey. Jarl tävlade jag några gånger i lätt klass så kanske du såg oss någon gång.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Idag har vi varit på invigning på Emilias förskola och jag blev posetivt överraskad. Jättefint dagis, allt är verkligen genomtänkt för att passa barnen. Tex sitter alla fönster i barnhöjd. På toaletten fanns det en miniminitoalett och handfatet var i höjd så barnen kunde tvätta händern själva. Emilia sprang in på toaletten, sa att hon skulle kissa och drog ner byxor och blöja :) Sen skulle hon leka med vattnet.

11 barn blir dom till att börja med, till 2 vuxna. En 1-åring och resten runt 2 år. Det är väl ganska lagom? Personalen verkade väldigt bra.

Sen åkte vi och handlade, saker att märka kläder med, lite "dagiskläder", regnställ och gummistövlar. Blir en del som ska köpas, man måste tom ha med egen haklapp, våtservetter och näsdukar.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja precis, stenholmen är det. Men vad synd att du inte bor kvar här och har din häst där.
Kunde vi kikat ihop imorn ju!

Kommer tyvärr inte ihåg om jag sett er. Jag har bara tävlat några gånger själv, då lättklass jag också på min förra häst Perla (fux). (tävlade när jag var under 21). Kanske har du sett oss?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Om jag lyckas övertala sambon så kanske vi är tillbaka i Linköping i sommar/höst. Någon häst har jag inte länge, men tittar på hästar gör jag mer än gärna.

Jag har säkert sett er men jag kommer inte ihåg.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad roligt att det kändes bra när ni var där. Blir nog jätteroligt för Emilia att få leka med massa jämnåriga kompisar. Och lite skönt för Maja också kanske som får ha sin mamma i fred ibland ;)

Tror dom sagt ganska nyligen att här i Sverige går det ca 5,5 barn per dagispersonal. Så det verkar vara precis som här antal barn per personal.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Åh, men då kan jag kanske hoppas på sällskap på hösttävlingen då då ;)

Jag har 2 stycken islandshästar som kommer behöva medryttare senare sen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 381
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 000
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 329
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
82
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp