Bukefalos 28 år!

Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag svarar på testet så får vi se om jag passar in i Bukebyn:)

Skulle vilja svara A men jag får nog inse mina begränsningar, så jag svarar C.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Hur får man en 1-åring att förstå att det blir väldigt kallt om händerna när vantarna tas av hela tiden?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Syr fast vantarna i jackan ;)
Vet att mamma gjorde så när jag var liten. :D

Idag fick vi barnkläder från en kompis till min bror.
Fyra papperskassar fulla med kläder, jättefina verkligen.
Tvättade och vikta var de också. :)
Så nu har vi hur mycket kläder som helst från att 50 och uppåt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

vad roligt! sånt är ju alltid kul :)

kl

vi hade en rätt rolig incident i morse, m,en det var tur att ingen hörde :D

Jag lägger mig efter tidningarna samtidigt som de kliver upp, och Moa brukar vilja att pappa stoppar om oss tillsammans
Så imorse frågade hon sin pappa:
-Pappa, stoppa i om mig mamma.

Var det nog meningen att det skulle komma ut som, men istället hörtde båda jag och sambon

Pappa stoppa i ormen mamma :o:D

När jag hämtade henne från dagis innan var hon väldigt tyst, och sen när jag frågade vad de ätiti svarar hon
-Theea tappat glaset. Det trillade, Det gick sönder då. Theea måste köpa nytt glas
Helt döallvarligt. Jag svarade att det behöver hon nog inte alls, det finns flera glas på dagis. Då fick jag svaret
-Theea kan inte laga glaset. Och inte du heller mamma kan det.

Oj vilka höga tankar hon har om mig :angel:

Nu sover hon. Hon ville inte sova middag så hon slocknade i soffan nyss.. undrar hur dags hon vaknar imorgon bitti då - tur att jag inte är hemma :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Haha oj då :D
Kan bli lite fel ibland.

Ja det var helt perfekt med kläderna.
Hehe är hemma hos sambons föräldrar nu.
Svärmor frågade om vi hade tillräckligt med kläder, de hade också köpt.
Så nu har vi massor haha.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ah, du har också en sån :) Lära sig den hårda vägen genom att bli lite kall kanske? Lillemans första vinter var väl okej, då gick det att ha vantarna på. Förra vintern och den här är betydligt värre. Nu när det är runt nollan så får han helt enkelt vara utan vantar tills han blir tillräckligt sval om händerna, då accepterar han dem. Annars blir det skrik vrål gråt slita av sig vantarna med händerna eller munnen. Spännen till jackan eller att dra åt kardborrebanden på vantarna funkar inte, dem var han stark nog att kunna dra loss redan innan ett års ålder. Han är väldigt varm av sig så han blir inte fryskall om fingrarna direkt. Det är en viss tröst att han är lika ruskigt envis på dagis med vantarna :o
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Storasyster som är född i mars hade vi inga vantproblem med men Maja (13 månader nu) hatar vantar. Vi har runt 2 grader nu på dagen och extremt fuktigt så det känns kallare. När vi kommer in är händerna helt röda och iskalla men vantar vägrar hon ändå.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det handlade om den lilla grabben som blev påkörd och som inte överlevde.
Hade han fått ambulans i tid så hade han kanske klarat sig. De stod i tidningen om det för ett tag sedan, vet inte om du har möjlighet att läsa det?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

En mamma och hennes 10 veckor gamla bebis var på promenad blev påkörda bakifrån och slungades flera meter. Det tog ambulansen 36 minuter att nå till platsen ( en av Gbg många boendeöar ).

Dagen efter dog deras bebis av de omfattande skallskador som han ådrog sig :(

Den ambulans som skall bevaka ön var på annat uppdrag, då ska normalt sett en annan ambulans stå redo från Torslanda, men dom var på ett icke akut uppdrag inne i Göteborg. Helikoptern var i Skövde och behövde tankas.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Oj, så olyckligt :( Hade bebisen alltså klarat sig om den fått hjälp tidigare? Otroligt sorgligt... Jag har missat hela den historien, trots att jag försöker läsa svenska tidningar då och då...
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nu har jag tagit lite kort och bestämt vilket som ska bli julkort, men jag vill ju inte lägga upp det, varken på min blogg eller min facebook för då ser ju alla andra det också, och de ska ju få det hem i brevlådan sen! Hur gör ni? Nån som känner för att lägga upp mitt kort och länka till det i god jultråden?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

jag gjorde mina synliga för ett par vänner + offentlig (eller stängd för några, kommer inte ihåg), så då har inte släkt eller de andra som ska få sett dem :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag lägger ut samma julhälsning här istället närmare jul;)..

kl. Har ni fotoförbud på erat dagis? Börjar ju närma sig lucia nu, och vårt dagis har totalt fotoförbud eftersom "nya regler säger att man inte får ta kort på andra barn än sitt eget då dessa kan hamna på internet utan att föräldrarna vill det och det blir svårt att bara ta kort på sitt eget barn". Jag tycker det är lite tråkigt, hade gärna haft lite foton från Amandas första lucia... Pratade med mamma (förskolelärare i en annan kommun) och de hade inte fått några restriktioner alls. Hur har ni det?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag tror inte historien var purfärsk. Har för mig att dom sa att det var 5 år sen nu.
Men det berörde mig så mycket när man såg bilden på den lilla pojken i bakgrundne på skänken.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har tyvärr också fotoförbud på förskolan :(
Jag förstår dock varför det har kommit sådana direktiv, men det är trist att det behövs.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag tittade på Kalla Fakta igår och tårarna föll, fy fasen vad fruktansvärt.. :(
Och så olyckligt att det dröjde så länge för ambulans att vara på plats i ett sådant här akut fall. Det är ju inte säkert att pojken hade haft chans att klara sig ändå, men det får man väl aldrig riktigt veta, eller visste dem det? Jag var tvungen att springa upp till Milton mitt i så jag missade några minuter.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Tror inte vi har fotoförbud.. inte hört ngt iaf. Togs massa bilder på sommarfesten iaf...
Dock missar vi chelseas första lucia ändå, vi tar planet från sverige på luciamorgonen ;)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

I förrgår hände något läskigt inte så långt från oss. En 9-åring pojke hög ett annat barn med en kökskniv, efter kommer han inte ihåg något. Tydligen lider den här pojken av en psykisk sjukdom som ger psykoser, så han gör saker som han sen inte kommer ihåg att han har gjort. Hur skulle man göra om ens barn drabbades av det, vågar man ha barnet hemma? Låsa in på sjukhus känns inte heller som något alternativ, han är tydligen som vilken pojke som helst mellan psykoserna, och tänk hur hur jobbigt det måste vara för pojken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
24 898
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 555
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
19 065
  • Artikel
Hästnyheter Hans talang har blommat fritt i snart två decennier. Stjärntränaren Daniel Redén, 44, har visat att han är en stor vinnare. Men hur mår...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp